logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۴۰۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری:

۳۰ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال بانوان زنجانی ارائه می‌شود

۳۰-میلیارد-تومان-برای-توسعه-اشتغال-بانوان-زنجانی-ارائه-می‌شود
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی بانوان زنجانی و همچنین 10 میلیارد تومان نیز برای بانوان کارآفرین به‌خصوص در بخش صنایع دستی که در روستاها مشغول هستند‌، در نظر گرفته شده است.

به گزارش موج رسا; انسیه خزعلی شامگاه پنج‌شنبه شب در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: زنجان را به حسینیه اعظم و شور و عشق حسینی و حرارتی که در آن وجود داشت، می‌شناسیم و امروز هم زنان این استان را با همین شور و حرارت به کار، تلاش و انگیزه شناختیم.

وی با اشاره به ملاقات‌های متعدد و برگزاری نشست با بانوان و بازدید از مراکز مختلف استان زنجان در سفر دولت به این استان خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی بانوان در حوزه کار، مسائل معیشتی و مشکلات و تنگناها موجود در خانواده‌ها و همچنین چندبخشی بودن مسئولیت خانم‌ها بود.

خزعلی با اشاره به جایگاه خانواده و مسائل نرم‌افزاری و مشکلاتی که ممکن است سبب از هم پاشیدگی خانواده و مشکلات خانوادگی وارد شود و جامعه را از دورن، بپاشد که بسیار مهم است، افزود: آسیب‌هایی که ممکن است موجب افزایش طلاق و کاهش ازدواج و فرزندآوری شود که استان زنجان رتبه 11 کشور در بخش طلاق و رتبه 9 طلاق در بخش کاهش طلاق را دارد.

وی تصریح کرد: البته آسیب‌های مثل اعتیاد در بین زنان زنجانی کم است و در مقابل، انگیزه و فرهنگ کار در بین خانم‌ها با توجه به تشکل‌های مذهبی، خیریه‌ها، سمن‌ها و گروه‌های جهادی که دارند، زیاد است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: لازم است در بخش جمعیت، توجه ویژه شود و توجه به سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مادران و همراهی کارِ بیرون و داخل منزل، زنان را تشویق به فرزندآوری کند.

وی افزود: در خصوص مساله بیکاری بانوان که مسائل و مشکلاتی زیادی مطرح شد که باید ادارات به طور جدی به این مساله توجه داشته باشند.

خزعلی با بیان اینکه با همکاری وزارت آموزش و پرورش و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی، مقرر شد که بعضی از امکانات و تسهیلات در اختیار خواهران استان زنجان قرار گیرد، اظهار کرد: از جمله این موارد 20 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی بانوان، 10 میلیارد تومان برای کارآفرینی به‌خصوص در بخش صنایع دستی که در روستاها مشغول هستند، 10 میلیارد تومان تسهیلات به میزان 100 میلیون تومان برای هر یک از زوجین دهه 60 که تا پایان سال 1400 ازدواج کنند، تکمیل مدارس دخترانه شامل ساخت و تجهیز 3 مدرسه برای مهارت‌آموزی بانوان، اختصاص 5 میلیارد تومان برای تامین تبلت و بعضی از تجهیزات برای بازماندگان از تحصیل و 5 میلیارد تومان برای آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق در نظر گرفته شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: با توجه به مساله بازاریابی و فروش که یکی از مشکلات جدی بانوان بود، مقرر شد نمایشگاه‌های فصلی و محلی و بازارچه‌های دائمی را بتوانیم راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار داشت: بعضی از مشکلات نیز فقط مختص بانوان نبود و مختص خانواده بود که با همکاری دستگاه‌های مختلف باید بررسی و حل شوند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر