logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۴۰۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی خبرداد

ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان زنجان در نیمه دوم سالجاری

ایجاد-۲۰-هزار-شغل-در-استان-زنجان-در-نیمه-دوم-سالجاری
وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی با اشاره به برنامه های دولت در حوزه ایجاد اشتغال، گفت: در نیمه دوم سال جاری 20 هزار شغل در زنحان ایجاد می شود.

به گزارش موج رسا; حجت الله عبد الملکی در شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس جمهور و برخی از وزرا برگزار شد با اشاره به وضعیت اشتغال در استان زنجان، اظهار کرد: یک نکته مثبت که در استان زنجان نسبت به متوسط کشور وجود دارد این است که مشارکت در این استان ۵ درصد از میانگین مشارکت در کشور بالا تر است.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از جمعیت فعال این استان آمادگی ایران را دارند که کار بکنند ابراز کرد: در حالی که این  آمار در میانگین کشور ۴۱ درصد است.
وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی با بیان اینکه آمار رسمی بی کاری در استان زنجان 6یا 7 درصد گزارش شده است اما بررسی ها نشان می‌دهد که بیکاری بیشتر از این ها است، تصریح کرد: ما برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان زنجان برای نیمه دوم 1400 برنامه ریزی کرده ایم.
وی با بیان اینکه در سال 1401 برای ایجاد اشتغال در استان زنجان در چهار بخش صنایع دستی، صنایع متوسط و بزرگ، تکمیل زنجیره ارزش و تکمیل زیر ساخت ها کمک خواهیم کرد، عنوان کرد: ما در وزارت کار هماهنگ کننده هستیم.
عبدالملکی بیان کرد: در رابطه با تکمیل ظرفیت خالی این را عرض کنم که در یک کارخانه حضور پیدا کردم که یک صنعت فوق العاده ارزشمند در این استان است اما ظرفیت این کارخانه خالی است و فقط 500 نفر در این کارخانه کار می کنند در حالی که اگر درخواست ساخت قطعات اتوبوسی، مترو و قطار شهری در سراسر کشور از این کارخانه اتفاق بیفتد می تواند تا دو هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کند.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از کار هایی که می خواهیم در این استان انجام دهیم تکمیل زیر ساخت ها در شهرک های صنعتی است ابراز کرد: در یکی از شهرک های صنعتی خرمدره حضور پیدا کردم و جالب این است که در این شهرک صنعتی فرصت برای سرمایه گذاری هست و سرمایه گذار هم وجود دارد اما این شهرک صنعتی مشکل برق دارد‌.
 وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی با بیان اینکه در شهرک صنعتی خرمدره تولید کننده فولا حاضر است یک فاز دیگری تولید فولاد را راه اندازی کند که موجب اشتغال چند هزار نفر یگر می شود افزود: این سرمایه گذار به شرطی می تواند این کار را انجام دهد که مسئله برق این شهرک صنعتی حل بشود.
وی خاطر نشان کرد: آن سیاست هایی که ما در حوزه اشتغال در این استان پیگیری خواهیم کرد؛ مسئله تامین و هدایت نقدینگی و تسهیلات است که برنامه ریزی آن با هماهنگی بانک مرکزی اتفاق افتاده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر