logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۴۰۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

اجرای مصوبات رئیس جمهور مورد توجه مسئولان استانی باشد/ بی‌توجهی مسئولان به حل مشکلات شهرستان سلطانیه

اجرای-مصوبات-رئیس-جمهور-مورد-توجه-مسئولان-استانی-باشد-بی‌توجهی-مسئولان-به-حل-مشکلات-شهرستان-سلطانیه
امام جمعه سلطانیه با اشاره به بی‌توجهی مسئولان به حل مشکلات شهرستان سلطانیه گفت: اجرای مصوبات رئیس جمهور مورد توجه مسئولان استانی باشد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینی‌نسب امروز در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و تاکید بر دوری از گناه و معصیت و با بیان اینکه گناه از عوامل فلاکت و بدبختی است، به ادامه بحث خانواده و موضوع حقوق والدین پرداخت و افزود: سپاسگزاری نکردن از والدین سپاسگزاری نکردن از خداست.

وی به صد روزگی آغاز بکار دولت سیزدهم پرداخت و گفت: هر چند قضاوت در مورد عملکرد دولت زود است و البته ۱۰۰ روز زمان کمی نیست و کارهای مهمی می‌توان انجام داد و از سه زاویه و جنبه رویکردی، روحی و انگیزه‌ای و عملکردی می‌توان اقدامات دولت بررسی کرد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه واقعیت این است که رویکرد دولت در این مدت واقع بینانه و انقلابی بوده و کشور را معطل غرب و برجام نکرد، افزود: انگیزه و تلاش دولت نشان داده دولت در میدان با مدیریت جهادی است.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با اشاره به عملکرد دولت ادامه داد: در این مدت ۱۰۰ روزه دولت اقدامات خوبی داشته و روز گذشته در سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگردی به سلطانیه به برخی از این اقدامات اشاره کردم از جمله عملکرد دولت در بخش واکسیناسیون عمومی و سفرهای استانی است. 

وی افزود: تامین کالاهای اساسی، پرداخت حقوق کارمندان بدون خلق پول، عضویت در شانگهای و آزادسازی ۴ میلیارد دلار دارایی ایران از دیگر اقدامات دولت است.

امام جمعه سلطانیه به توقعات و انتظارات مردم از دولت اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی در کاهش قیمت لبنیات و بعد محدود کردن آن به سه نوع لبنی از اقدامات نسنجیده بود و همچنین رفع گرانی‌های بی‌منطق و بی‌رویه و ثبات بازار از مهمترین توقعات مردم از دولت است.

وی ثمره و نتیجه داشتن سفرهای استانی را از دیگر توقعات و انتظارات مردم دانست و به سفر رئیس جمهور به همراه برخی از وزرا به استان زنجان اشاره کرد و گفت: وعده‌های داده شده و مصوبات سفر استانی به استان زنجان و شهرستان سلطانیه باید عملیاتی شود.

خطیب جمعه سلطانیه با انتقاد از بی توجهی مسئولان به حل مشکلات شهرستان سلطانیه گفت: مشکل سلطانیه فقط میراث فرهنگی نیست بلکه بیکاری جوانان، عدم استقرار برخی ادارات در سلطانیه بعد از ۹ سال، جزو مناطق برخوردار شدن سلطانیه نیز از مهمترین مشکلات آیت شهرستان است چرا که این مشکلات درد مردم را بیشتر کرده،این مشکلات از طرف نهاد نماز جمعه مطرح شده اما به انتشار آن پرداخته نشد و این دلیلی بر نبود رسانه مستقل در شهرستان است.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با تاکید بر اینکه مسئولان استان و شهرستان باید پیگیر مصوبات سفر باشد و عملیاتی شدن مصوبات همانطور رئیس جمهور هم در جلسه شورای اداری گفت، بر عهده مسئولان استان و شهرستان است، افزود: قانون اختصاص درصدی از معادن به مناطق طبق دستور و مصوبه دولت در زنجان باید اجرایی شود و معادن شهرستان نیز باید به این قانون پایبند باشند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه و تاثیرگذاری نماز جمعه، به گلایه دوستان و هجمه دشمنان به نماز جمعه اشاره کرد و افزود: عده‌ای حتی دعوت خطیب به تقوا و بیان عواقب بی‌تقوایی و گناه بر نمی‌تابند و همه این هجمه‌ها و انتقادها دلیلی بر تاثیرگذاری نماز جمعه است.

امام جمعه سلطانیه نماز جمعه را قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت و مطالبه گری و بیان درد و مشکلات مردم دانست و عنوان کرد: همیشه تلاش شده که اینگونه باشد اما چون در برخی شهرها و شهرستانها رسانه‌ای قوی وجود ندارد متاسفانه زیبایی‌ها و مطالبات آن شنیده و دیده نمی‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: نماز جمعه محل مطالبه‌گری و بیان مشکلات مردم و جامعه است اما باید به مورد توجه شود که فقط بیان درد و مشکلات بدون درمان جز ناامیدی نتیجه‌ای ندارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب ‌‌‌حسینی نسب با بیان اینکه نماز جمعه سلطانیه هر هفته توسط جوانان و نوجوانان اداره می شود اما رسانه نشده و نمی شود اما وقتی در یک شهر بمناسبت روز نوجوانان برنامه های نماز جمعه آن شهر توسط نوجوانان اداره می شود، رسانه ای شده و همه به تعریف و تمجید می پردازند، افزود: سلطانیه از شهرستانهای بدون رسانه و نمایندگان خبرگزاری ها است.

وی با گرامیداشت آغاز هفته بسیج و تجلیل از خدمات مخلصانه این شجره طیبه، گفت: بسیج از دستاوردهای انقلاب و گنجی بود که امام راحل با ابتکار خود آن را کشف کرد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر