logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۴۰۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
رئیس جمهور:

اولویت دولت تعیین تکلیف پروژه‌های‌ نیمه کاره سراسر کشور است/ دولتمردان باید فساد را از جامعه برچینند

اولویت-دولت-تعیین-تکلیف-پروژه‌های‌-نیمه-کاره-سراسر-کشور-است-دولتمردان-باید-فساد-را-از-جامعه-برچینند
استان زنجان رئیس جمهور دولت

به گزارش موج رسا; رئیس جمهور امشب در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه ما محدویت در علم و دانش داریم، اظهار کرد: ما نمی‌دانیم فردایمان چه می‌شود و ما باید خود را به نا محدود یعنی خداوند متصل کنیم.

وی ابراز کرد: با نظر به زندگی امام خمینی(ره)، رهبری و علمای بزرگ از زمانی که احساس کردند بار بزرگی بر دوش دارند تضرع و توسل زیادی کردند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید از خدا بخواهیم که ویژگی‌های کار برای مردم را در ما ایجاد کند، ابراز کرد: این امر نیازمند ارتباط خاصی با خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه هر جایگاه و مدیریتی یک سری آفت‌هایی دارد افزود: برای دوری از این آفت‌ها باید تلاش کرد و ممکن است این آفت‌ها سراغ هر کسی بیایید.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که توسعه یافتگی یک امر پسندیده‌ای است ابراز کرد: باید مراقب آفت‌های آن باشیم تا به آفات آن مبتلا نشویم.

وی با بیان اینکه کارهای زیادی در سطح استان و شهرستان و حتی روستاها انجام شده است تصریح کرد: اقدامات انجام شده نسبت به آنچه باید می‌شد بسیار متفاوت است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ظرفیت استان زنجان ظرفت بسیار بالایی است عنوان کرد: گفته شد در حوزه معدن، کشاورزی، گردشگری و صنعت در استان کارهای خوبی شده که می‌توانست سرآمد باشد.

وی با بیان اینکه یک کار عادی نمی‌تواند تحول را شکل دهد خاطر نشان کرد: برای ایجاد تحول باید کار جهادی انجام شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خیلی از مدیران استانی در دفاع مقدس نقش داشتند تصریح کرد: با محدودیت‌هایی که دشمن می‌خواهد ایجاد کند، با ابزار تحریم‌ها و تهدید‌ها، باید برای مقابله با دشمن در این حوزه یک کار ویژه‌ای انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید در فرآیندها تحول اتفاق بیفتد ادامه داد: روند امور اداری باید متحول شود تا یک روند متناسب با تحول، در ادارات اتفاق بیفتد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید انسان‌های تحول خواه در سرکار باشند تا روند‌ها را متحول کنند عنوان کرد: در این حوزه هر بخشنامه‌ای صادر شود اتفاقی نمی‌افتد باید آن حس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جلساتی که در شورای اداری شکل می‌دهیم متفاوت است ادامه داد: اول وضعیت استان رصد می‌شود و جلسات در تهران با کارشناسان برگزار می‌شود و در تهران معاون اول پیگیری‌ها را انجام می‌دهد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش‌های وزرا در شورای اداری تاکید کرد: این گزارش دادن‌ها به این دلیل انجام می‌شود تا این حس که کاری باید انجام شود در مدیران استانها شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه استاندار پیگیری کننده این کار در‌ استان‌ها هستند ادامه داد: بعد از پاسگویی به خدا باید به مردم و ارباب رجوع پاسخگو بود. 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مهم‌ترین بخش سفر اجرای مصوبات سفر است که باید در زندگی مردم آثار آن ظاهر شود ابراز کرد: مردم از مشکلات و وضعیت بودجه خوب اطلاع دارند و ما بنا نداریم در چند سال اول دولت بگوییم دولت قبل این گونه بوده یا نه.

وی با بیان اینکه مردم از ما انتظار دارند عنوان کرد: اگر مردم می‌خواهند بدانند در دولت قبل چه اتقافی افتاده به سفره هایشان و ارزش پول ملی نگاه کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اعتماد مردم به مسئولان بیشترین سرمایه ما است که دولت از آن برخوردار است ابراز کرد: در قضیه مشکل بنزین اگر اعتماد مردم به دلتمردان نبود دشمن یک مسئله در کشور درست کرده بود.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم در گذشته آسیب دیده است تصریح کرد:  امروز به لطف خداوند متعال این اعتماد در حال باز سازی است و بازسازی نهایی آن نیازمند کار و تلاش برای مردم است.

آیت الله رئیسی با اشاره به بیانات رهبری، افزود: مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند مسئله محوری، توصیه ایشان به دانشگاه‌ها ونخبگان این بود که مسائل را به صورت مسئله محور دنبال کنند.

وی بیان کرد: ما هم به عنوان دولت مخاطب ایشان هستیم و باید مسائل را به صورت مسئله محور دنبال کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دانشگاه‌ها روی مسئله آب کار کنند تا ما بدانیم از این ظرفیت موجود چگونه می‌توان استفاده کرد ادامه داد: استفاده بهینه در آب شرب کشاورزی و صنعتی نتیجه کار دانشگاه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما در صنایع هسته‌ای محدودیت بیشتری داشتم تا صنایع غیر‌هسته‌ای ادامه داد: در صنایع نظامی بیشتر محدودیت داشتیم تا صنایع غیر نظامی؛ چگونه است که آنجا برجستگی مشخص شده است ولی ما در صنایع دیگر مشکل داریم؟!

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در این مدت کوتاه پیشنهاد‌هایی که از طرف دانشگاه‌ها و فرهیختگان و مدیران استانی شده بسیار مفید بوده است ابراز کرد: نیروهای با‌‌ ظرفیت خوبی در استان‌ها وجود دارد و بعضی اوقات پیشنهادهایی که از استان‌ها می‌شود در تهران نمونه آن پیشنهاد‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: امروز در جلسه با نخبگان نظرات و برنامه‌های بسیار خوبی ارائه شد که بنده گفتم این‌ها به صورت سازمان یافته برای ما ارسال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان‌ها نباید منتظر این باشند که ببینند در مرکز چه اتفاقی می‌افتد ادامه داد: استان زنجان ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه معادن زیادی در استان فعال است عنوان کرد: بخشی از معادن استان زنجان فعال نیست و باید تلاش شود تا معادن فعال شود چرا که زنجان یک استان معدنی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از صنعت فعال نیست افزود: در کشور می‌گوییم ۴۰ درصد از ظرفیت صنعت معطل است.

وی بیان کرد: ما این را رفتیم دیدم که با یک کار سریع می‌توان هزار کارگر مشغول به کار شوند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: دولت مردان نه تنها نسبت به فساد باید حساسیت داشته باشند بلکه باید نسبت به بوی فساد هم باید حساس باشند و باید نسبت به فساد پیشگیری، پیشبینی و پیشگیری و برخورد متناسب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام اولویت دولت است افزود: وزار نسبت به شروع پروژه‌ها حرف نزدند و حرف برسر این بود که پروژه‌های نیمه تمام  را چه کنیم. 

رئیس جمهور با بیان اینکه اکنون مسئله کشور  پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: اولویت دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام براساس اولویت‌‌بندی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در زنجیره کار کشاورزی مطالعات انجام شده است ادامه داد: پیگیری‌ها انجام شود تا اقدامات لازم تحقق پیدا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه معادن باید سهمی خود را برای آبادانی منطقه پرداخت کند و  این باید محقق شود خاطر نشان کرد: در برخی جاها روستایی که در آن معدن است آب، راه و خدمات روستا در این مناطق دچار مشکل باشد باید نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

وی با اشاره  به اینکه در گزارشی که از آسیب‌های اجتماعی ارائه شد موارد قابل توجه بود ابراز کد: آسیب‌های اجتماعی درخور مردم فرهنگی زنجان نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه به جد باید آسیب‌های اجتماعی توسط بخش‌های فرهنگی دولت و دستگاه قضایی حل شود عنوان کرد: اعتبارتی برای این مسائل در نظر گرفته شده است،//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر