logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۴۰۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
در گفت‌وگوی اختصاصی موج رسا با دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان:

مجمع مطالبه‌گران زنجان، بازوی کمک‌رسانی به مسئولان است

مجمع-مطالبه‌گران-زنجان،-بازوی-کمک‌رسانی-به-مسئولان-است
دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان گفت: این مجمع چوب لای چرخ مسئولان نمی‌گذارد بلکه مجمع، بازویی برای توانمندسازی مجموعه‌های نظارتی، امنیتی و بازرسی است تا از فضای اجتماعی و رسانه‌ای به نفع مردم استفاده کند.

اصغر حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تبیین شرح وظایف و تاسیس مجمع مطالبه‌گران استان زنجان اظهار داشت: مجمع مطالبه‌گران در ذیل قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله(عج) به فرماندهی سردار عزیز جعفری تشکیل شده و در واقع به نام «اطلاعات مردمی» است.

وی در خصوص چرایی انتخاب عنوان «اطلاعات مردمی» خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خرداد 1398 در دیدار با دانشجویان تاکید فرمودند که چه بسا نهادهای نظارتی، بازرسی و امنیتی وجود دارند اما احتمال اینکه لایه‌هایی از یک بحث از دید این ناظران و مسئولان، پنهان بماند، وجود دارد لذا آشکار کردن این لایه‌های پنهان برای کمک به نهادهای مذکور، نیاز به اطلاعات مردمی دارد.

حاتمی افزود: اطلاعات مردمی از صدر اسلام وجود دارد همانطور که حضرت رسول(ص) می‌فرمایند «عیون من» که در جبهه دشمن بوده و امروز تحت عنوان اطلاعات مردمی برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی در داخل کشور است.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه تمام ملت ما باید عنصر اطلاعاتی باشند، گفت: تاکیدی که بر محور اطلاعات در کشور ما در مبانی جمهوری اسلامی وجود دارد و امروز نیز خود را در ادبیات و آموزه‌های امامین انقلاب نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: قرارگاه فرهنگی و اجتماعی خاتم بعد از دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان، یکی از ماموریت‌هایی که برای خود تعریف کرد، واحد اطلاعات مردمی بود و برای اینکه واحد اطلاعات به عرصه عموم مردم بیاید، منجر به تشکیل مجمع مطالبه‌گران شد.

حاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوایل سال 1399 به‌صورت مصداقی از دانشجویان جوانان که در مسائل هفت‌تپه و ماشین‌سازی تبریز، ورود پیدا کرده بودند، قدردانی و تشکر کردند و همانطور که می‌بینید ورود دانشجویان به این موضوعات سبب شد که حق و حقوق کارگران به بیت‌المال بازگردد و مصادیق دیگری نیز در این رابطه وجود دارند.

*‌ پیج دادرسانه برای ارتباط با مردم تشکیل می‌شود

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان با بیان اینکه برای تشکیل این مجمع، ابتدا بحث شناسایی اتفاق افتاد، گفت: شناسایی، یکی از مراحل اولیه است و آحاد مردم و جوانانی که کمک اطلاعاتی به نظام جمهوری اسلامی دارند، شناسایی شده و در قالب مجمع مطالبه‌گران، تشکیل هسته می‌دهند.

وی اظهار داشت: هسته‌های مختلفی از جمله محیط زیست، معدن، صنعت، بانک و پولداری و مدیریت شهری داریم که اعضا در هسته‌های تخصصی در سطح استان‌ها فعالیت می‌کنند و اگر موضوعی نیاز به پیگیری داشت نسبت به لایه‌های آن پیگیری می‌شود.

حاتمی خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها در لایه‌های مختلف در سطح بخش، شهر، شهرستان و استان انجام شده و در نهایت به مجمع ملی می‌رسد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان گفت: پیگیری‌های مربوطه در رسانه‌ای به نام «دادرسانه» که متعلق به مجمع و قرارگاه حضرت بقیه الله(عج) است، مستندسازی شده و تا زمان حصول نتیجه، مورد حمایت‌های حقوقی و قضایی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تشکیل مجمع مطالبه‌گران استان زنجان در 24 تیر 1400 اظهار داشت: اقداماتی که در طول 4 ماه گذشته انجام شده شامل تشکیل هیات‌امنا با حضور برخی مطالبه‌گران که از قبل نیز فعال بودند و تشکیل واحد خواهران است که مطالبات جامعه بانوان را پیگیری می‌کنند و همچنین در برخی مسائل که نیاز به ورود آقایان نیست، ورود پیدا می‌کنند.

*‌ مجمع مطالبه‌گران، موی دماغ نیست و چوب لای چرخ مسئولان نمی‌گذارد

حاتمی با بیان اینکه برخی هسته‌ها در زنجان تشکیل شده که قبل از تشکیل مجمع نیز وجود داشتند، خاطرنشان کرد: ارتباط و همکاری محکمی با دوستان مطالبه‌گر در سایر نهادها از جمله سپاه و قرارگاه شهید احمدی‌روشن ، بسیج دانشجویی داریم اما مهمتر از این‌ها مجمع ملی است که در تهران تشکیل شده و از نیروهای زنجان نیز افراد زبده‌ای در عرصه ملی در هسته‌های صنعت و معدن داریم که در مجمع ملی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هسته‌ها با توجه به فضای زنجان آنطور که باید نمی‌توانند فعالیت کنند و کار خاص آنچنانی که منجر به نتیجه شده باشد، وجود ندارد، بیان کرد: در این مدت، دیداری با حجت‌الاسلام باقری (نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس) داشته‌ایم و دیدار با آقای طاهری (دیگر نماینده زنجان و طارم) نیز طی روزهای آتی انجام می‌شود.

حاتمی ابراز کرد: از مسئولان مختلف، وقت ملاقات می‌گیریم تا دغدغه‌های مجمع را بگوییم و اینطور نیست که مجمع مطالبه‌گران، موی دماغ باشد یا چوب لای چرخ مسئولان بگذارد.

وی تصریح کرد: مجمع در واقع بازویی برای توانمندسازی مجموعه‌های نظارتی، امنیتی و بازرسی است و این استدعا را داریم که در هر جایی که احساس می‌کنند ورود مجمع به نفع مردم خواهد بود، خاضعانه و خاشعانه در خدمتشان هستیم تا از فضای اجتماعی و رسانه‌ای به نفع مردم استفاده کنیم.

حاتمی افزود: در کل کشور، دغدغه مطالبه‌گران این است که علی‌رغم تاکیدات رهبر انقلاب، ارتباط ما با رسانه‌ها ضعیف بوده و نیاز به تقویت دارد.

مجمع مطالبه‌گران استان زنجان گفت: گاهی جبهه دشمن با یک هشتگ که در جامعه جهانی هشتگ می‌شود، جلوی کار بزرگی را می‌گیرد در حالی که بعضی مطالبه‌گران واقعا مظلوم واقع می‌شوند چون جبهه رسانه‌ای‌شان منسجم نیست و نمی‌توانند یکدیگر را حمایت کنند که امیدواریم این مهم در حرکت‌ها و اقدامات بعدی در بین آحاد مردم، اتفاق بیفتد.

*‌ ارتباطات رسانه‌ای تقویت می‌شود

وی در پاسخ به نحوه ارتباط مردم با مجمع در سطح استان اظهار داشت: صفحه (پیج) دادرسانه طی روزهای آتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال خواهد شد و تاکنون نیز با توجه به روابطی که بنده در زنجان دارم این اتفاق طی برقراری تماس با تلفن شخصی بنده افتاده و لیستی از مطالبات ریز و درشت اعلام شده اما به زودی پیج دادرسانه استان زنجان از طریق رسانه‌ها معرفی خواهد شد تا با ارتباط مردم به مسئولین کمک کنیم.

حاتمی در خصوص نحوه تشکیل هسته‌ها خاطرنشان کرد: هسته‌ها نسبت به موضوع و همچنین علاقه افراد، تشکیل می‌شوند. شاید یک مشکلی در زنجان وجود نداشته باشد اما نفراتی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه آن مشکل باشند که در این صورت، افراد را به مجمع ملی معرفی می‌کنیم.

*‌ مدیریت شهری، یکی از دغدغه‌های مهم مردم شهر زنجان است

وی افزود: ممکن است فرد یا افرادی در موضوع مدیریت شهری که یکی از دغدغه‌های آحاد مردم شهر زنجان است، فعالیت کنند که 3 هسته در این موضوع تشکیل شده و هرکدام، بُعدی از مدیریت شهری را مطالبه‌گری می‌کنند.

حاتمی ادامه داد: هسته‌هایی که در زنجان تشکیل شده‌اند، اکثراً از دانشجویان فعال دانشگاه‌ها و از نیروهای انقلابی هستند که دغدغه پیشبرد اهداف انقلاب را دارند.

وی تصریح کرد: هسته‌هایی نیز در مجمع ملی تشکیل شده که نفراتی از زنجان به این هسته‌ها و مجامع معرفی شده‌اند.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان در خصوص انتخاب استاندار زنجان گفت: نهادهای نظارتی و امنیتی همواره در انتصابات، فعال بوده‌اند و نیازی به ورود مجمع نیست.

*‌ انتخاب محسن افشارچی به عنوان استاندار، مایه مباهات زنجان است

وی با بیان اینکه انتخاب آقای محسن افشارچی، مایه مباهات است که یک فرد بومی به این موضوع ورود پیدا کرده و قبول مسئولیت می‌کند، ابراز کرد: پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی، سخت است چرا که هدف از این مسئولیت، خدمت به ملت است و به دنبال کسب قدرت نیست و شاید اگر برای کسب قدرت باشد، خیلی‌ها از آن فرار می‌کنند.

حاتمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند آن‌هایی که به دنبال گرفتن مسئولیت می‌دوند، سخت در اشتباه هستند لذا بی‌شک همین که آقای افشارچی، مسئولیت استانداری را قبول کردند، مایه مباهات زنجان است.

وی افزود: امیدواریم با انتخاب معاونین استاندار، فرمانداران و سلسله مراتب زیردست خود بتوانند این استان را یک گام از چهار سال گذشته به جلوتر ببرند.

*‌ در انتصابات ورود نمی‌کنیم

وی با بیان اینکه بُعد دیگر، تایید صلاحیت افراد است که آن هم مسئول مربوطه خود را دارد، ادامه داد: هر کس در حیطه و چهارچوب خود انجام وظیفه می‌کند و زمانی که مقام مسئول از ما درخواست کند و یا اگر کوتاهی و یا ترک فعل در انجام وظایف افراد ببینیم، وظیفه مجمع و تک‌تک آحاد ملت این است که از مافوق وی مطالبه کنند اما به‌طور مشخص در انتصابات، هیچگونه ورود پیدا نمی‌کنیم.

دبیر مجمع مطالبه‌گران استان زنجان در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: از طریق این رسانه به گوش مسئولان می‌رسانم که با توجه به مشغله‌هایی که دارند، قصد نداریم پشت سر هم وقت خصوصی بگیریم و موضوعات را مطرح کنیم چرا که گروه‌های مختلف این کار را می‌کنند و ما نیز مطالب خود را به هر نحوی به گوش مسئولان می‌رسانیم و هدف ما این است که وقت مسئولان، صَرف مردم شود.

وی گفت: مسئولان این نکته مهم را بدانند که مجمع مطالبه‌گران، بازوی کمک‌رسانی به آن‌هاست و هر کجا و هر لحظه که نیاز به ورود مجمع باشد با طیفی از نیروهای مختلفی که وابسته به هیچ جا نبوده و چشم داشتی هم ندارند و فقط دغدغه مردم و مملکت را دارند، ورود پیدا کرده و به مسئولان کمک می‌کنیم.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر