logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۴۰۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرشعب بانک مسکن استان زنجان خبرداد

کاهش قیمت تمام شده مسکن در طرح جهش تولید/ تامین مالی 210 هزار واحد مسکن در طرح جهش تولید

کاهش-قیمت-تمام-شده-مسکن-در-طرح-جهش-تولید-تامین-مالی-210-هزار-واحد-مسکن-در-طرح-جهش-تولید
مدیرشعب بانک مسکن استان زنجان گفت: با طرح جهش تولید مسکن سهم متقاضی کاهش یافته و تلاش می‌شود تا با حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم با شرکت‌های سازنده با تولید کنندگان مصالح، قیمت تمام شده کاهش یابد.

مهدی جمالوندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سهم بانک مسکن از طرح جهش تولید مسکن تامین مالی از210 هزار واحد مسکن 20% بوده و مابقی پروژه‌ها به سایر بانک‌ها ارائه شده است.

وی با بیان اینکه مسکن کار تخصصی بانک مسکن است، بانک‌های دیگر گاهی به صورت موردی وارد حوزه مسکن شده‎اند، افزود: در صورت نیاز به استفاده از توان کارشناسی بانک مسکن، این بانک آمادگی دارد تا در صورت تامین منابع از سوی سایر بانک‌ها در طرح جهش تولید مسکن نیز از این ظرفیت استفاده کند.

مدیرشعب بانک مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه نظارت بانک مسکن تنها بر روی واحدهایی است که این بانک تامین مالی کرده است، افزود: در صورت افزایش سهم بانک مسکن در تامین مالی طرح جهش تولید سهم نظارت نیز افزایش می‌یابد.

جمالوندی سقف تسهیلات در طرح جدید مسکن را در زنجان 350 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در برخی از روستاها این مبلغ 250 میلیون و برخی دیگر 200 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه نحوه پرداخت تسهیلات هنوز به بانک‌ها اعلام نشده است، یادآور شد: واجدین شرایط نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی معرفی خواهند شد.

این مسئول ادامه داد : 10 دهک در کشور وجود دارد که از نظر تقسم بندی انجام شده، سه دهک پایین تحت نظارت نهادهای حمایتی بوده و امکان پرداخت اقساط خود را ندارند که از طرف این نهادها و بانک تامین مسکن خواهد شد، سه دهک بالا نیز نیازی به تسهیلات نداشته و لذا عمده طرح مسکن برای 4 دهک وسط تامین مالی انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد : در طرح اقدام ملی مسکن میزان تسهیلات از 100 به 150 میلیون تومان افزایش یافت که این رقم در طرح جهش تولید مسکن 350 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرشعب بانک مسکن استان زنجان با بیان اینکه سهم متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن بالا است، افزود: با طرح جهش تولید مسکن سهم متقاضی کاهش یافته و تلاش می‌شود تا با حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم با شرکت‌های سازنده با تولید کنندگان مصالح، قیمت تمام شده کاهش یابد.

جمالوندی گفت: افزایش سقف تسهیلات در طرح جهش تولید مسکن به 350 میلیون تومان این شرایط را به وجود می آورد که احتمال ادغام این دو پروژه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طرح جهش تولید مسکن بازپرداخت تسهیلات 20 ساله با احتساب دوران مشارکت با نرخ سود 18 درصدی است که در صورتی که نرخ شناور اعلام شود، مردم در پرداخت تسهیلات با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند.

این مسئول بیان داشت: در طرح جهش تولید مسکن نیز بانک مسکن توانایی سازنده را از طریق صورتحساب‌های مالی بررسی کرده و تسهیلات را پرداخت می‌کند.

مدیرشعب بانک مسکن استان زنجان یادآور شد: امیدواریم با اقدامات انجام شده و ابلاغ شیوه نامه های پرداخت تسهیلات و اولویت بندی که انجام می‌شود، شاهد بروز اتفاقات خوبی در حوزه مسکن باشیم./ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر