logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۴۰۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان:

۵۰ درصد از بیماران کلیوی استان واجد شرایط پیوند کلیه هستند

۵۰-درصد-از-بیماران-کلیوی-استان-واجد-شرایط-پیوند-کلیه-هستند
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به تعداد خدمات ارائه شده به بیماران کلیوی استان گفت: ۵۰ درصد از بیماران کلیوی استان واحد شرایط پیوند کلیه هستند.

به گزارش موج رسا; محمد رضا طهماسبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به ولادت با سعادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: تقارن اولین روز هفته بیماران کلیوی و ولادت امام حسن عسگری انشاالله برکاتی را برای ما به ارمغان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ۴ دهه در کشور به بیماران کلیوی خدمات داده است، ابراز کرد: بیماران کلیوی در هر هفته سه بار و هر بار چهار ساعت دیالیز می‌شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه هزینه‌های درمانی، آزمایشگاهی و جاری بیماران کلیوی بالا است، تصریح کرد: به دلیل افزایش هزینه‌ها تعداد پیوند کلیه از ۴۰ پیوند در سال های قبل به ۱۲تا ۱۵ پیوند در سال‌های اخیر رسیده است.

وی با بیان اینکه اکثر بیماران کلیوی از قشر کم درآمد هستند، عنوان کرد: امید ما و این بیماران به خیرین استان است.

طهماسبی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی از بدو تاسیس در زنجان تا به امروز ۲ هزار پرونده برای بیماران کلیوی تشکیل داده است، افزود: یک هزار و ۶۰۰ نفر از بیماران با کمک خیرین و انجمن حمایت از بیماران کلیوی از چرخه دیالیز و پیوند کلیه خارج شده و زندگی عادی خود را دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر در استان زنجان از خدمات دیالیز انجمن حمایت از بیماران کلیوی استفاده می‌کنند، ادامه داد: ۵۰ درصد از بیماران کلیوی استان واحد شرایط دریافت کلیه هستند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به هزینه‌های پیوند کلیه، خاطر نشان کرد: امروز هر پیوند کلیه به ۱۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه برخی از بیماران کلیوی با اهدای کلیه بیماران مرگ مغزی از چرخه دیالیز خارج می شوند، ابراز کرد: یکی از بهترین راه ها برای دریافت کلیه بدون نوبت اهدای کلیه به بیمار توسط خانواده است که در استان ما شاهد این نوع ایثار هستیم.

طهماسبی با اشاره به وجود ۳۰ تخت دیالیز در مجموعه انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، تصریح کرد: کلینیک انجمن بیماران کلیوی استان زنجان به ۱۸۰ بیمار کلیوی به صورت مداوم خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به تکمیل مهمانسرای انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، ابراز کرد: با توجه به وضعیت کرونایی استان خوشبختانه در زمستان می‌توانیم از این مهمانسرا برای بیماران که از شهرستان برای دیالیز می‌آیند استفاده کنیم.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به کمبود‌های بیماران کلیوی استان، عنوان کرد: دارو های خارجی بیماران کلیوی بسیار گران قیمت و نایاب هستند.

وی با اشاره به برنامه انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان برای ساخت مجموعه ورزشی برای بیماران کلیوی، ادامه داد: از مسئولان استان انتظار داریم در راه اندازی این مجموعه به ما کمک کنند و مجوز‌ها سریعتر صادر شود.

طهماسبی با اشاره به بروکراسی‌ها در ادارات دولتی برای صدور مجوز ها که برای این مجموعه دست و پاگیر شده است، افزود: ما برای گرفتن یک مجوز از دانشگاه علوم پزشکی برای راه اندازی کلینیک یک سال دوندگی کردیم.

وی با بیان اینکه ۱۲ کمیته تخصصی در این مجوعه کار می‌کنند، تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی تا به امروز به صورت تخصصی کار کرده است.

وی با بیان اینکه در دو شهرستان دندی و سلطانیه زیر ساخت‌های لازم برای افتتاح تخت دیالیز وجود ندارد، ادامه داد: بیماران این دو شهرستان برای دیالیز به مرکز استان تردد می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه بیماران ‌ها برای خرید دارو های خاص مجبور به مراجعه به چند داروخانه خاص در مرکز استان هستند، عنوان کرد: این انتظار از دانشگاه علوم پزشکی می‌رود که دارو های خاص را در شهرستان‌ها نیز در اختیار بیماران قرار دهد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی تعداد بیماران کلیوی فوت شده زیاد بود، ابراز کرد: ۵۲ درصد از بیماران کلیوی استان را مردان تشکیل می‌دهند.

طهماسبی با اشاره به پرداخت ماهانه ۲۵ میلیون تومان برای برق و آب انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان، تصریح کرد: از شرکت آب و فاضلاب درخواست داریم تا تعرفه آب این مجموعه را از خدمات به درمانی تغییر دهد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر