logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۴۰۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد

پیش‌بینی کاهش تولید گوشت قرمز در سال آینده

پیش‌بینی-کاهش-تولید-گوشت-قرمز-در-سال-آینده
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به کشتار دام مولد در استان زنجان، گفت: با این وضعیت پیش‌بینی می‌شود تولید گوشت قرمز در سال آینده در استان زنجان کاهش پیدا کند.

سید محمد علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کشتار دام مولد در استان زنجان، اظهار کرد: متاسفانه کشتار دام مولد سبک در استان زنجان بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه کشتار دام مولد سبک از ابتدای امسال در استان انجام می شود، ابراز کرد: متاسفانه این کار با شدت در استان پیگیری می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این کشتار ها برای زاد و ولد دام هایی که برای سال آینده انجام شود نگران کننده است، تصریح کرد: زمانی که دام مولد در استان وجود ندارد زاد و ولدی هم در استان وجود نخواهد داشت و این امر بر تولید گوشت گرم در استان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

وی بیان کرد: راه هایی که برای جلوگیری از افت قیمت دام و به صرفه بودن نگهداری دام انجام شده است می توان به توزیع نهاده های دامی، خرید تضمینی دام، معرفی به مراجع ذیصلاح جهت اعتای سرمایه های درگردش و... اشاره کرد.

صادقی با اشاره به راه اندازی بزرگترین مرکز پرورش گوسفند در زنجان، تصریح کرد: فاز اول این دامداری بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه این دامداری ممکن است تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد، افزود: کشتار دام های مولد در استان و گرانی نهاده های دامی فعلا بر پیشرفت این پروژه تاثیری نداشته است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر