logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۳۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون شهردار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

برگزاری مراسم ختم در آرامستان‌های زنجان همچنان ممنوع است

برگزاری-مراسم-ختم-در-آرامستان‌های-زنجان-همچنان-ممنوع-است
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه برگزاری مراسم ختم در آرامستان‌های زنجان همچنان ممنوع است گفت: متاسفانه برخی از خانواده‌ها مراسم ختم را در آرامستان بهشت زهرا(س) برگزار می‌کنند که دلیل اینکار تعطیلی مساجد و عدم برگزاری مجالس ختم در مساجد است.

محمد همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص برگزاری مجالس ختم در بهشت زهرا(س) اظهار داشت: آرامستان فقط برای اقامه نماز و دفن اموات است و به هیچ وجه نباید مراسم ختم در آرامستان برگزار شود.

وی با بیان اینکه اخیراً برگزاری مراسم ختم در مساجد بر عهده هیات امنای مساجد گذاشته شده که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، خاطرنشان کرد: اما باز هم مراسم ختم در آرامستان بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود و دلیل شلوغی آرامستان نیز تعطیلی مساجد و عدم برگزاری مجالس ختم در مساجد است.

همتیان با تاکید بر اینکه مراسم ختم نباید در آرامستان برگزار شود، تصریح کرد: مراسم آرامستان فقط در حد اقامه نماز میت و دفن اموات با حضور تعداد محدودی از بستگان است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: شهروندان به دلیل تعطیلی مساجد، حداقل یک مرتبه مراسم ختم در آرامستان برگزار می‌کنند که سبب تجمع مردم و ازدحام جمعیت می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر مراسم ختم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد برگزار شود سبب کاهش تجمعات در آرامستان و همچنین کاهش خطر شیوع ویروس کرونا می‌شود.

همتیان با بیان اینکه از نظر ما هیچ مراسمی نباید در آرامستان برگزار شود، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که به هر دلیلی مراسم ختم خود را در بهشت زهرا(س) برگزار می‌کنند، عزیز خود را از دست داده و عزادار هستند و در شرایط مناسب روحی به سر نمی‌برند لذا نمی‌توان برخورد جدی با این خانواده‌ها داشت اما باید شرایط حاکم بر جامعه نسبت به بیماری کرونا را نیز رعایت کرده و از برگزاری مراسم، خودداری کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان ابراز کرد: متاسفانه با برگزاری مراسم ختم در آرامستان به دلیل اجتماع افراد در یک نقطه، مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود هر چند برخی خانواده‌ها صندلی‌ها را با فاصله می‌چینند اما باز هم نباید برگزار شود.

وی با بیان اینکه دلیل ازدحام جمعیت و تجمع افراد در بهشت زهرا(س) تعطیلی مساجد است، گفت: با این حال از شهروندان انتظار می‌رود که شرایط جامعه را رعایت کرده و از برگزاری مراسم در آرامستان خودداری کنند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر