logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۳۹۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبرداد

اختصاص ۹۴۰ میلیارد تومان برای طرح‌های کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به استان زنجان

اختصاص-۹۴۰-میلیارد-تومان-برای-طرح‌های-کاهش-آسیب‌های-فرهنگی-و-اجتماعی-به-استان-زنجان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اختصاص اعتبار ویژه از محل منابع کمک به سایر نهادهای دینی و فرهنگی به مبلغ ۹۴۰ میلیارد تومان در مرحله اول برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به استان زنجان خبرداد.

به گزارش موج رسا; محمدربیع احمدخانی امروز در نشست خبری به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، اظهارداشت: ۶۷۸ عنوان در سال ۱۴۰۰ در حوزه‌های فرهنگی، هنری، دینی برگزار شد که از این تعداد ۸ عنوان برنامه ملی و دو برنامه منطقه‌ای برگزار شده است.

وی از تدوین دایره المعارف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان خبرداد و افزود: نخستین جایزه دوسالانه غزل منزوی در پایتخت غزل کشور در استان زنجان برگزار شد که با استقبال مطلوبی مواجه شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: جشنواره استانی و خیابانی تئاتر غواصان دریا دل و ۷۲ عنوان برنامه به مناسبت برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در ۶ محور و سه سطح برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از راه‌اندازق انجمن مفاخر شعبه زنجان خبرداد و گفت:  تعمیر و تجهیز فرهنگسراها به ویژه فرهنگسرای امام خمینی(ره) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شد.

احمدخانی با اشاره به تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در استان زنجان، یادآورشد: فرهنگسرای زرین که امسال اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

وی با بیان اینکه سالن نمایش و تئاتر استان زنجان دارای۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: اعتبار لازم نیز برای احداث هنرستان هنرهای تجمسمی دختران تخصیص می‌یابد و  پروژه هنرستان سینما، تئاتر و موسیقی نیز پیگیری می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای دو پروژه ملی موزه هنرهای معاصر زنجان و تالار بزرگ شهر از ۱۳۸۷ آغاز شده است که امیدواریم با پیگیری‌های لازم این دو پروژه به اتمام برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: زنجان به عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع فلزی و شهر سلطانیه به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات انتخاب شده‌اند که امیدواریم با اجرای برنامه‌های مطلوب در این دو حوزه، این فرصت برای استان حفظ شود.

احمدخانی از اختصاص اعتبار ویژه از محل منابع کمک به سایر نهادهای دینی و فرهنگی به مبلغ ۹۴۰ میلیارد تومان در مرحله اول برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به استان زنجان خبرداد و گفت: طرح‌ها باید توسط موسسات مختلف ارائه شده و پس از تصویب اجرایی شود.

وی با اشاره به آغاز هفته کتاب و اجرای ۲۸ عنوان برنامه به همین مناسبت، افزود: غباروبی مزار شهدای گمنام، برگزاری اختتامیه کتاب سال استان، آیین رونمایی از تفریظ مقام معظم رهبری برای کتاب مادران شهدای استان زنجان  رونمایی از ۲۴ عنوان کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه تفریظهای مقام معظم رهبری برای این هفته پیش‌بینی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پویش استانی معرفی کتاب، توزیع پیش از ۶ هزار کتاب در استان زنجان، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، بازدید از کتابخانه‌های استان زنجان، برگزاری ایستگاه نقاشی کودکان، برگزاری جشنواره عکس با موضوع کتاب، رونمایی از کتاب‌های منتشر شده، برگزاری مسابقه کتابخوانی و جلسات عصر کتاب از برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآورشد: ۸۰ عنوان کتاب در استان زنجان به چاپ رسیده است که خرید کتاب از ناشران در هفته کتاب و آذرماه در دو مرحله انجام می‌شود.

احمدخانی گفت: در مورد برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات آمادگی داشتیم این مهم به صورت مجازی و حضوری برگرار شود که در صورت فراهم بودن شرایط، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: یکی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص قطعه‌ای در بهشت زهرا برای خبرنگاران و هنرمندان است که مکاتباتی با شهرداری و شورای استان زنجان در این زمینه انجام شده است که به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

این مسئول در مورد کتابخانه مرکزی زنجان گفت: این کتابخانه از نظر ساختمان یکی از عظیم‌ترین کتابخانه‌های کشور است که امیدواریم با پیگیری‌های لازم این کتابخانه تعیین و تکلیف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: در حوزه سینماها دو سینما با ۴ سالن در استان در حال ارائه خدمات هستند و پیگیر احداث سینما و پردیس‌های سینمایی و سینما سیار در استان زنجان هستیم.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر