logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۳۹۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

ایران به برکت شهید طهرانی‌مقدم‌ها در اوج اقتدار و قدرت قرار دارد

ایران-به-برکت-شهید-طهرانی‌مقدم‌ها-در-اوج-اقتدار-و-قدرت-قرار-دارد
امام جمعه زنجان با اشاره به دهمین سالگرد شهادت پدر موشکی ایران گفت: اقتدار و قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به برکت شهید طهرانی‌ مقدم‌ها به دست آمده است.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه با اشاره به ولادت باسعادت امام حسن عسگری(ع)، اظهار کرد: امیدوارم خداوند توفیق شناخت و الگوگیری از امامان را که الگوهای کامل و نعمت‌های بزرگ برای ما هستند را بدهد.

وی با بیان اینکه امامان و پیامبران نعمت‌های بزرگ و غیر قابل جایگزین هستند، ابراز کرد: قدردانی از این نعمت ها در قدم اول شناخت این‌ها و در مرحله دوم انتخاب آن ها به عنوان الگو در زندگی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تنها راه سعادت تقلید از بهترین الگو و کامل ترین الگوها است، تصریح کرد: بهترین الگو و کامل‌ترین الگو برای سعادت بشری امامان معصوم و پیامبران هستند.

وی با بیان اینکه مرحله اول شناخت امامان شناخت شناسنامه ای است، افزود: مهم‌ترین نوع شناخت درباره امامان و پیامبران شناخت سبک زندگی آنها است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امروز جامعه از هر زمانی بیشتر به همدلی نیاز دارد، عنوان کرد: همدلی و همراهی مردم امروز یکی از مهمترین نیازهای جامعه است.

وی با بیان اینکه انسان عاقل از گناه دوری می‌کند، ابراز کرد: گناه کردن مانند خوردن آب و غذای مسموم است.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایشات و توصیه امام خمینی(ره) به مسئولان دولتی، تصریح کرد: امام‌خمینی(ره) فرمودند: "هرکس هر جایی هست اگر کار خود را درست و کامل انجام دهد تمامی مشکلات حل می‌شود".

آیت الله خاتمی با اشاره به سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی، ادامه داد: امروزه یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین تفسیر قرآن کریم بین علما و فقها تفسیر المیزان است.

وی با اشاره به هفته کتاب، بیان کرد: یکی از راه‌های تعالی روح و افزایش آگاهی در جوامع مطالعه است.

امام جمعه زنجان با توصیه به مطالعه کتب دینی، افزود: در مرحله اول مطالعه کتب دینی مرتبط با اصول دین  و در مرحله دوم مطالعه تاریخ که مورد تاکید رهبری نیز هست مورد توجه جوانان باشد.

وی با اشاره به بیانات رهبری، افزود: مسئله کتاب و کتابخوانی با بخشنامه و ابلاغ حل نمیشود و امروز مطالعه نه تنها یک وظیفه بلکه یک واجب دینی است.

آیت الله خاتمی با یاد آوری دهمین سالگرد شهادت پدر موشکی ایران، افزود: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران وابسته به تلاش‌های این شهید است.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای کنترل قیمت ها، ادامه داد: اگر اصناف و مردم انصاف را رعایت نکنند گرانی‌ها ادامه پیدا می‌کند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه معیشت مردم تعارف ندارد، ابراز کرد: با تدبیر و نظارت بیشتر آرامش به مردم برمی‌گردد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر