logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۳۹۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان خبرداد

برگزاری ۷۲۰ عنوان برنامه در هفته کتاب

برگزاری-۷۲۰-عنوان-برنامه-در-هفته-کتاب
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب گفت: در هفته کتاب ۷۲۰ عنوان برنامه برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; ایرج صادقی امروز در نشست خبری با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از بزرگترین کتابخوانان جهان است.

وی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره هفته کتاب، ابراز کرد: در هفته کتاب ۷۲۰ عنوان برنامه فرهنگی، ترویجی و افتتاح فضا های کتابخانه‌ای در استان برگزار می شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به بازگشایی کتابخانه‌های استان زنجان از اواخر مهر ماه، تصریح کرد: کتابخانه‌های استان زنجان در زمان تعطیلی، در بستر فضای مجازی فعالیت خود را ادامه داد و توفیقاتی را کسب کرند.

وی با اشاره به شعار هفته کتاب، عنوان کرد: شعار هفته کتاب امسال، جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم است.

صادقی با بیان اینکه هفته کتاب از ۲۴ آبان ماه تا ۱ آذر ماه است، ادامه داد: برنامه‌های هفته کتاب در استان همزمان با تمام کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه‌های هفته کتاب را قبل از هفته کتاب برگزار کرده‌ایم افزود: احتمال ادامه داشتن برخی از برنامه‌های هفته کتاب بعد از 1 آذر ماه وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه ۸۰ نشست کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: ۵۴ نشست کتابخوانی در سطح مدارس سراسر استان برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۴ نشست کتابخوانی تخصصی در استان، تصریح کرد: در هفته کتاب از ۷ کتاب رونمایی و ۱۶ برنامه نقد کتاب در استان برگزار می شود.

صادقی با بیان اینکه ۳۰ کارگاه چگونه کتاب بخوانیم در طول هفته کتاب برگزار می شود، عنوان کرد: ۵۵ عنوان برنامه کتاب نقاشی در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری پویش بهترین کتابی که خوانده ام با همکاری صداو سیمای مرکز زنجان، افزود: این پویش از ۱۵ آبان ماه تا ۳۰ آذر برگزار می شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه به هر میزان که برای کتابخوانی در بخش کودک هزینه کنیم در آینده برای کتابخوانی نتیجه بخش تر است، ادامه داد: در تمامی کتابخانه‌های عمومی محل حضور و مطالعه کودکان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۴ کتابخانه در سطح استان زنجان در طول هفته کتاب، ابراز کرد: دو کتابخانه سیار به مجموعه کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های سیار برای شهرستان ابهر و طارم در نظر گرفته شده است، افزود: یک کتابخانه خیر ساز در ابهر افتتاح می شود.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتاب رضوی در سراسر کشور، تصریح کرد: جشنواره کتاب رضوی یکی از برکاتی است که شامل حال کتابخانه‌های عمومی شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه جشنواره کتاب رضوی یکی از پرطرفدار ترین جشنواره‌ها در کشور است، عنوان کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه منبع این مسابقه ۶ عنوان کتاب است، خاطر نشان کرد: این مسابقه از ۲۲ خرداد ماه شروع شده و تا ۳۰ آذر ماه تمدید شده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر