logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۳۹۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با راه دانا:

برگزاری جلسه وزیر اقتصاد با حقوقی‌ها، باعث ایجاد فضای مثبت در بورس شد/ دولت رئیسی برعکس دولت قبلی به وضعیت بورس رسیدگی می‌کند

برگزاری-جلسه-وزیر-اقتصاد-با-حقوقی‌ها،-باعث-ایجاد-فضای-مثبت-در-بورس-شد-دولت-رئیسی-برعکس-دولت-قبلی-به-وضعیت-بورس-رسیدگی-می‌کند
آقابزرگی با اشاره به برگزاری جلسه وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بورس و اثرات روانی مثبت آن بر بورس گفت: دولت جدید برعکس دولت سابق در تلاش است که بر اساس وعده‌هایی که داده، به وضعیت بورس رسیدگی کند.

به گزارش موج رسا; فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه در مورد به صعودی شدن روند بازار سهام در هفته جاری و رشد 8 هزار واحدی شاخص بورس در روز جاری گفت: پس از برگزاری جلسه وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بورس، شاهد اثرات روانی آن در بورس بودیم؛ یقیناً این‌گونه جلسات برای مدت کوتاه‌مدت در روند رشد بورس اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: معتقدم چیزی که می‌تواند وضعیت بازار را به حرکت درآورد، توقف انتشار اوراق دولتی بوده است؛ چراکه این روند باعث می‌شد نقدینگی را به سمت خودش بکشاند، اما با توقف این روند، باعث بهبود وضعیت بورس شد.
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: یقیناً یکی از تصمیمات خوب در زمینه توقف انتشار اوراق، به نفع بورس شد و امروز شاهد روند سبز شدن بازار بودیم.
 
آقابزرگی تأکید کرد: چیزی که باعث اثرات مثبت در بورس خواهد شد، متوسط فعالیت صنایع و شرکت‌ها به‌صورت ایده آل است. یقیناً اگر ارزش ذاتی معاملاتی صنایع و شرکت‌ها مناسب باشد، به نقطه خوبی در بورس هم می‌رسیم.
 
وی تأکید کرد: در حال حاضر مسئولان با حفظ حراست از معاملات بورس، فضای معاملات در بورس را مدیریت می‌کنند و این فضا کنترل می‌شود و هرگونه نوسان مثبت و منفی را کنترل می‌کنند؛ این نوع مدیریت نوسان قیمت‌ها و توقف انتشار اوراق و هم‌زمان با حرکت ملموس‌تر ارز 28 هزارتومانی، محرک‌های اصلی بازار بوده که باعث شد بازار رنگ و لعاب مثبت‌تری بگیرد.
 
این کارشناس بازار سهام ادامه داد: البته با یک یا دو روز مثبت بودن بورس، نمی‌توان آینده آن را پیش‌بینی کرد؛ امیدواریم این روند با شیب ملایم تا انتهای سال شکل بگیرد.
 
آقابزرگی افزود: سال 99 تجربه تلخی در بورس داشتیم، به‌طوری‌که افراد زیادی وارد بورس شده و متضرر شدند؛ اکنون این دامنه نوسان به ترتیبی حرکت می‌کند که سهامداران کوتاه‌مدت از بازار سرمایه خارج می‌شوند، اما سهام‌داران قدیمی که تجربه بیشتری دارند، همچنان صبر کرده و در بورس می‌مانند.
 
وی خاطرنشان کرد: دولت جدید برعکس دولت سابق در تلاش است که بر اساس وعده‌هایی که داده، به وضعیت بورس رسیدگی کند، البته این نکته نباید فراموش شود که بورس با دستور و تشکیل جلسه و سخنرانی‌های اقتصادی بهبود و تغییر جهت پیدا نمی‌کند، بلکه باید بر مبنای اصول و بنیاد شرکت‌ها و صنایع حرکت کند و متغیر باشد.
 
این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بورس در وضعیت مناسبی نسب به افت 50 درصدی سال گذشته دارد. این نشان می‌دهد که روند اصلاح تمام شده و بازار سهام در حال متعال‌تر شدن است.
 
آقابزرگی در پایان با اشاره به قیمت‌گذاری دستوری تأکید کرد: نباید از یاد برد که روند قیمت‌گذاری دستوری در بلندمدت جوابگو نیست و بازار سمت‌وسوی خودش را پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر