logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۳۹۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سردار رمضان شریف:

آمریکای رو به افول جمهوری اسلامی را به پیگیری سیاست شرقی متهم می کند/ ایرانِ مستقل با برقراری روابط راهبردی و استراتژیک درصدد تامین منافع ملی است

آمریکای-رو-به-افول-جمهوری-اسلامی-را-به-پیگیری-سیاست-شرقی-متهم-می-کند-ایرانِ-مستقل-با-برقراری-روابط-راهبردی-و-استراتژیک-درصدد-تامین-منافع-ملی-است-
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی این است که ضمن حفظ استقلال خود و پایبندی به شعار نه شرقی نه غربی بتواند بر اساس مقتضیات زمان تصمیم گیری کند.

به گزارش موج رسا; سردار رمضان شریف اظهار کرد: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی این است که ضمن حفظ استقلال خود و پایبندی به شعار نه شرقی نه غربی بتواند بر اساس مقتضیات زمان تصمیم گیری کند.

وی افزود: ایران بر مبنای شرایط انتخاب می کند که برقراری روابط راهبردی و استراتژیک با کدام کشورها می تواند منافع جمهوری اسلامی را بیشتر تامین کند و رفتار آمریکایی ها و اروپایی ها هم در ۴۰ سال گذشته علیه ایران مشخص بوده است.

سخنگوی سپاه پاسداران اظهار داشت: آمریکا و اروپا به لحاظ اقتصادی، نظامی و دفاعی رو به افول هستند و هژمونی قبل را ندارند و طبیعی است که جمهوری اسلامی در تبیین سیاست و راهبرد جدید خود، توسعه روابط با چین و روسیه در دستور کار قرار دهد. 
 
سردار شریف تصریح کرد: البته روابط مذکور هیچگونه منافاتی با سیاست نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ندارد، اروپایی ها و آمریکایی ها از این جهت ناراحت هستند که رفتار آنها در طول سال های گذشته جز ایجاد  نفرت در بین مردم ما چیزی به همراه نداشته است.
 
سخنگوی سپاه پاسداران در خاتمه خاطرنشان داشت: آمریکا و اروپا تلاش می کنند جمهوری اسلامی را به پیگیری سیاست شرقی و عدول از سیاست و استراتژی اصلی متهم کنند در حالی که چنین چیزی وجود ندارد.
  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر