logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۳۹۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان زنجان خبرداد

اجرای طرح غربالگری اختلالات اضطرابی کودکان ۵ و ۶ سال در زنجان

اجرای-طرح-غربالگری-اختلالات-اضطرابی-کودکان-۵-و-۶-سال-در-زنجان
سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه کودکان مبتلا به اضطراب باید در کمترین زمان ممکن درمان شوند، گفت: در صورتی که این مشکل در کودکان مبتلا رفع نشود باعث مشکلات زیادی از جمله اُفت تحصیلی آنها می‌شود که سازمان بهزیستی نیز در این راستا طرح غربالگری اضطراب برای کودکان 5 تا 6 ساله را اجرا می‌کند.

به گزارش موج رسا; سکینه بیگلری امروز در گفت‌وگو با رادیو زنجان اظهار داشت: اضطراب در کودکان، طبیعی بوده و ممکن است در روند رشد آن‌ها نمایان شود.

وی با بیان اینکه وقتی اضطراب، تبدیل به اختلال مداوم شد، ضرر دارد، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی، طرح غربالگری اضطراب برای کودکان 5 تا 6 ساله را برای مداخله زودهنگام اختلال اضطراب کودکی، شناسایی زودهنگام این کودکان و همچنین افزایش آگاهی والدین در خصوص پیشگیری از این اختلال، راه‌اندازی کرده است.

بیگلری با بیان اینکه سامانه‌ای به نشانی http://moshavereh.behzisti.gov.ir راه‌اندازی شده که والدین می‌توانند با ورود به این سامانه و تکمیل پرسشنامه در این طرح، شکرت کنند افزود: سامانه مذکور فعلاً در کل سال، قابل دسترسی است.

سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: اختلال اضطراب کودک، یک حالت روانی و برانگیختگی شدید بوده که ترس، ویژگی اصلی آن است و معمولاً با علائمی مانند نگرانی بیش از حد، سردرد و تپش قلب دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه رفتارهای اجتنابی نیز یکی دیگر از علائم است، اظهار کرد: در این حالت، کودک می‌خواهد خودش را از هر چیزی کنار بکشد.

بیگلری با بیان اینکه اضطراب در کودکان انواع و اقسام مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از انواع آن اضطراب ترمیم‌ یافته است که ناخواسته همیشه کودک در ترس است و گویا همیشه خود را آماده ترس و خطر کرده است.

وی با بیان اینکه نوع دیگر آن هراس اجتماعی است، افزود: کودک در این حالت از افراد ناشناخته وحشت دارد و در مکان‌هایی مانند اولین ورود به مدرسه یا مهد، پارک و یا جاهای دیگر که افراد مختلفی و ناآشنایی حضور دارند، نمی‌تواند برود و ترس دارد.

بیگلری با اشاره به نوع دیگر اضطراب کودکان با عنوان اختلالات وسواس بی‌اختیاری، ادامه داد: این نوع اضطراب ممکن است همراه با رفتارهای اجبارگونه و تکراری و آلودگی و نخوردن بعضی از غذاها باشد که کودک همیشه از این موارد، اجتناب دارد.

سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: در صورتی که اضطراب کودکان به‌صورت زودهنگام درمان نشود تا بزرگسالی ادامه یافته و باعث اُفت تحصیلی و عملکردی می‌شود و فرد از نظر جسمی نیز تحلیل می‌رود.

وی با بیان اینکه اضطراب، انواع مختلفی دارد، گفت: والدین حتما برای درمان آن باید به مرکز مشاوره کودک و نوجوان مراجعه کنند که نشانی آن در زنجان واقع در سعدی وسط، کوچه قلعه، ساختمان البرز، مرکز مشاوره آتیه است.

بیگلری خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه به این مرکز، مشاور و روانشناس مربوطه، ارزیابی اولیه و مشاوره‌های لازم برای درمان را ارائه می‌دهند.// آ

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ]
خوب است
فرم ارسال نظر