logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۳۸۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

علت مرگ یک زندانی در زندان مرکزی سنندج اعلام شد/ متوفی قرص های متادون و اعصاب مصرف می کرده است

علت-مرگ-یک-زندانی-در-زندان-مرکزی-سنندج-اعلام-شد-متوفی-قرص-های-متادون-و-اعصاب-مصرف-می-کرده-است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، علت فوت یک زندانی در زندان مرکزی سنندج را تشریح کرد.

به گزارش موج رسا;  محمد جباری اظهار داشت: زندانی به هویت (خ. ج) که به اتهام ۲ فقره قتل عمدی تحت قراربازداشت موقت درزندان مرکزی سنندج بود، حوالی ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۰ آبان به یکی از زندانیان هم بند خود حمله‌ور شده و او را به شدت مصدوم می‌کند، در همان روز شورای انضباطی تشکیل و نسبت به انتقال وی به بند انفرادی تصمیم گرفته می‌شود.

 
وی افزود: حدود ساعت ۱۶ روز بعد یعنی سه‌شنبه ۱۱ آبان، این زندانی دچارسرگیجه شده و بر اثر افتادن از ناحیه پشت سر به لبه دیوار برخورد می‌کند و ماموران مراقب ازطریق دوربین متوجه این موضوع شده و پرستار مقیم زندان را فورا بر بالین وی حاضر می‌کنند که اقدامات اولیه همانند تزریق سرم به او انجام می‌شود و سپس به بیمارستان منتقل می‌شود که در حین انتقال جان خود را از دست می‌دهد.
 
وی گفت: بند انفرادی محل نگهداری این زندانی مجهز به دوربین بوده وهمه موارد ذکر شده بطور کامل ضبط شده است.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: همان شب بازپرس ویژه و قاضی کشیک زندان پس از رویت جسد، دستور قضایی برای بررسی علت تامه فوت توسط پزشکی قانونی را صادر کردند که در معاینه جسد و کالبدشکافی هیچگونه آثار ضرب و جرح (به غیر از جراحت مختصر مچ دست چپ که ناشی از درگیری روز دوشنبه بوده) وجود نداشته و پزشکی قانونی صراحتا اعلام می‌کند که فوت متوفی ناشی از هیچگونه ضرب وجرح نیست، در حالیکه شایعاتی در این باره در فضای مجازی مطرح شده بود.
 
وی تاکید کرد: آزمایش سم شناسی تجویز وتا حدود یک ماه دیگر نتیجه آن ارائه خواهد شد.
 
جباری افزود: لازم به ذکر است، متوفی طبق تجویز پزشک روزانه سهمیه متادون و قرص اعصاب هم داشته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر