logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۳۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
موسسات مالی موضوع درگیری دولت و نمایندگان

بی‌اطلاعی معاون پارلمانی روحانی از طرح سوال از رئیس جمهور/ 87 نماینده سوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند+سند

بی‌اطلاعی-معاون-پارلمانی-روحانی-از-طرح-سوال-از-رئیس-جمهور-87-نماینده-سوال-از-رئیس-جمهور-را-امضا-کرده‌اند+سند-

حسینعلی امیری در حالی امضا بیش از 80 نماینده برای سوال از رئیس جمهور را خلاف واقع و بی اساس می‌خواند که طبق اسناد موجود 87 نماینده سوال از روحانی را امضا کرده‌اند.

 

به گزارش موج رسا;  بعد از اعتراضات مردم نسبت به موسسات مالی اعتباری و عدم پاسخگویی دولت نمایندگان مجلس این روزها به صورت جدی به این بحث ورود کرده‌ و برای رئیس جمهور نیز در این خصوص نامه نوشته‌اند.

محمد عزیزی نماینده ابهر در سخنرانی خود در مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت که اگر این موضوع حل نشود حتی آبروی مجلس نیز رو به لکه‌دار شده پیش می‌رود، او بارها وزیر اقتصاد را خطاب قرار داد و تاکید کرد که با دفتر نشستن کار درست نمی‌شود.

قضیه موسسات مالی در مجلس به اینجا ختم نشد و نمایندگان تصمیم گرفتند ناهمه‌ای را به رئیس جمهور بنویسند و از او بخواهند مشکل موسسات مالی در جلسه سران قوا و شورای عالی امنیت ملی مطرح کند و این رسیدگی را در فوریت قرار دهد.

متن این نامه که به امضای 70 نفز از نمایندگان رسیده به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با احترام و آرزوی موفقیت برای جنابعالی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیرو تذکرات متعدد اینجانب و سایر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص رسیدگی به وضعیت موسسات مالی و اعتباری؛ متأسفانه، هیچ مقام مسئولی پاسخگوی وضعیت نابسامان به وجود آمده نیست و مردم عزیزی که کمترین سرمایه خود را جهت کمک هزینه خود سپرده‌گذاری کرده بودند، هم اکنون به مالباختگانی تبدیل شده‌اند که امنیت زندگیشان به خطر افتاده است؛

جناب آقای رئیس جمهور، شایسته و زیبنده دولت تدبیر و امید نیست که وزیر اقتصاد اعلام کند موضوع به وزارت اقتصاد و دارایی مرتبط نیست، رئیس کل بانک مرکزی هم که پاسخگوی مجلس نیست، پس پاسخگوی وضعیت نابسامان اقتصادی به وجود آمده چه کسی می باشد؟

جناب آقای دکتر روحانی، مردم با هزاران امید و آرزو به جنابعالی که شعارتان تدبیر و امید بود رأی دادند، الان هم بخش قابل قابل توجهی از جامعه که سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری مخصوصا کاسپین، آرمان و ... هستند، با هزاران امید از جنابعالی انتظار تدبیر دارند.

اجازه ندهید به مردم مظلوم ظلم مضاعف شود؛

جناب آقای رئیس جمهور، آیا از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خود پرسیده‌اند که تاکنون چه اقدامی در این خصوص کرده است؟ آیا از آقای سیف پرسیده‌اید اگر اینها مجوز فعالیت داشتند پس چرا نظارت لازم انجام نشده است؟ و اگر مجوز نداشتند که وامصیبتا

جناب آقای دکترروحانی! جنابعالی رئیس شورای امنیت میل کشور هستید بنده و نمایندگان امضاء کننده به عنوان خادمین مردم تأکید می کنیم اگر سریعا به موضوع رسیدگی نشود این مسئله به یک بحران ملی تبدیل خواهد شد؛

لذا، خواهشمندم، دستور فرمایید، با قید فوریت، موضوع در جلسه سران قوا و یا در شورای امنیت ملی مطرح و در خصوص حل مشکل مردم تصمیم گیری گردد.

قبلا از بذل توجه و عنایت جنابعالی سپاسگزارم

روز گذشته اما علی وقف‌چی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که طرح سوال از رئیس جمهور 11 تیرماه تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود، علاوه بر نماینده زنجان سیدمحمد جواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز 23 خرداد ماه خبر طرح سوال از رئیس جمهور را به شبکه اطلاع رسانی راه دانا داده بود.

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر در گفت‌وگو با موج رسا ضمن انتقاد به دولت در مورد بی توجهی کردن به مشکلات مردم در خصوص موسسات مالی اعتباری طرح سوال از وزیر اقتصاد را نیز مطرح کرد که قرار است بلافاصله بعد از تعطیلات مجلس پیگیری و انجام شود.

عزیزی همچنین تاکید کرد که اگر وزیر اقتصاد مشکل را حل نکند و نتواند نمایندگان را قانع کند طرح سوال از رئیس جمهور قوت بیشتری خواهد گرفت.

وی با تصریح اینکه ما به دنبال حل مشکل مردم هستیم و به دنبال چیز دیگری نیستیم، گفت: اگر مشکل مردم حل شود و این موسسات تعیین تکلیف شوند نیازی به حضور رئیس جمهور در مجلس نیست.

بعد از این اظهارات و موضع گیری نمایندگان مجلس در خصوص موسسات مالی و طرح سوال از رئیس جمهور حسینعلی امیری معاون امرو مجلس روحانی از طرح مطالب بی اساس در مورد سوال نمایندگان از رئیس جمهور ابراز تاسف کرد و گفت: طرح ادعاهایی نظیر اینکه 88 نماینده مجلس سوال از رئیس جمهور را امضاء کرده اند، خلاف واقع است و هیچ گونه پایه و اساسی ندارد.

این خبر که را روابط عمومی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری اعلام کرده و امیری در این خصوص بیان کرده طرح ادعاهایی نظیر اینکه 88 نماینده مجلس سوال از رئیس جمهور را امضاء کرده اند، خلاف واقع است و هیچ گونه پایه و اساسی ندارد.

امیری در پایان جلسه روز چهارشنبه هیئت وزیران اظهارداشت: این گونه ادعاها آن هم در ماه مبارک رمضان واقعا جای تاسف و تعجب دارد. خوشبختانه امروز با گسترش رسانه ها و شبکه های اجتماعی دیگر نمی‌توان با جریان سازی و جوسازی رسانه‌ای، مطالب نادرست را به مردم عرضه کرد و انتظار داشت که خلاف واقع بودن این مطالب نیز هرگز روشن نشود.

وی در مورد اصل موضوع ارسال نامه به رئیس جمهور و یا طرح سوال از رئیس جمهور از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چنین توضیح داد: روز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی حدود 70 نفر از نمایندگان محترم از فراکسیون های مختلف نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهور محترم امضاء کردند و در آن نامه از آقای دکتر روحانی درخواست و تقاضا کردند که مسائل و مشکلات مربوط به موسسات مالی و اعتباری را به جهت ارتباط آن به سه قوه، در جلسه سران قوا و یا شورای عالی امنیت ملی مطرح کند.

امیری افزود: نمایندگان محترم مردم در مقاطع مختلف چنین نام‌هایی را برای آقای رئیس جمهور ارسال و در آن درخواست‌ها و تقاضاهای خود را مطرح می‌کنند و این موضوع امری عادی است.

وی اظهارداشت: در روز چهارشنبه این هفته ظاهرا یکی از نمایندگان مخالف دولت مطلبی را تحت عنوان سوال از رئیس جمهور تهیه و به امضاء پنج نفر دیگر می‌رساند که متاسفانه مشارالیه درخواست نمایندگان از رئیس جمهور را به عنوان امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور مطرح می‌کند و مدعی می‌شود که بیش از 60 یا بیش از 80 نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند.

این سخنان امیری در حالی مطرح شده که نامه به رئیس جمهور جدا از طرح سوال از رئیس جمهور بوده و 87 نفر از نمایندگان سوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند که اسامی هر یک از نمایدگان امضا کننده موجود است.

با این حال یا معاون رئیس جمهور از امورات مجلس بی اطلاع است و یا قصد منحرف کردن افکار عمومی را دارد، به هر حال مشکل موسسات مالی اعتباری باید توسط دولت و بانک مرکزی برطرف شود و اگر علی طیب نیا و ولی الله سیف به مشکل مردم رسیدگی نکنند رئیس جمهور باید به نمایندگان ملت پاسخ دهد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر