logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۳۸۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ماهنشان:

خط قرمز آمریکا در عملیات دریایی اخیر توسط سپاه دلاور شکسته شد

خط-قرمز-آمریکا-در-عملیات-دریایی-اخیر-توسط-سپاه-دلاور-شکسته-شد
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: عملی که از طرف آمریکا انجام گرفت، دزدی دریایی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های متعدد آمریکا و عربستان بود که در این عملیات، خط قرمز آمریکا در دریا مثل خشکی توسط سپاه دلاور شکسته شد و ضریب امنیت دریایی ایران و منطقه بالا رفت.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به عملیات غرورآفرین نیروی دریایی سپاه که حدود ۱۰ روز قبل و در روز مولود حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) انجام شد، اظهار داشت: این عملیات ۱۰ روز بعد منتشر و رسانه‌ای شد.

وی با بیان اینکه علت تاخیر در انتشار خبر این بود که تنش در بازار سرمایه و پول ایران به وجود نیاید، خاطرنشان کرد: یک اقدام هوشمندانه روانی و رسانه‌ای بود که قابل تقدیر است اما عملی که از طرف آمریکا انجام گرفت اولاً؛ دزدی دریایی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های متعدد آمریکا و عربستان بود که در این عملیات، خط قرمز آمریکا در دریا مثل خشکی توسط سپاه دلاور شکسته شد و ضریب امنیت دریایی ایران و منطقه بالا رفت.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: پیامی برای مزدوران منطقه‌ای آمریکا مثل عربستان و امارات، مخابره شد که در صورت شکست ارباب، حساب نوکر معلوم است اما آمریکا باید بدانند با عملیات ایذایی نظامی نمی‌تواند برگ برنده‌ای برای میز مذاکره، دست‌وپا کند.

امام جمعه شهرستان ماهنشان تصریح کرد: آمریکا همچنان که در عملیات دریایی عقب نشست باید در سر میز مذاکره هم عقب‌نشینی کند و رژیم صهیونیستی هم باید ملتفت باشد که توان نظامی ایران چگونه می‌تواند در اندک زمانی در پاسخ تهدیدات وارد عمل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله ترکیبی سایبری که دوشنبه هفته گذشته صورت گرفت، گفت: این اقدام پیش از آنکه یک حمله باشد یک دفاع بزدلانه بود و این حمله سایبری به سامانه هوشمند کارت سوخت با توجه به انتخاب زمان و محور حمله، نشان از یک طراحی قبلی از سوی دشمن دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: سالگرد آشوب‌های بنزینی از یک سو و اختلال در بنزین‌رسانی در اروپا و خصوصاً انگلیس از سوی دیگر سبب این کار بود و ایجاد نارضایتی از دولت مردمی و فشار بر ایران در آستانه مذاکرات از جمله اهداف سیاسی دشمنان است.

وی اظهار داشت: درک صحیح مردم از موقعیت و شناخت دشمن و اقدام شجاعانه و به‌هنگام صداوسیما و حضور در صحنه و اطلاع‌رسانی سریع، قدرت ابتکار عمل رسانه‌ای را از جبهه رسانه‌ای دشمن گرفت و حضور میدانی رئیس‌جمهوری محترم از جمله اقداماتی بود که نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: این حمله سایبری نشان داد که ایران اسلامی در حوزه زیرساخت‌ها دارای ضعف‌هایی است که باید به سرعت مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرد و این حمله شتاب‌زده، تبدیل به فرصت و منجر به تقویت زیرساخت‌های سایبری کشور شود.

وی از قوه قضاییه و دستگاه‌های ذی‌ربط خواست تا عوامل این حادثه را شناسایی و مجازات کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به طرح جمعیتی مجلس و قانون حمایت از خانواده و جمعیت که گام بلندی برای مقابله با چالش بزرگ جمعیتی است، اظهار داشت: ضمن قدردانی از مجلس یازدهم به جهت تصویب این قانون از تمام قوا انتظار می‌رود تا در اجرا و عمل و نظارت بر حسن اجرای قانون، دقت نموده و مشکل جمعیتی حل شود.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به 14 آبان، روز فرهنگ عمومی گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند راه اصلاح مملکت، اصلاح فرهنگ است، اگر فرهنگ درست بشود مملکت اصلاح می‌شود، اصلاح یک مملکت از استقلال فرهنگ آن می‌باشد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند اصلاح فرهنگ از همه کارها مهمتر است، اظهار داشت: از عموم مردم مخصوصاً از مسئولین فرهنگی انتظار می‌رود تا در ارتقای فرهنگ عمومی شهر و شهرستان تلاش کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر