logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۳۸۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 11 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا مطرح کرد؛

دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی، دروغین بودن روابط دیپلماتیک آمریکا را اثبات کردند

دانشجویان-در-تسخیر-لانه-جاسوسی،-دروغین-بودن-روابط-دیپلماتیک-آمریکا-را-اثبات-کردند-
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوی استکباری و وحشی‌گری آمریکا قابل تغییر نیست گفت: دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی ادعای دروغین دیپلماتیک آمریکا را اثبات کردند.

به گزارش موج رسا; 13 آبان یادآور 3 رخداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است. تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه، کشتار دانش‌آموزان معترض در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند. آنچه که مسلّم است این که آمریکا در رخداد تمام این حوادث و اتفاقات، نقش اصلی را داشته و خوی درندگی و استکبارستیزی خود را به نمایش گذاشته و به همین دلیل، 13 آبان در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

پایگاه خبری- تحلیلی موج رسا؛ به بهانه فرا رسیدن 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و همچنین خوی استکباری آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران و تمام مسلمانان به‌ویژه در منطقه خاورمیانه، گفت‌وگوی مشروحی با حجت‌الاسلام مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی انجام داده که از نگاه مخاطبان می‌گذرد:

موج رسا: تحلیل جنابعالی از آخرین وضعیت و چهره امروز استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا چیست؟

حجت‌الاسلام باقری: تمام رفتارهای آمریکا خشن، غیرانسانی و وحشیانه است و به عنوان نمونه؛ وقتی به منطقه خاورمیانه و کشورهایی نظیر عراق و سوریه و حتی افغانستان نگاه می‌کنیم این وحشی‌گری‌ها را می‌بینیم و در سال‌های اخیر هم که داعش، نماد تفکر و رفتار آمریکا بوده و نشان می‌دهد که آمریکا برای دریدن کشورهای دیگر و مردم جهان از هر روشی استفاده می‌کند. همانطور که زمانی از بمب اتمی استفاده کرد و زمانی کشورهای دیگر را به جان هم انداخت و بین دولت‌ها، کشورها و ملت‌ها جنگ شد و امروز نیز از روش‌های تروریستی جدید استفاده می‌کنند و این خوی وحشی‌گری و استکباری آمریکا است و تمام کسانی که با آن‌ها همکاری می‌کنند نیز شریک جُرم آمریکا هستند و در این موضوع با آمریکا همراهی دارند.

مهمترین نکته این است که نباید فراموش کنیم که این خوی وحشی‌گری و استکباری آمریکا به دلیل مبانی فکری و اعتقادی آن‌ها قابل تغییر نیست و فرهنگ، تمدن و مبانی فکری، فلسفی و اعتقادی دولت‌های آمریکا با تمام تفاوتی که در سلیقه‌ها دارند، همین خوی استکباری و تضعیف و تحقیر ملت‌های دیگر است. با توجه به آموزه‌های دینی باید در مقابل مستکبرین، مقاومت کرد چرا که حق این است که خوی استکباری، یک خوی باطل و از بین رفتنی است و هرکس در مقابل ظالمین و مستکبرین، ایستادگی کند، نتیجه می‌گیرد.

موج رسا: با توجه به سوابق شکست آمریکا در منطقه از جمله در سوریه و عراق و اخیراً خروج خفت‌بار از افغانستان بعد از 20 سال، چه تجربه‌ای باید گرفت و وظیفه ما در مقابله با استکبار جهانی چیست؟

حجت‌الاسلام باقری: بعد از سالیان سال رفتارهای غلط آمریکا در افغانستان مشاهده شد که با خفت و خواری از منطقه رفتند و این یک درس بزرگ مخصوصاً برای ملت ایران است که سالیان سال است که مقاومت را سرلوحه کار خود قرار داده و قله درخشان مقاومت، شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است که بریده شدن دست و پای آمریکا از منطقه، یک نتیجه جزئی از خون مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی است که باید این را قدر بدانیم و به هیچ عنوان، سرِ سازش و تسلیم در مقابل مستکبر را نداشته باشیم.

آموزه‌های دینی ما می‌گوید که در برابر ظالم باید بایستیم و از مظلوم حمایت کنیم لذا ما با دشمنان خدا، دین، قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) باید دشمنی کنیم و به هیچ عنوان مدارا و صلح نداشته باشیم اما با خوبان، نیکان، مصلحان و انسان‌های آزاده در هر کجای جهان با محبت برخورد کنیم.

موج رسا: چه عاملی سبب شده که آمریکا در منطقه و علی‌الخصوص در ایران نتوانسته به اهداف خود برسد؟

حجت‌الاسلام باقری: قرآن کریم، مسیر صحیح زندگی بشر و همچنین مسیرهای غلط که محکوم به بطلان هستند را نشان داده و هر رفتاری که خارج از دستورات الهی باشد، محکوم به شکست، بُطلان و فناست. پس نه فقط آمریکا بلکه هر کشور و دولتی که بخواهد خون دیگران را بریزد و منافع دیگران را به ناحق بگیرد و از آن سوی دنیا به اینجا آمده و با نگاه تحقیر به مسلمانان نگاه کند، طبیعی است که در پی این رفتار، مقاومت وجود دارد. باطل از بین رفتنی است و حق در مقابل آن در هر صورت، بروز و ظهور خواهد داشت و ملت‌هایی خواهند بود که طرفدار حق هستند و در برابر باطل می‌ایستند و این رمز پیروزی مستضعفان است.

موج رسا: مقایسه جنابعالی از تفاوت بین مقاومت و سازش با آمریکا چیست؟ مقاومت و سازس با آمریکا چه هزینه و دستواردی برای ما دارد؟

حجت‌الاسلام باقری: طرفداری و حرکت در مسیر حق ولو به ظاهر ممکن است سخت و هزینه‌بر باشد اما یک دلگرمی بزرگی وجود دارد که خداوند، پشتیبان حرکت در مسیر حق است و کسانی که در مسیر حق حرکت می‌کنند تحت ولایت خداوند قادر، متعال و توانا هستند لذا هر کس که در مسیر حق، قدم برمی‌دارد یقین داشته باشد که شاید به ظاهر تنها باشد منتها تمام عالم، تکویناً در حمایت از او قدم برمی‌دارند و قلب‌های مردم در تمام جهان به سمت حق و طرفداری از حق است.

نمونه بسیار عالی این موضوع در واقعه عاشورا اتفاق افتاده و امام حسین(ع) با اندک یاران خود در این واقعه حضور داشت اما چون در مسیر حق بوده و گرچه در صورت حساب و کتاب مادی به ظاهر خود و یارانش شهید و خانواده و اهل بیتش اسیر شدند اما تاریخ نشان داد که این حادثه، پیروزی و رستگاری محض بود چرا که حرکت امام حسین(ع) در مسیر حق بود و برای اطاعت امر الهی، قدم برداشته بود.

این مهم است که بدانیم ذلت در مقابل مستکبر و سازش با فردی و قدرتی که به باطل به دیگران ظلم، جور و ستم می‌کند شاید بی‌هزینه باشد اما کسی که با مستکبر سازش می‌کند، تمام هویت، شخصیت و ارزش خود را به یکباره به فنا می‌دهد و از ترس و ذلت در مقابل او سر خم می‌کند و تواضع می‌کند اما هیچ چیز از او باقی نمی‌ماند. در مقابل، کسی که امر به معروف و نهی از منکر کرده و در مقابل مستکبر، ایستادگی و مقاومت می‌کند به ظاهر هزینه می‌دهد اما قطعاً خداوند یار، مدافع و پشتیبان آن‌ها خواهد بود و پیام صریح قرآن این است که ولایت و پشتیبانی خداوند برای افرادی است که در مقابل مستکبرین می‌ایستند.

موج رسا: حرکت خودجوش و آتش‌به‌اختیار دانشجویان پیرو خط امام(ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 چه تاثیری در ادامه مسیر انقلاب و تقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی داشت و همچنین این تسخیر، کدام چهره آمریکا را عیان کرد؟

حجت‌الاسلام باقری: شیطنت آمریکا و ایادی آن این بود که در عین حال که در کشور ما زندگی می‌کردند و نهایت وقاحت را به خرج داده و در حق مردم، ظلم و دخالت‌های بی‌جا در هر موردی داشته و ملت ایران را تضعیف و تحقیر می‌کردند. به جای اینکه در سفارتخانه، مشغول ارتباطاتی باشند که 2 ملت و دولت در ارتباط باشند، آنجا را محل فساد و لانه جاسوسی کرده بودند. لانه جاسوسی به معنی لانه فساد است و دانشجویان در یک حرکت جهادی و خودجوش اثبات کردند که ادعای رفتارهای دیپلماتیک از سوی آمریکا، دروغی بیش نیست و سفارتخانه عملاً با سادگی و ساده‌اندیشی مسئولین کشور در زمان طاغوت، محل سوءاستفاده آمریکا بوده است.

وقتی این موضوع اثبات و در تاریخ ثبت شد، طبیعی است که یکی از اسناد افشا و مشخص شد که آمریکایی‌ها اینگونه‌اند و دولت زمان طاغوت و حکومت غیرمشروع پهلوی نیز کاملاً و عملاً دست‌نشانده آمریکا بوده و دانشجویان با این حرکت خود اثبات کردند که حرکت و نهضت امام راحل تا چه اندازه ضروری بوده است.

کمترین تعبیری که می‌توانیم از نهضت امام خمینی(ره) داشته باشیم، آیه نفی سبیل (آیه 141 سوره نسا) است که می‌فرماید هیچ غیرمسلمانی حق ندارد بر مسلمانان تسلط داشته باشد و مسلمانان اجازه ندارند که خود را تحت تسلط بیگانگان قرار دهند.

لذا با دقت در این کار بسیار ریشه‌ای و بزرگ، اثبات شد که امام(ره) چقدر کار درستی انجام داده و به این دستور قرآن کریم، عمل کرده بود که کشور و ملت ما از تحت سلطه مستکبران و آمریکا باید خارج می‌شد. کمترین فلسفه نهضت امام خمینی(ره) این بود که ما را از ذلت و اینکه در زیر چکمه‌های ظلم و جور آمریکا باشیم، نجات داد و این یک برگ بسیار زرینی در تاریخ اسلام است که نشان می‌دهد یک شخصیت بزرگ، شجاع و فقیه عادلی مثل حضرت امام خمینی(ره) قیام کرده و به این آیه عمل می‌کند و ما را از ذلت، نجات می‌دهد و ما نیز امروز باید این روحیه را داشته باشیم.

موج رسا: نقش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه سپاه قدس در شکست آمریکا در منطقه چه بوده است؟

حجت‌الاسلام باقری: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق اساسنامه و دستور امام(ره)، پاسدار انقلاب اسلامی است به این نکته باید دقت کنیم که جمهوری اسلامی، ثمره انقلاب اسلامی و حرکت امام و قیام و انقلابی بود که با نگاه، ریشه و مبنای اسلامی در مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی شکل گرفت و این حرکت، یک حرکت انسانی، دینی و توحیدی هم بود و تمام ملت ایران از تمام ادیان، مذاهب و نگاه‌های مختلف، کمک کردند اما این یک حرکت اسلامی بود.

انقلاب اسلامی، علت مُوجده جمهوری اسلامی است. یعنی این انقلاب اسلامی بود که اولین ثمره‌اش جمهوری اسلامی شد و اگر حرکت انقلابی و قیام اتفاق افتاد در نتیجه ملت ایران موفق شدند که حکومت جمهوری اسلامی ایران را محقق کنند.

اگر بخواهیم همین جمهوری اسلامی با قوت، حفظ شود باید علت موجده‌اش که علت مُبقیه هم هست، باقی بماند و آن روحیه انقلابی‌گری، روحیه، رشادت و ادامه دادن به مسیر این انقلاب و نهضت است. امام خمینی(ره) به درستی تدبیر کردند، خون مطهر شهدا تضمین کرد و این مسیر را ادامه داد لذا سپاه عزیز ما مسئول حفاظت از انقلاب و ارزش‌های آن است وقتی این ماموریت به درستی انجام شود، انقلاب در ادامه نه فقط منجر به حفظ جمهوری اسلامی خواهد بود بلکه باقی ماندن خود انقلاب و ارزش‌های آن در ادامه، ثمرات و نمود دیگری هم خواهد داشت.

سپاه قدس، بخشی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که منافع مسلمین و ملت ایران را در تمام جهان، حفظ می‌کند. گاهی نیاز است در مرزها و گاهی نیاز است در مسیرها و فاصله‌های دورتر مانند سوریه از منافع ملت ایران و مسلمانان حفاظت کنیم. محافظت از سوریه و حفظ سوریه و دفاع از مسلمین در سوریه، مقدمه محافظت از مردم ایران بود یعنی اگر داعش ملعون در آنجا قوت می‌گرفت و کشور سوریه را فتح می‌کرد و حکومتی در آنجا شکل می‌داد، طبیعتا مقابله با آن‌ها برای محافظت از ملت ایران، سخت می‌شد لذا سپاه قدس به درستی در عراق و سوریه عمل کرد و در هر کجا که لازم باشد از منافع ملت ایران محافظت خواهد کرد و این تفکر، تفکر انقلاب اسلامی است که سپاه، عهده‌دار آن است و سپاه قدس، ماموریت دارد که منافع جمهوری اسلامی را در قالب محافظت از انقلاب اسلامی در تمام دنیا پیگیری کند.

شیطنت‌ها و افکار غربی و تلاش غرب، شرق و صهیونیست این است که برای مردم تبیین نشود که چرا سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم در کشور دیگری در حال دفاع از حریم جمهوری اسلامی هستند در حالی که باید هوشیار و بصیر باشیم و بدانیم که اگر حرم حضرت زینب(س) در سوریه محافظت می‌شود به این دلیل است که پرچم حضرت زینب(س) ضامن و حافظ حریم جمهوری اسلامی است و سپاه پاسداران به برکت خون مطهر شهیدانی اَمثال حاج قاسم سلیمانی با تمام قوت به این خدمت بسیار پُربرکت خود ادامه خواهد داد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر