logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۳۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

ضرورت شفاف سازی در خصوص فعالیت موسسه کاسپین/ مشکل سرمایه گذاران حل نشده است

ضرورت-شفاف-سازی-در-خصوص-فعالیت-موسسه-کاسپین-مشکل-سرمایه-گذاران-حل-نشده-است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:ضروری است در خصوص فعالیت موسساتی همچون کاسپین شفاف سازی لازم صورت گیرد.

علی وقف‌چی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;در خصوص امضای 87 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرح سئوال از رئیس جمهور اظهار داشت: سپرده‌گذاران کاسپین به دلیل مشکلاتی که برای آنها به وجود آمده است در چند سال گذشته دچار مشکلاتی شده اند.

وی با بیان اینکه جلساتی با رئیس بانک مرکزی برگزار شد اما در حال حاضر به این مشکل رسیدگی نشده است،تصریح کرد: سرمایه گذاران چنین موسساتی به شدت با مشکل مواجه شده اند که ضروری است اقدامات لازم برای حل مشکل آنان انجام شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر در این موسسه سرمایه گذاری کرده اند،ادامه داد: باید بانک مرکزی پاسخگوی مشکل ایجاد شده باشد.

وی برضرورت تعیین تکلیف وضعیت چنین موسساتی تاکید کرد و گفت: باید شرایط چنین موسساتی به صورت شفاف به مردم ارائه شود.

همچنین علی وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت سرمایه گذاران موسسات اعتباری از  جمله کاسپین و ثامن الحج شد.

در متن این طرح آمده است،به استناد اصل 88 قانون اساسی و نظر به مشکلاتی که برای سرمایه گذاران برخی موسسات اعتباری مانند کاسپین،ثامن الحج و آرمان در چند سال اخیر پدید آمده است و ریشه اصلی آن نقص نظارت از طرف بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی تواند از رئیس بانک مرکزی سئوال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم در حال ضایع شدن است،لذا از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم پاسخ قانع کننده ای به نمایندگان ارائه نمایند اگر چه قبول داریم نقطه آغاز این مشکل قبل از دولت فعلی بوده است.

 

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ghasem ] [ ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵ ]
با سلام و عرض خسته نباشید لطفا پیگیر این موضوع باشید که به منظور تسریع و تسهیل در امر شناسایی اموال و دارایی های متهمین پرونده کاسپین و فرشتگان و صیانت از حقوق سپرده گذاران و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت سرمایه گذاری اسامی متهمین این پرونده همچون بابک زنجانی و شهرام جزایری به اطلاع نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و عموم مردم شریف ایران برسد. تا حداقل بخشی از اعتماد از دست رفته سیستم بانکی دربین مردم تسلی یابد .
فرم ارسال نظر