logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۳۸۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به مناسبت 13 آبان؛

زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان زنجان نواخته شد

زنگ-استکبار-ستیزی-در-مدارس-استان-زنجان-نواخته-شد
به مناسبت 13 آبان، روز جهانی استکبار ستیزی، زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان زنجان نواخته شد.

به گزارش موج رسا; امروز برنامه استانی، زنگ مبارزه با استکبار جهانی در دبیرستان شریعتی زنجان با حضور مسئولان زنجانی برگزار شد.

در این مراسم، آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، اظهار داشت: 13 آبان یادآور حضور تاریخی نوجوانان و جوانان در تاریخ انقلاب اسلامی است که در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام اسلامی حضور جدی داشته و دارند.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاه مملکت اجازه تغییر نخست وزیر را نیز نداشت، افزود: شاه برای هر کاری از کاخ سفید اجازه می‌گرفت و از خود استقلال رای نداشت.

امام جمعه زنجان یاد آور شد: قانون مصونیت اتباع خارجی در دوران ستمشاهی یکی از قوانین ننگین در طول تاریخ ایران است که اعتراض امام خمینی (ره) به این طرح موجب شد تا افشاگری اقدامات شاه در این زمینه افشاگری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به حضور 50 هزار مستشار آمریکایی در ایران در دوران ستمشاهی، بیان داشت: در تسخیر لانه جاسوسی 60 جلد مستندات مربوط به دخالت‌های آمریکا در کشور به دست آمد که باید نسل جوان با این مستندات آشنا شوند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: در دوران جنگ جهانی دوم با وجود اعلام بی‌طرفی ایران، کشورهای آمریکا، انگلیس و شوروی ایران را اشغال کرده و مردم در اثر قحطی، گرسنگی و بیماری جان خود را از دست دادند.

وی برضرورت درس گیری از تاریخ از سوی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: باید همه افراد جامعه به ویژه نسل جوان تاریخ را مطالعه کرده و دوست و دشمن را بشناسند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، 13 آبان را یادآور مجاهدت‌ها و رشادت‌های دانش‌آموزان در دفاع از انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: حماسه آفرینی‌ها و تاریخ پر افتخار این مرز و بوم نباید به بوته فراموشی سپرده شود بلکه باید با یادآوری این روزها، نسل جوان امروز با دلاورمردی‌های دانش‌آموزان شهدا و رزمندگان آشنا شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر