logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۳۸۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

استفاده از تجهیزات نوین راندمان آبیاری را به 60 تا 65 درصد می‌رساند

استفاده-از-تجهیزات-نوین-راندمان-آبیاری-را-به-60-تا-65-درصد-می‌رساند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به راندمان 30 تا 35 درصدی آبیاری سنتی، گفت: با استفاده از تجهیزات نوین راندمان آبیاری به 60 تا 65 درصد می رسد.

اسماعیل افشاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تجهیزات نوین آبیاری مورد استفاده در زنجان، اظهار کرد: تا سال 93 تجهیزات نوین آبیاری مورد استفاده در استان منجر به صرفه جویی نشده است.

وی با بیان اینکه از سال 93 به بعد توسعه آبیاری نوین ممنوع شده است، ابراز کرد: علی رغم آنکه این تجهیزات مصرف آب را کاهش نداده است ولی راندمان آبیاری را بالا برده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به راندمان 30 تا 35 درصدی آبیاری سنتی، تصریح کرد: با استفاده از تجهیزات نوین راندمان آبیاری به 60 تا 65 درصد می رسد.

وی با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات آبیاری نوین، تصریح کرد: الان مشکل کشاورزان در این حوزه افزایش قیمت این نوع تجهیزات است.

افشاری با اشاره به صرفه جویی آب در صورت استفاده از تجهیزات نوین، عنوان کرد: در صورت استفاده از تجهیزات نوین آبیاری کشاورزی تا 40 درصد در صرفه جویی آب در هر هکتار کمک می کند.

وی با اشاره به برنامه سازگاری با کم آبی، ادامه داد: در این برنامه موظف شده ایم حدود 269 میلیون متر مکعب در طول 5 سال در بخش کشاورزی صرفه جویی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه بخشی از این برنامه مربوط به ما است و بخشی مربوط به جهادکشاورزی، افزود: اصلاح و تعدیل، انسداد چاه های غیر مجاز و... از برنامه های ما در این حوزه است.

افشاری با اشاره به اینکه در طول یک سال نمی توان این حجم از آب را صرفه جویی کرد، ابراز کرد: برش های سالانه این برنامه در حال انجام است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر