logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۳۸۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با موضوع رابطه گرایش به نماز با سازگاری و سلامت روانی؛

معلم زنجانی دو کتاب ویژه دانش‌آموزان مدارس استثنایی نوشت

معلم-زنجانی-دو-کتاب-ویژه-دانش‌آموزان-مدارس-استثنایی-نوشت
کتاب‌های «رابطه گرایش به نماز با سازگاری دانش‌آموزان استثنایی» و «رابطه گرایش به نماز با سلامت روانی دانش‌آموزان استثنایی» در زنجان به چاپ رسید.

به گزارش موج رسا; دو کتاب «رابطه گرایش به نماز با سازگاری دانش‌آموزان استثنایی» و «رابطه گرایش به نماز با سلامت روانی دانش‌آموزان استثنایی» نوشته سعید حاتمی از معلمان استان زنجان به چاپ رسید و روانه بازار نشر شد.

سعید حاتمی درباره کتاب‌هایش گفت: این دو کتاب تجربیات شخصی بنده در برگزاری نماز جماعت برای دانش‌آموزان مدارس استثنایی است. من 20 سال سابقه تدریس به دانش‌آموزان مدارس استثنایی  را دارم و در طی این مدت برنامه‌های مذهبی بسیاری برای آنها برگزار کردیم و نتیجه هم این بود که دعا و نیایش به‌ویژه نماز باعث مصونیت افراد خصوصا دانش‌آموزان استثنایی در برابر آسیب‌ها و اختلالات روانی می‌شود. 
این معلم زنجانی افزود: بنده به عنوان نویسنده در این کتاب به این نتیجه رسیده‌ام که دستورات و احکام الهی به خصوص نماز، جسم و روح دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه را تقویت کرده به آنها در مبارزه با مشکلات روزمره یاری می‌رساند. بنده در این دو کتاب به این نتیجه رسیده‌ام که اعتقادات دینی بر سلامت و کارکردهای روانی و اجتماعی دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه اثر مثبتی دارد و باعث افزایش عزت نفس می‌شود.  
 
 
حاتمی تصریح کرد: در نوشتار این دو کتاب تلاش شده تا مسائل سلامت و بهداشت روانی و جسمی دانش‌آموزان استثنایی که بر اثر اعتماد ایمان و تقوی در نماز حاصل می‌شود، مورد کنکاش قرار گیرد.  
این نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه کتاب‌های نگارش شده در سال 96 به صورت پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد مورد دفاع قرار گرفت، گفت: از سال 97 نگارش این پایان‌نامه در قالب کتاب آغاز و در مدت سه سال کار نگارش آنها انجام شد. این دو کتاب اخیرا رونمایی شده و برای استفاده خانواده‌ها و دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.   
وی با اشاره به اینکه همه هزینه‌های کتاب به صورت شخصی بوده است، گفت: هزینه چاپ 10 جلد از این کتاب 3میلیون تومان شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر