logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۳۷۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
پس از کش و قوس‌های فراوان؛

تاج از سر اصفهانیان برداشته شد/ انتخابات هیات فوتبال زنجان فردا برگزار می‌شود

تاج-از-سر-اصفهانیان-برداشته-شد-انتخابات-هیات-فوتبال-زنجان-فردا-برگزار-می‌شود
مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان که از اسفند سال گذشته چند بار به تعویق افتاده بود بالاخره فردا (دوشنبه 10 آبان) با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و فریدون اصفهانیان که 3 دوره متوالی بر این صندلی تکیه کرده بود فردا جایش را به رئیس جدید می‌دهد.

به گزارش موج رسا; دوره ریاست فریدون اصفهانیان بر هیات فوتبال استان زنجان پس از 12 سال (3 دوره متوالی) در آذر سال 1399 به اتمام رسید و متاسفانه مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان تاکنون بنا به دلایل مختلفی برگزار نشده و این هیات بلاتکلیف است، هر چند طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، رئیس قبلی همچنان تا برگزاری مجمع بر مَسند خود باقی می‌ماند اما عدم برگزاری مجمع انتخاباتی و مشخص نبودن رئیس جدید، اهالی فوتبال و همچنین این هیات را در سردرگمی قرار داده است.

مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان مقرر بود که در اواخر سال 99 و بعد از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال (7 اسفندماه 99) برگزار شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و 22 فروردین به عنوان زمان بعدی برای برگزاری مجمع اعلام شد.

*‌ لغو شبانه مجمع

مجمع انتخابات هیات فوتبال استان زنجان در حالی که پس از کش و قوس‌های فراوان قرار بود ساعت 10 صبح روز یک‌شنبه (22 فروردین) با حضور رئیس فدراسیون برگزار شود در ساعات پایانی شب 21 فروردین به صورت ناگهانی و به دلیل آنچه که تاکید و دستور ستاد مبارزه با بیماری کرونا عنوان شد، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

این اقدام در حالی بود که تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده بود و ستاد کرونا چند ساعت مانده به برگزاری مجمع آن را لغو کرد.

پس از لغو مجمع، دبیر هیات فوتبال استان زنجان به خبرنگار موج رسا گفت که برای زمان بعدی (18 اردیبهشت) تمام تلاش بر این است که مجوز برگزاری مجمع را از ستاد کرونا بگیریم و حتی اگر در مرکز استان نیز میسر نباشد، تلاش می‌کنیم که مجمع انتخابات را با اخذ مجوز در شهرستان ایجرود (ایجرود در آن زمان در شرایط زرد کرونایی قرار داشت) برگزار کنیم. وی حتی تصریح کرد که به دلیل شرایط کرونایی، تعداد اعضای مجمع را از 40 به 25 نفر کاهش داده‌ایم تا تجمع ایجاد نشود.

*‌ لغو دوباره مجمع

در حالی که 22 اردیبهشت سال 1400 به عنوان تاریخ بعدی برای برگزاری مجمع معین شده بود اما متاسفانه این زمان نیز برای بار دوم لغو شد.

مهدی ناصحی، دبیر هیات فوتبال استان زنجان در گفت‌وگوی مورخه 20 اردیبهشت با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به لغو برگزاری مجمع انتخابات ریاست این هیات برای دومین بار گفت: زمان جدید برگزاری مجمع انتخابات به نظر فدراسیون بستگی دارد.

ناصحی اظهار داشت: مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان قرار بود که در اواخر سال آینده برگزار شود اما به 22 فروردین‌ماه سال جاری موکول شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مجمع در فروردین‌ماه از سوی ستاد کرونا لغو شد، خاطرنشان کرد: این در حالی بود که مجوز برگزاری مجمع نیز اخذ شده بود اما ستاد کرونا استان، مجوز برگزاری را نداد.

ناصحی با بیان اینکه زمان بعدی مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان 18 اردیبهشت تعیین شده بود، افزود: علی‌رغم اخذ مجوز و آمادگی استان این تاریخ نیز از سوی فدراسیون فوتبال به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

*‌ مجمع هیات فوتبال زنجان بعد از رفع مشکل اداری، برگزار می‌شود

طهمورث حیدری، رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی اردیبهشت‌ماه خود با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: ان‌شاءالله مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان به زودی با همان شرایطی که فرآیند تاکنون انجام شده، برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه بیش از 6 ماه از اتمام دوره 4 ساله رئیس فعلی هیات گذشته و تاکنون بلاتکلیف است، گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال این اجازه را به رئیس فدراسیون داده در چنین مواقعی که پیش می‌آید بتواند زمان جدید را مشخص کند و رئیس فعلی نیز کماکان بر مسند خود باقی است.

حیدری با بیان اینکه الان یک مشکلات اداری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر این مشکل اداری، مرتفع شود به زودی به زنجان می‌آییم و مجمع انتخابات را با همین وضعیت و فرآیندی که وجود دارد، برگزار می‌کنیم.

اما ظاهراً این مشکل اداری که مربوط به حضور بازنشستگان در انتخابات هیات فوتبال استان‌ها بود، برطرف نشد و خیلی زمان‌بر بود چرا که اختلاف نظری بین وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال بر سر حضور بازنشستگان در رای هیات‌های فوتبال استان‌ها وجود داشت که به دلیل شکایت به دیوان عدالت اداری رفته بود و آنجا باید رای می‌داد.

به هر حال پس از کش و قوس‌های فراوان و تلف شدن یک سال از وقت جامعه ورزش و فوتبال زنجان، سرانجام 10 آبان برای برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان معین شد و این مهم ساعت 11 فردا با حضور رئیس فدراسیون فوتبال در سالن همایش‌های انجمن خیریه مهرانه برگزار خواهد شد.

*‌ تلاش برای برگزاری مجمع انتخابات در جوّی بسیار سالم است

مهدی ناصحی، دبیر هیات فوتبال استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان راس ساعت 11 صبح فردا (دوشنبه 10 آبان) با حضور شهاب‌الدین عزیزی‌خادم (رئیس فدراسیون) و طهمورث حیدری (رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال) در سالن همایش‌های انجمن خیریه مهرانه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچکدام از کاندیداهای هیات فوتبال استان زنجان تاکنون انصراف خود را اعلام نکرده‌اند، گفت: شهرام اسکندری‌پور، غلامرضا داداشی، نادر بلباسی، مجید بیگلی، منصور سلطانی‌محمدی، منصور حسنی‌کمال و جواد نوروزی 7 کاندیدای هیات فوتبال استان زنجان هستند که برای کسب کرسی ریاست این هیات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ناصحی، تعداد اعضای مجمع انتخابات را 21 نفر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هیات فوتبال استان زنجان به هیچ عنوان از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: هیات فوتبال درصدد این است که این انتخابات در جوّی بسیار سالم برگزار شده و حق به حق‌دار برسد.

دبیر هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه طبق رای دیوان عدالت اداری، حضور بازنشستگان در انتخابات هیات فوتبال استان‌ها بلامانع است، گفت: این مشکل حل شده و بازنشستگان می‌توانند در انتخابات حضور یابند و بر این اساس، هیچکدام از کاندیداهای هیات فوتبال استان زنجان حذف نشده‌اند.

*‌ حمایتی از ورزش زنجان نمی‌شود

غفار امانی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه مجمع انتخابات ریاست هیات فوتبال استان زنجان فردا (10 آبان) برگزار می‌شود، اظهار داشت: به امید خدا این انتخابات پس از مدت‌ها وقفه، بناست که با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچکدام از کاندیداها انصراف نداده‌اند، گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از هیچ شخص خاصی در انتخابات هیات فوتبال استان زنجان حمایت نمی‌کند.

امانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فوتبال استان زنجان سالیان سال است که در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته است، خواهش ما این است که با دقت نظر، کاندیداها را بررسی کرده و بدون احساس و جبهه‌گیری خاص در انتخابات شرکت کرده و به آینده و توسعه فوتبال استان فکر کنند و به فرد مورد نظر خود رای دهند تا کاندیدای اصلح انتخاب شود و بتواند برای توسعه فوتبال استان زنجان اثرگذار باشد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به مشکلات اسپانسری فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی در زنجان گفت: متاسفانه صنایع بزرگی مانند برخی استان‌ها وجود ندارد و صنایعی هم که وجود دارند به نوعی خود را از مسئولیت اجتماعی کنار می‌کشند در حالی که ورزش، یکی از مهمترین دغدغه‌های هر جامعه‌ای می‌تواند باشد و به صورت مستقیم در تولید سلامتی جامعه، نقش دارد.

وی اظهار داشت: متاسفانه صنایع بزرگ، نقش خود را در این زمینه کمرنگ کرده و به سمت ورزش سوق نمی‌دهند و گاهی هم دفتر شرکت‌های بزرگ در خارج از زنجان قرار دارد و اگر مکمی هم انجام دهند در استان‌هایی که دفترشان در آنجا مستقر است کم می‌کنند و متاسفانه تمام بار مشکلات آن‌ها در زنجان است اما دفتر مرکزی در تهران یا سایر شهرها قرار دارد و چنین مشکلاتی در حمایت از ورزش زنجان بسیار زیاد است.

امانی خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که در استان زنجان می‌تواند اتفاق بیفتد این است که استاندار محترم به این قضیه ورود کرده و دستگاه‌های دولتی و صنایع بزرگ را مجاب به حمایت از ورزش کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر