logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۳۷۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان زنجان:

بیانات مقام معظم رهبری برای کنگره شهدای زنجان نقشه راه جهان اسلام است

بیانات-مقام-معظم-رهبری-برای-کنگره-شهدای-زنجان-نقشه-راه-جهان-اسلام-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: بیانات مقام معظم رهبری برای کنگره شهدای زنجان نقشه راه جهان اسلام است تا با انتخاب مسیر درست به موفقیت دست یافت.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به دیدار اعضای کنگره 3535 شهید استان زنجان با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اهمیت فوق‌العاده مقام معظم رهبری به شهدا موجب شده تا با همه اعضای کنگره شهدا در استان‌ها با وجود مسئولیت‌های بزرگ در مدیریت برنامه‌های روابط بین‌الملل، حل مشکلات کشور در بخش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، دیدار کنند که این امر ناشی از توجه ویژه ایشان به بحث شهید و مقام شهید است.

وی یادآور شد: این دیدارها سرنوشت ساز بوده و بیانات مقام معظم رهبری بخشی به استان‌ها مربوط بوده و بخشی نیز نقشه راه برای جهان اسلام و ایران اسلامی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فراز نخست فرمایشات خود در دیدار با اعضای کنگره 3535 شهید استان زنجان، به صبغه استان زنجان اشاره و زنجان را در بحث فلسفه، فقه، علوم دینی و علوم جدید و علوم اجتماعی سرآمد عنوان فرمودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری با نام بردن از شهید شهریاری و علما زنجان را مهد علما و دانشمندان عنوان فرموده و  افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار شهدا را برگزیدگان حضرت احدیت معرفی کردند که ارزش شهدا با مسائل مادی قابل محاسبه نیست.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری شهدا در قله بوده و به مقام قرب الهی رسیده‌اند، گفت: ایشان توصیه کردند برای رسیدن به قله باید از دامنه حرکت کرد و رسیدن به قله سختی‌های خود را دارد.

وی ادامه داد: از دیدگاه مقام معظم رهبری برای رسیدن به قله در مسیر انسان، کمینگاه‌ها، اغفال‌ها، دنیا پرستی‌ها و سختی‌هایی وجود دارد که باید با اخلاق، اخلاص، ایثار، صدق، معنویت و مجاهدت گام برداشت تا  سختی‌ها قابل تحمل باشد.

این مسئول ادامه داد: تحلیل این است که اگر چه جنگ در مرحله اول به نظر زیبا نمی‌رسد، اما زیبایی‌های خاص خود را نیز دارد به گونه‌ای که ما در جنگ یاد گرفتیم مستقل و قدرتمند بوده و به توانمندی‎‌های داخلی خود اتکا کنیم و دانشگاه جنگ به ما یاد داد که کار همگان از خانم خانه‌دار تا بزرگان علمی و دانشگاهی و حوزوی تاثیرگذار است تا سختی‌ها را با وحدت و همدلی به پیش ببریم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان زنجان بیان داشت: از دیدگاه مقام معظم رهبری یکی از مسائل مهم در جامعه نامگذاری کوچه و خیابان‌ها به نام شهدا است و افتخارات هر کوچه و محله باید در آن مکان تبلور یابد.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه دشمن همواره برای خود تاریخ سازی می‌کند، افزود:  در حالی که در دوران‌های مختلف کشور همواره بخشی از خاک این مرز و بوم به تاراج رفته است اما در دوران دفاع مقدس،رزمندگان اسلام از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور جدا شود،

وی کلام مقام معظم رهبری را یکی از نسخه‌ها برای رسیدن به قله عنوان کرد و افزود: برگزاری کنگره، آغاز راه شهدا است که باید با  صداقت و اخلاص  مسیر پر پیچ و خم را پیموده و به مقصد برسیم.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر