logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۳۷۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

اسناد جاسوسی آمریکا و اسرائیل در ۱۳ آبان کشف شد/ تبعید امام(ره) فعالیت‌های انقلاب را سرعت بخشید

اسناد-جاسوسی-آمریکا-و-اسرائیل-در-۱۳-آبان-کشف-شد-تبعید-امام(ره)-فعالیت‌های-انقلاب-را-سرعت-بخشید-
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: در جریان تسخیر لانه جاسوسی استاد بسیاری از دخالت‌های آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل به دست آمد که باقی مانده اسناد بیش از ۸۰ جلد کتاب می‌شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم اجلاسیه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، اظهار داشت: این موضوع باید مورد توجه نوجوانان و جوانان باشد که حضور  برجسته‌ای در این کنگره داشتند.

وی با بیان اینکه جوانترین شهدای کشور از شهدای استان یزد هستند، افزود: ۵۰۰ نفر از شهدای استان زنجان دانش‌آموز هستند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به فداکاری‌های حضرت قاسم در واقعه عاشورا، گفت: شهدای دانش‌آموز با تاسی به این حضرت در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته جانفشانی و فداکاری کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز تربیت شده دامن پاک مادران و پدران هستند که موجب عزت و سرافرازی کشور در دوران دفاع مقدس شدند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مناسبت‌های ۱۳ آبان، تصریح کرد: امام(ره) را در روز ۱۳ آبان به ترکیه تبعید کردند تا جلوی فعالیت‌های انقلابی ایشان گرفته شود اما با این اتفاق فعالیت‌های انقلاب پرفروغتر شد.

وی ادامه داد: روز ۱۳ آبان به عنوان روز دانش‌آموز نیز محسوب می‌شود دانش‌آموزان زنجانی امروز هم افتخار آفرینی می‌کنند و ۵ نفر جزو رتبه‌های برتر کنکور هستند.

امام جمعه زنجان یادآورشد: در جریان تسخیر لانه جاسوسی استاد بسیاری از دخالت‌های آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل به دست آمد که باقی مانده اسناد بیش از ۸۰ جلد کتاب می‌شود.

خطیب جمعه زنجان گفت: سالروز شهادت شهید قاضی طباطبایی فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به دیدار اعضای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهدای استان زنجان برضرورت توجه به محورهای بیانات ایشان تاکید کرد و گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری به افتخارات زنجانی‌ها اشاره کرده و فرمودند: "افتخارات زنجان یکی دو تا نیست؛ زنجان در طول تاریخ یک مرکز پُرافتخار بوده؛ هم از لحاظ علمی، هم از لحاظ عملی؛ چه در علم، چه علوم دینی ــ در فقه، در فلسفه، در عرفان ــ چه در میدان‌های اجتماعی" .

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری زنجان واقعاً یک مرکز برجسته و ممتاز است، افزود: در دانش‌های جدید، همین شهید نامدار هسته‌ای ما، شهید شهریاری فرزند پُرافتخار زنجان است؛ بنابراین افتخارات زنجان خیلی زیاد است؛ شهدا هم در رأس افتخارات زنجان محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری ارزش شهیدان با محاسبات مادّی غیر قابل محاسبه‌ای است و  شهادت قلّه است و قلّه بدون دامنه معنا ندارد. 

خطیب جمعه زنجان یادآورشد: از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام شهادت در آخرالزمان نصیب بهترین و شایسته‌ترین افراد جامعه می‌شود که ضروری جوانان و نوجوانان و ستادکنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان به ادامه کارها ریل‌گذاری کنند تا پایتخت شور و شعور حسینی و شهر غواصان دریادل به معنای واقعی محقق شده و برنامه‌های گرامیداشت شهدا ادامه یابد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر