logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۳۷۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 11 دقیقه ]
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور:

دشمن شیوه‌های جدیدی از طریق نفوذی‌ها را آغاز کرده است/ شهید حاج سلیمانی با فرهنگ انقلابی، سوریه و عراق را آزاد کرد

دشمن-شیوه‌های-جدیدی-از-طریق-نفوذی‌ها-را-آغاز-کرده-است-شهید-حاج-سلیمانی-با-فرهنگ-انقلابی،-سوریه-و-عراق-را-آزاد-کرد
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه دشمن امروز شیوه‌های جدیدی از دشمنی را از طریق نفوذی‌ها آغاز کرده است، گفت: باید خیلی هوشیار باشیم و دشمنی که دیروز، سلاح بر دست داشت، امروز با وجهه دوست، پای کار می‌آید و علیه انقلاب، کشور و مسئولین کار می‌کند.

به گزارش موج رسا; سردار سرتیپ محمدتقی اوصانلو امروز در یادواره 300 شهید پاسدار استان زنجان اظهار داشت: تمام رزمندگان در طول 43 سال گذشته در جهت پیروزی انقلاب و اسلام با فرمان امام خمینی(ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی به انجام وظیفه ذاتی خود که شهدا بر دوش ما گذاشته‌اند، می‌پردازند.

وی با بیان اینکه 3535 شهید از استان زنجان در زمانی که جمعیت این استان حداکثر 600 هزار نفر بود، راهی جبهه‌ها شدند، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره شهدا قطعاً یکی از زیباترین و ارزشی‌ترین کارهایی است که انجام می‌شود و باید از تمام دست‌اندرکاران این اقدام عظیم به‌ویژه سپاه استان، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و سایر کسانی که در این راه تلاش کرده‌اند، قدردانی شود.

سردار اوصانلو با بیان اینکه سپاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمده است، افزود: از جایی که احساس می‌کردند باید از انقلاب، دفاع کرده و اجازه ندهند که به انقلاب دست‌اندازی شود در جاهای مختلف، تشکل را به وجود آورده و در اوایل حتی غذا و پتو را از منزل خود می‌آوردند تا ماموریت‌شان را انجام دهند و این بسیار ارزشمند بود که دغدغه دفاع از انقلاب را داشتند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه هر کس هر مشکلی داشت به سراغ سپاه می‌آمد، گفت: همین امر باعث شد که سپاه، خودبه‌خود تبدیل به تشکیلاتی شد که هر کس هر مشکلی داشت به سراغ آن می‌آمد و قبل از اینکه سپاه، خود را پیدا کند، مشکلات زیادی کشور را در بر گرفت.

*‌ منافقان 17 هزار نفر از هموطنان ما را ترور کردند

وی افزود: گروه‌های مختلف در غرب، شمال، جنوب و سیستان، شروع به دسیسه کرده بودند و با توجه به اینکه برای جنگ با دشمن باید سلاح داشته باشی لذا مردم به سپاه می‌آمدند و می‌گفتند ما را مسلح کنید تا به جنگ برویم.

سردار اوصانلو ابراز کرد: از طرفی هم منافقین در داخل شهرها و دشمن با تمام وجود، بنای سقوط انقلاب را داشت و آمریکا که درّ نایاب را از دست داده بود تلاش می‌کرد که دوباره به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه مردمی که با تمام وجود به صحنه آمده بودند باید از انقلاب دفاع می‌کردند، اظهار داشت: در استان زنجان نیز پاسداران عزیز و شهدایی مانند میرزاعلی رستمخانی، رحیم تاران، قامت بیات، ناصر اشتری و حمید احدی و مهدی پیرمحمدی به صحنه آمدند و هرکدام قسمتی از کار را برداشته و به سوی جبهه‌ها حرکت کردند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمالغرب کشور با بیان اینکه منافقین در داخل شهرها اقدام به ترور افراد موثر می‌کردند، گفت: منافقان 17 هزار نفر از مردم کوچه و بازار کشور را همانطوری که داعش، مردم را به رگبار می‌بندد، ترور، قتل عام و به شهادت رساندند و سهم زنجان از این ترورها نیز کم نبود و تعداد قابل توجهی از بچه‌های مردم را در برنامه ترور خود قرار داده بودند که تمام افراد آن لیست، افراد موثری بودند که دغدغه انقلاب را داشتند.

*‌ دشمنی آمریکا با ایران پس از 43 سال، نشان از پویایی و زنده بودن انقلاب دارد

وی با بیان اینکه از روز پیروزی انقلاب تاکنون شاهد دسیسه‌ها و مشکلات هستیم، گفت: در چهل و سومین سال انقلاب، شاهد تداوم دشمنی امریکا هستیم و به همین دلیل احساس می‌کنیم که انقلاب اسلامی همچنان پویا و زنده است.

سردار اوصانلو با بیان اینکه دشمنی امروز آمریکا با ما نیز نشان از پویایی و زنده بودن انقلاب دارد، خاطرنشان کرد: هرچند عده‌ای تلاش می‌کنند و داعیه آمریکا را بر سینه می‌زنند و نشان می‌دهد که هم در داخل و هم در خارج به صورت جنگ نرم، کار می‌کنند که نمونه جنگ نرم، حمله سایبری دیروز به پمپ بنزین‌ها بود.

وی تصریح کرد: امروز دشمنی‌هابه کارهای نفوذی‌ها کشیده و تاکتیک و شکل جدیدی به میدان آمده و به صورت نفوذی کار می‌کنند.

سردار اوصانلو اظهار داشت: متاسفانه دشمن گاهی به قدری نزدیک می‌شود که کسی باور نمی‌کند و حتی ارتباط خانوادگی با مسئولان کشور برقرار می‌کنند.

*‌ دشمن امروز شیوه‌های جدیدی از طریق نفوذی‌ها را آغاز کرده است

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه دشمن امروز شیوه‌های جدیدی از دشمنی را از طریق نفوذی‌ها آغاز کرده است، گفت: لذا باید خیلی هوشیار باشیم و دشمنی که دیروز، سلاح بر دست داشت، امروز با وجهه دوست، پای کار می‌آید و علیه انقلاب، کشور و مسئولین کار می‌کند.

وی با بیان اینکه سپاه از همان روز اول تشکیل به دنبال فرهنگسازی بود، اظهار کرد: امروز سپاه مانند یک اقیانوس است و هر کس در این اقیانوس وارد شود، خود را در داخل آن می‌بیند و شبیه آن می‌کند هر چند ممکن است افرادی نیز پیدا شوند که نخواهند و نتوانند از لحاظ وجودی، سازگار شوند که به مرور و فوری خود را نشان می‌دهند.

سردار اوصانلو تصریح کرد: سپاه، تشکیلاتی است که خداوند برای نظام جمهوی اسلامی، هدیه داده است، خاطرنشان کرد: ما از 18 فروردین سال 1359 تحریم بودیم و هستیم و تحریم، صحبت امروز نیست و آن روز وقتی از تحریم سخن می‌گفتند، چیزی نداشتیم و اکثر کارخانه‌ها تعطیل شده بود.

وی با بیان اینکه دشمن قبل از شروع جنگ، دسیسه‌چینی می‌کرد، افزود: حمله به پاسگاه‌ها و نقاط کلیدی، حمله به روستاها و مرزها و جنگ‌های مختلف را راه انداختند اما تلاش مسئولین این بود که درگیری‌ها تبدیل به جنگ نشود تا اینکه جنگ، آغاز شد.

*‌ جنگ ما برخلاف تمام جنگ‌های دنیا دفاع مقدس شد

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دفاع مقدس گفت: برخی‌ها امروز می‌گویند جنگ تمام شده و در همه جای دنیا جنگ می‌شود و تمام می‌شود.

وی ابراز کرد: امروز مردم از جماسه جنگ تحمیلی به عنوان یک فرهنگ اصیل و ماندگار به نام دفاع مقدس، یاد می‌کنند هر چند در سایر کشورها نیز جنگ بوده اما آن‌ها می‌گویند جنگ و ما می‌گوییم دفاع مقدس؛

سردار اوصانلو اظهار کرد: معمولاً در تمام دنیا اینطور است که وقتی جنگ شروع شود، سربازان باید حضور داشته باشند وگرنه برخورد می‌شود اما در جنگ ما اینطور نبود و شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند تا به جبهه بروند و رفتن به جبهه داوطلبانه بود چرا که ولی امر مسلمین، حضرت امام خمینی(ره) دستور داده بود.

وی خاطرنشان کرد: در زنجان فردی بود که برادرش شهید شده بود و چهلمش نشده بود و مادرش هم مریض بود اما اصرار بر این داشت که به جبهه برود پس برای همه واجب بود و آن‌هایی که آمدند، وظیفه خود در قبال فرمان امام خمینی(ره) را انجام دادند.

*‌ ایران حتی در دوران جنگ، کوچکترین ظلمی در حق دشمن نکرد

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس، کوچکترین ظلمی حتی در حق دشمن، روا نداشتیم و حتی با اسرای عراقی با رافت و مهربانی رفتار می‌کردیم.

وی با اشاره به تسلیم ایران در جنگ جهانی اظهار داشت: همان تسلیم سبب شد که آمریکا، انگلیش و روسیه، ایران را تصرف کردند و ما 9 میلیون نفر تلفات دادیم در حالی که کشورهای جنگ‌کننده 7 میلیون نفر تلفات داده بودند.

سردار اوصانلو خاطرنشان کرد: اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقاومت، تاکید می‌کردند و می‌کنند به این دلیل است که مقاومت باعث شد که در جنگ تحمیلی 200 هزار شهید دادیم و سرافراز شدیم اما در جنگ جهانی هم 9 میلیون نفر تلفات دادیم و هم تحقیر شدیم.

وی افزود: اینکه می‌گوییم جنگ و رزمندگان ما با جنگ‌های دنیا فرق می‌کند به این دلیل است که بسیاری از شهدای ما زمان و محل شهادت خود را می‌دانستند و تربیت بچه‌ها در یک کلاس و مدرسه به وجود نیامد بلکه تربیت بچه‌ها در دانشگاه جنگ و به دست باکفایت امام خمینی(ره) به وجود آمد که بسیار ارزشمند بود.

*‌ مدافعان حرم نشان دادند که اگر در زمان جنگ بودند، همان کاری که رزمندگان انجام دادند را می‌کردند

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه امروز تعدادی می‌گویند اگر ما هم در زمان امام خمینی(ره) بودیم، همین کاری که رزمندگان کردند را انجام می‌دادیم، گفت: این را قبول داریم که اگر بودند همان کار را انجام می‌دادند چرا که وقتی حوادث سوریه اتفاق افتاد و نیاز به نیرو بود در همین شهر زنجان در طول 3 روز بیش از 3 هزار نفر ثبت‌نام کردند.

وی افزود: این تعداد ثبت‌نام در زمان تبلیغات و بیداد دشمن در ماهواره و فضای مجازی بود که جوانان ایرانی می‌خواستند از مرزهای اسلام، دفاع کنند.

سردار اوصانلو با بیان اینکه امروز خط اصیل رهبر معظم انقلاب اسلامی همان خط امام خمینی(ره) است و تغییری نکرده است، اظهار داشت: امام راحل، جهادی بود و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در آن زمان سلاح به دست گرفته بودند و امروز که رهبر ما هستند نیز با همان روحیه، ایده و فرهنگ از انقلاب اسلامی، دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به حضور آمریکایی‌ها در عراق خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به جای اینکه از ما تلفات بگیرند، هزاران کشته در داخل عراق دادند و بیش از 7 تریلیون دلار هزینه کردند و آخر هم بی‌نتیجه برمی‌گردند.

سردار اوصانلو بیان کرد: همان کشور و مردمی که دیروز با ما جنگ می‌کردند امروز با ما هستند و آمریکایی‌ها امروز هم در عراق سراسیمه‌اند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه آمریکا در فاصله 62 کیلومتری یکی از مرزهای ما پادگان‌هایی دارند، گفت: 40 روز پیش بود که تمام مقرهای ضد انقلاب را در عرض نیم ساعت به صورت نقطه‌ای مورد هدف قرار دادیم و فقط یک مورد با فاصله 2 متری زده شد که آن را هم بلافاصله با پهپاد مورد هدف قرار دادیم.

وی با بیان اینکه از قبل این عملیات را اعلام کرده بودیم، اظهار کرد: به دلیل اینکه به دنبال تلفات ضد انقلاب نبودیم و می‌خواستیم نشان دهیم که چطور می‌توانیم بزنیم و بعد از اقدام ما آمریکایی‌ها یک گردان از اقلیم شمال عراق را در آنجا مستقر کردند در حالی که ما قصد تلفات نداشتیم و فقط خواتسیم اعلام قدرت کنیم.

سردار اوصانلو با اشاره به قدرت و توانمندی نظامی ایران خاطرنشان کرد: آن روزی که جنگ شروع شد، هیچ سلاحی نداشتیم اما امروز خودمان در داخل تولید می‌کنیم و نقطه هدف را در فاصله 700 کیلومتری می‌توانیم بزنیم و همانطور که امام(ره) فرموده بود می‌توانیم، دیدیم که توانستیم.

وی تصریح کرد: البته افراد ضعیفی که مدیریت ندارند، نتوانستند کاری انجام دهند که این به خود افراد برمی‌گردد و جمهوری اسلامی، توانایی‌های بسیار ارزشمندی دارد و تمام این توانایی‌ها به روحیه دوران دفاع مقدس برمی‌گردد که امروز نیز آن روحیه را باید داشته باشیم.

سردار اوصانلو با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، شهید قاسم سلیمانی را یک مکتب توصیف کردند؛ گفت: وقتی ایشان شهید سلیمانی را مکتب توصیف می‌کنند، شهید سلیمانی این مکتب را از همان جهاد در 40 سال جنگ بی‌امان با دشمن به دست آورده و یک مکتب شده بود.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند تنها راه چاره انقلاب، روحیه جهادی است، گفت: چفیه، یکی از نشانه‌های روحیه جهادی و رشادت جبهه‌ها است که همیشه بر دوش رهبر معظم انقلاب قرار می‌گیرد و این روحیه باید همچنان باید با ما باشد.

وی اظهار داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند من انقلابی‌ام؛ یعنی نباید عده‌ای بگویند که انقلاب تمام شده است چرا که راه چاره کشور فقط انقلابی بودن است و اگر قرار بود نوکر آمریکایی‌ها باشیم که 200 هزار شهید نمی‌دادیم.

سردار اوصانلو خاطرنشان کرد: وقتی نوکر آمریکا بودیم به ازای هر 6 نفر، یک آمریکایی حضور داشت و می‌گفتند که نمی‌توانید اما وقتی 90 هزار نفر بعد از انقلاب به بیرون ریخته شدند، دیدند که توانستیم هم انقلاب را پیروز کنیم و هم بعد از انقلاب نیز در جنگ تحمیلی اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) گفت: روزی که سوریه در حال سقوط بود و بیش از 70 درصد سوریه در دست دشمن بود و کسی باور نمی‌کرد سوریه نجات پیدا کند، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمان نجات را از رهبر انقلاب گرفت و این فقط رهبر انقلاب بودند که فرمودند بشار اسد باید بماند.

وی افزود: سردار سلیمانی به دست فرمانده فرهنگ انقلاب و به دستور فرمانده معظم کل قوا توانست با ارتشی که از کشورهای مختلف تشکیل داده بود، دشمن را تنبیه و سوریه و عراق را آزاد کند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر