logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۳۷۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس، ولایتمداری خود را نشان دادند

رزمندگان-زنجانی-در-دوران-دفاع-مقدس،-ولایتمداری-خود-را-نشان-دادند
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه در زمان عملیات‌های دفاع مقدس همه جا آتش بود، گفت: هیچکدام از بچه‌های زنجانی در حین پیشروی، ناله و ناامیدی نمی‌کردند و همه یاحسین می‌گفتند و پیشروی می‌کردند و امیدوار بودند که رضایت امام خمینی(ره) را جلب کنند که این ولایتمداری رزمندگان را نشان می‌داد.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی امروز در همایش علمی- پژوهشی کنگره ملی گرامیداشت 3535 شهید استان زنجان با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی با حمایت‌های خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولین صورت گرفته و فضای استان آماده برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره 3535 شهید است، اظهار کرد: برگزاری اجلاسیه، پایان کار نیست بلکه آغاز کار است.

وی با بیان اینکه مردم ما در صحنه‌های مختلف، حضور پررنگ داشته‌اند، تصریح کرد: رزمندگان در مبارزه با رژیم طاغوت، صهیونیست و آمریکایی‌ها در دوران انقلاب در خیابان‌ها بودند و شهدای گرانقدری را تقدیم کرده و انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و حکومت اسلامی تشکیل شد.

سردار کرمی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تهاجم دشمن در جنگ تحمیلی ایجاب می‌کرد که ملت ما در بالای خاکریزها مشغول جهاد و دفاع مقدس باشند و صحنه آن روز، صحنه دفاع بود.

دبیر کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان با اشاره به خاطراتی از عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس گفت: شهید چمران که از لحاظ علمی در دوران خودش کم‌نظیر بود، چندین بار در سوسنگرد و در نبرد با دشمن، زخمی شد اما با زخم‌های زیادی که داشت برای دفاع برگشت و با زخم‌های خود سخن می‌گفت که باید پایدار، ثابت‌قدم و مقاوم باشید چرا که امروز، روز بصیرت است و آن شهید تا آخرین قطره خون خود با دشمن جنگید.

وی با بیان اینکه در آخرین لحظات شهادت در کنار شهید مهدی باکری بودم، اظهار کرد: دشمن به جلو آمده بود و تانک‌ها در فاصله 100 متری حمله می‌کردند و دشمن با پاتک خود از زمین و آسمان بمباران می‌کرد و شهید باکری هم در حالی که هم با بی‌سیم صحبت می‌کرد و هم تیراندازی می‌کرد به هیچ وجه راضی نبود که حتی یک قدم به عقب برگردد.

سردار کرمی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء اینطور نوشته که رزمندگان لشکر عاشورا حسینی‌وار جنگیدند و حسینی‌وار به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: همین یک جمله را اگر تحقیق کنید مشاهده می‌شود که رزمندگان چه حماسه‌ای آفریدند که این جمله درباره آن‌ها نوشته شده است.

وی افزود: شهید دکتر مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای هر کجا که با مشکل مواجه می‌شود برای دستیابی به غنی‌سازی 20 درصد و موارد دیگر علمی با دعا و نماز، التماس می‌کند و موفق می‌شود.

سردار کرمی با بیان اینکه شجاعت و ایثارگری رزمندگان در دفاع مقدس را با زبان و قلم نمی‌توان بیان کرد و نوشت، تاکید کرد: باید تلاش کنیم که این رشادت‌ها را هم بنویسیم و هم تحقیق کرده و به نسل آینده منتقل کنیم.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه اتفاقات مهمی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن رخ داده است، گفت: شهید آوینی بعد از دفاع مقدس، قلم و کاغذ برمی‌دارد و به جبهه‌ها می‌رود و در فکه با شهدای فکه، محشور می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز هم رسالت ما مانند شهید آوینی است، اظهار داشت: گرچه هیچ قلم و زبانی نمی‌تواند عظمت فداکاری شهدا را بنویسد اما باید به رسالت خود عمل کنیم.

سردار کرمی با بیان اینکه در زمان عملیات‌های دفاع مقدس همه جا آتش بود، خاطرنشان کرد: هیچکدام از بچه‌های زنجانی در حین پیشروی، ناله و ناامیدی نمی‌کردند و همه یاحسین می‌گفتند و پیشروی می‌کردند و امیدوار بودند که رضایت امام خمینی(ره) را جلب کنند که این ولایتمداری رزمندگان را نشان می‌داد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر