logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۳۷۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

بروز پیک ششم کرونا در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

بروز-پیک-ششم-کرونا-در-صورت-عدم-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی-
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از آغاز گفت: در حال حاضر هیچ شهرستانی در استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

محمد رضا صائینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر هیچ شهرستانی در استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و بیشترین شهرستان‌های استان در وضعیت زرد هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های طارم، خرم‌دره، خدابنده، ابهر و ماهنشان در وضعیت زرد قرار دارند، افزود: شهرستان‌های سلطانیه و ایجرود نیز دارای وضعیت آبی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها شهرستان زنجان در وضعیت نارنجی است که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی زنجان وارد وضعیت قرمز کرونایی نشود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان برضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آحاد مردم تاکید کرد و گفت: میزان استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کاهش درگیری با بیماری کرونا تاثیرگذار است.

صائینی با بیان اینکه واکسیناسیون گروه‌های هدف در حال انجام است، افزود: هنوز میزان واکسیناسیون به میزان کافی برای ایمنی جامعه تزریق نشده است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میزان ابتلا و گردش ویروس در جامعه کاست.

وی با اشاره به فعالیت 34 پایگاه ثابت برای واکسیناسیون در شهرستان زنجان، بیان داشت: 253 تیم عملیاتی در زمینه واکسیناسیون فعالیت دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه ورود به پیک ششم کرونا را که نیمه دوم آبان ماه پیش‌بینی شده است دیرتر فراهم کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر