logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۳۷۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

پیش‌بینی کشت گندم در بیش از 300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان

پیش‌بینی-کشت-گندم-در-بیش-از-300-هزار-هکتار-از-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به برنامه های ابلاغی کشت گندم در استان، گفت: در برنامه داریم امسال 18 هزار و 100 هکتار گندم آبی و 285 هزار هکتار گندم دیم کشت شود.

حسین عامری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به شروع کشت پاییزه گندم در استان زنجان، اظهار کرد: کشت پاییزه گندم از اوایل مهرماه شروع شده و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

وی با یاد آوری برنامه های ابلاغی جهاد کشاورزی استان زنجان، ابراز کرد: در برنامه داریم امسال 18 هزار و 100 هکتار گندم آبی و 285 هزار هکتار گندم دیم کشت در استان شود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه همچنان کشت گندم در استان ادامه دارد بیان کرد: امسال حدود 6 هزار تن بذر گواهی شده گندم در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع کود های شیمیایی بین کشاورزان، افزود: حدود 25 هزار تن از انواع کود های شیمیایی تامین شده است و توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان انجام می شود.

عامری با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم، خاطر نشان کرد: گندم در سال آینده به قیمت 7هزار 500 تومان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به کشت کلزا در استان زنجان، افزود: براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده کشت کلزا در استان کشت به میزان 2 هزار و 500 هکتار برسد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به کشت 700 هزار هکتار کشت کلزا تا به امروز در استان، ابراز کرد: کشت کلزا در شهرستان طارم همچنان ادامه دارد و احتمالا سطح زیر کشت به یک هزار هکتار برسد.

وی با اشاره به آمار سال های گذشته کشت کلزا در استان، بیان کرد: میزان کشت کلزا در سال 1400 برابر سال گذشته بود و هر سال شاهد افزایش کشت این محصول در استان هستیم.//ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر