logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۳۶۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان:

پیش بینی ساخت 60 هزار واحد مسکن طی 4 سال

پیش-بینی-ساخت-60-هزار-واحد-مسکن-طی-4-سال
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی زنجان گفت: ثبت نام از متقاضیان مسکن از ۱۴ ظهر امروز ۲۸ مهرماه سالجاری در اجرای قانون جهش تولید مسکن آغاز شده و ۱۰ شهر استان زنجان می‌توانند در سامانه فوق ثبت نام کنند.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان زنجان سعید شاهین فر در گفتگو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، گفت: در اجرای قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی سامانه سمن مسکن به آدرس saman.mrud.ir را ایجاد کرده است که متقاضیان می‌توانند در این سامانه با درج کد ملی اطلاعات خود را ثبت کنند.

 
وی با اشاره به اسامی شهرهایی که در این سامانه می‌تواند ثبت نام کنند، افزود: شهرهای زنجان، آببر، چورزق، زرین رود، سجاس، سلطانیه، صائین قلعه، گرماب، ماهنشان، هیدج جزو شهرهایی هستند که سامانه برای این شهرها فعال شده است.
 
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: برای شهرهای ابهر، خرمدره و خدابنده چون زمین دولتی نداریم فعلاً دسترسی به سامانه از طرف دفتر اقتصاد مسکن برای این شهرها باز نشده است.
 
شاهین فر تاکید کرد: توافقاتی برای تهیه زمین جهت اجرای این طرح با اوقاف و سایر ارگان‌ها ی دیگر انجام داده‌ایم تا بتوانیم برای این سه شهر زمین تامین کنیم تا متقاضیان مسکن این شهرها بتوانند از ظرفیت خانه دار شدن بهره مند شوند تا در روزهای آینده امکان ثبت نام برای متقاضیان این شهرها نیز فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه محدودیتی برای ثبت نام از طرف اداره کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی فعلاً برای ثبت نام درسایت یادشده اعلام نشده است، گفت: از ۱۴ ظهر امروز ۲۸ مهرماه سال ۱۴۰۰ ثبت نام در اجرای قانون جهش تولید مسکن شروع شده و نیازی به عجله متقاضیان برای ورود به سامانه نیست چرا که فرصت کافی برای ثبت نام وجود دارد.
 
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه شرایط ثبت نام در سامانه «سمن مسکن» همانند طرح اقدام ملی است، ابراز داشت: متقاضیان باید چهار شرط مندرج در قانون را داشته باشند داشتن فرم «ج سبز» نداشتن مالکیت خصوصی ملک، تاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن از شروط اصلی برای ثبت نام متقاضیان است و در اجرای این طرح هم همانند طرح اقدام ملی مسکن از قانون تبعیت می‌شود.
 
شاهین فر با بیان این مطلب که این طرح همانند طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات دارد، تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای با بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی درحال انجام است که تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت بلند مدت به متقاضیان پرداخت شود ولی فعلاً مصوبه‌ای ازسوی وزارتخانه به دست ما نرسیده است.
 
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، بیان داشت: در این راستا برای ایجاد توازن با لحاظ برخورداری مردم از فضاهای عمومی و اجتماعی شهری که حق شان است در این طرح ویژه دیده شده است در اجرای قانون جهش تولید مسکن و نهضت ملی مسکن به بالا بردن سرانه فضاهای عمومی که حق مردم است بسیار تاکید دارد.
 
وی افزود: به کیفیت معماری واحدهای مسکونی توجه ویژه ای شده است و سرانه فضاهای عمومی شهری در برنامه‌ها دیده شده است و تحقق این مهم باعث می‌شود که تمایل و تقاضای مردم برای سکونت در واحدهای احداثی بیشتر شود.
 
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه در آینده نه چندان دور غرب شهر زنجان بیشترین تقاضا برای سکونت را خواهد داشت، ادامه داد: احداث بزرگراه در شمال زنجان در دستور کار است و موضوعات دسترسی ارتباطی، حمل و نقل، مسائل ترافیکی و سفرهای داخل شهر برای انتخاب محل سکونت مردم کمک شایانی خواهد کرد و در تهیه نقشه‌های شهرسازی و معماری واحدهای مسکونی دقت لازم انجام گرفته و با وسواس خاصی انجام می‌شود.
 
شاهین فر با بیان اینکه کمیته فنی و تخصصی در اداره راه و شهرسازی فعال است، افزود: در این کمیته اساتید هیئت علمی دانشگاه‌ها، شهرداری و نظام مهندسی عضو هستند و با کمک این افراد طرح‌هایی را برای ساخت ارائه می‌دهیم و در اجرا هم با نظارت نظام مهندسی تمام پروژه‌ها با کیفیت خوبی مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه متراژ زمین‌ها در این طرح مشخص شده است، تصریح کرد: واحدهای در نظر گرفته شده عمدتاً با مساحت ناخالص تا ۱۳۵ متر منظور شده که بامشاعات شامل پارکینگ، فضای تردد و راه پله و غیره احداث می‌شود.
 
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: مسائل پدافند غیر عامل و آتشنشانی هم در مطالعات اولیه و طراحی نقشه‌ها دیده شده است و استعلام‌ها از مراکزی همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور آب و شرکت برق و سایر مراکز زیرساختی انجام شده است.
 
شاهین فر با بیان اینکه یک نیاز سنجی برای مسکن دار شدن خانوارهای زنجانی انجام گرفته است، افزود: ساخت ۶۰ هزار واحد مسکن در چهار سال آینده برای استان زنجان پیش بینی شده است.
 
وی بیان کرد: این تعداد واحد مسکونی مربوط به مسکن روستایی، شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر و بالای ۱۰۰ هزار نفر است و سهم دیگر تولید مسکن توسط بخش خصوصی و خودمالکی و اعطای تسهیلات می‌باشد و شرکتهای تعاونی در حوزه انبوه سازی فعالیت دارند در برنامه ریزی تولید مسکن مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر