logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۳۶۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

نماز جمعه منبع آشنایی مردم با جریان‌های سیاسی و توطئه دشمنان است

نماز-جمعه-منبع-آشنایی-مردم-با-جریان‌های-سیاسی-و-توطئه-دشمنان-است-
امام جمعه ابهر گفت: نماز جمعه منبع آشنایی مردم با جریان‌های سیاسی و توطئه دشمنان است و نماز جمعه پایگاه بصیرت افزایی و مبارزه با کانون‌های فساد و فتنه بر انگیز بوده و نهاد نماز جمعه دنبال حزب و جناح نیست و نهاد مردمی تابع ولایت است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر، به میلاد پرنور و برکت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت اشاره کرد و اظهارداشت: حضرت علی (ع)در خطبه 113 نهج‌البلاغه می‌‌فرماید: "إِنَّمَا أَنْتُمْ إِخْوَانٌ عَلَى دِینِ اَللَّهِ مَا فَرَّقَ بَیْنَکُمْ إِلاَّ خُبْثُ اَلسَّرَائِرِ وَ سُوءُ اَلضَّمَائِرِ فَلاَ تَوَازَرُونَ وَ لاَ تَنَاصَحُونَ وَ لاَ تَبَاذَلُونَ وَ لاَ تَوَادُّونَ مَا بَالُکُمْ تَفْرَحُونَ بِالْیَسِیرِ مِنَ اَلدُّنْیَا تُدْرِکُونَهُ وَ لاَ یَحْزُنُکُمُ اَلْکَثِیرُ مِنَ اَلْآخِرَهِ تُحْرَمُونَهُ وَ یُقْلِقُکُمُ اَلْیَسِیرُ مِنَ اَلدُّنْیَا یَفُوتُکُمْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ ذَلِکَ فِی وُجُوهِکُمْ وَ قِلَّهِ صَبْرِکُمْ عَمَّا زُوِیَ مِنْهَا عَنْکُمْ کَأَنَّهَا دَارُ مُقَامِکُمْ وَ کَأَنَّ مَتَاعَهَا بَاقٍ عَلَیْکُمْ".

وی افزود: آین آیه به این معنا است که همانا شما برادران دینى یکدیگرید، چیزى جز درون پلید و نیّت زشت، شما را از هم جدا نساخته است، نه یکدیگر را یارى مى‏دهید، نه خیر خواه یکدیگرید و نه چیزى به یکدیگر مى‏بخشید و نه به یکدیگر دوستى مى‏کنید. شما را چه شده است که با به دست آوردن متاعى اندک از دنیا شادمان مى‏گردید و از متاع بسیار آخرت که از دست مى‏دهید اندوهناک نمى‏شوید اما با از دست دادن چیزى اندک از دنیا مضطرب شده که آثار پریشانى در چهره‏‌ها آشکار مى‏گردد و بى‌تابى مى‏کنید، گویا این دنیا محل زندگى جاودان شما و وسائل آن براى همیشه از آن شماست.
خطیب جمعه ابهر خاطرنشان کرد: حضرت امیر به مسئله وحدت است که باید مور توجه همگان در جهان اسلام قرارگیرد.
امام جمعه ابهر  با اشاره به مناسبت 16ماه ربیع الاول سالروز اقامه اولین نماز جمعه در اسلام توسط پیامبر اکرم(ص)، گفت: این نماز اولین نماز جمعه‌ه‏اى بود كه رسول خدا(ص) در اسلام و پس از واقعه مهم و تاریخى هجرت ایشان از مكه به مدینه و روزهاى آغازین تشكیل حكومت اسلامى و مستحكم‏ شدن پایه‏‌هاى این دین و گسترش روزافزون آن بجا آورد. 
حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: این اقدام آن حضرت براى اقامه نمازجمعه در این شرایط حساس تاریخى، خود بیانگر اهمیت فریضه سیاسى عبادى نماز جمعه است كه پیامبر اسلام در اولین فرصت، آن‏را برگزار كردند.
وی با اشاره به اینکه اجتماع امت اسلامى و گسترش صف‏‌هاى نمازگزاران علاوه بر بركات معنوى براى مسلمان، امیددهنده مؤمنان است و به امت اسلام قدرت، استقامت، عظمت و صلابت مى‏بخشد. به نمایش گذاشتن این‏ قدرت سیاسى و عبادیِ جهان اسلام، دشمنان اسلام و منافقان را مأیوس كرده، نیرنگ آنان را براى همیشه ناكام مى‏سازد و ترس و وحشت را در دل دشمنان اسلام مى‏افكند. 
خطیب جمعه ابهر یادآورشد: نماز جمعه یک رسانه‌ای بزرگ است که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه کرده است و تریبونی که سفیران الهی از آن پایگاه با مردمان روبرو می‌شوند و سخن می‌گویند و حجاب و حفاظ و دیوارهای مصنوعی بین گوینده و شنونده وجود ندارد. 
امام جمعه ابهر با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و نماز جمعه مروج و مبین سبک زندگی ایرانی اسلامی است، افزود: نماز جمعه گره‌گشای نیازهای ذهنی مخاطبان به ویژه نسل جوان در زمینه‌های اعتقادی، علمی و سیاسی است. 
حجت‌الاسلام رحیمی افزود: نماز جمعه منبع آشنایی مردم با جریان‌های سیاسی و توطئه دشمنان است و نماز جمعه پایگاه بصیرت افزایی و مبارزه با کانون‌های فساد و فتنه بر انگیز بوده و نهاد نماز جمعه دنبال حزب و جناح نیست و نهاد مردمی تابع ولایت است.
وی در پایان خطبه دوم نماز از انتصاب خود به امامت جمعه شهرستان ساوه در استان مرکزی خبرداد وافزود: در این چند روز آنقدر ابراز محبت و لطف نسبت به بنده داشتید که حقیقتا نمی‌دانم چگونه پاسخگوی مهر و حمایت‌های شما باشم. بنده خود را سربازی کوچک برای رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی و خادمی برای ملت سرافراز ایران و مردم رشید استان زنجان و شهرستان ابهر می‌دانم که:اولاً؛  خدمتگزاری به شما مردم نجیب ،شریف، ولایتمدار و وفادار را مدال افتخار برای خود دانسته و می‌دانم و هر کجا که باشم شما مردم مهربان را فراموش نخواهم کرد.ثانیا؛  وحدت و همبستگی رمز توسعه و پیشرفت است لذا از ابراز لطف و حمایت‌های همه مردم عزیز بویژه ائمه محترم جمعه استان و شهرستان و روحانیت عزیز و حوزه‌های علمیه،امامان و نمازگزاران مکرم مساجد ،خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران،سپاه و بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان،  اصحاب هنر،قلم و رسانه،  موسسات قرآنی،   دانشگاهیان،  فرهنگیان و دانش‌آموزان ،اصناف ،کارگران و کارمندان و کشاورزان که فراتر ازحد  تصور بود، قدردانی می‌کنم.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر