logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۳۶۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در یادواره شهدای دانشجوی استان زنجان مطرح شد؛

جوانان امروز، پیام‌رسان شهدا به مردم باشند

جوانان-امروز،-پیام‌رسان-شهدا-به-مردم-باشند
مادر شهید عباس منتخبی گفت: جوانان امروزی نیز فرقی با فرزندان ما ندارند و مانند اولاد ما هستند و باید پیام‌رسان شهدا به مردم باشند.

به گزارش موج رسا; حسین محمدی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی و دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره 3535 شهید استان زنجان، شامگاه پنج‌شنبه (29 مهر) در اجلاسیه دومین یادواره شهدای دانشجوی استان زنجان اظهار داشت: اقدامات این کمیته از یک سال گذشته با تشکیل جلسات و تقسیم‌بندی کارها آغاز شده و دانشگاه‌های پای کار آمده‌اند و دانشجویان نیز همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

وی با اشاره به برگزاری 15 یادواره شهدا در سطح دانشگاه‌های استان خاطرنشان کرد: علاوه بر یادواره‌ها برنامه‌های دیگری از جمله جمع‌آوری و تکمیل 700 سند شامل دست‌نوشته، شعر، کارت عضویت در کتابخانه و... به عنوان گنجینه ارزشمند از 33 شهید دانشجوی استان انجام شده است.

محمدی افزود: تلاش بر این بوده که دانشجویان را با شهدا که سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند آشنا کنیم و در این راستا تولیدات رسانه‌ای و مستندات خوبی تولید شده و کتاب هایی نیز تالیف شده است.

خانم جزءپناهی، مادر شهید عباس منتخبی نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود پرداخت.

وی با بیان اینکه فرزندم غواص و دانشجوی مهندسی دانشگاه تبریز بود، گفت: جمع حاضر در این یادواره، بنده و تمام مادران شهدا را خوشحال کرده‌اند.

جزءپناهی با بیان اینکه خاطره‌گویی فقط مختص فرزندم نیست و مثل این است که تمام شهدا از یک مادر به دنیا آمده‌اند، اظهار کرد: همه شهدا در حُسن اخلاق، شبیه یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه شهید عباس منتخبی در رشته مهندسی دانشگاه تبریز پذیرفته شده بود، خاطرنشان کرد: فرزندم در دانشگاه، ثبت نام کرد و در حالی که ورودی بهمن بود و با وجود اینکه قبلاً چند بار به جبهه رفته بود اما باز هم رفت و دیگر برنگشت.

مادر شهید عباس منتخبی با بیان اینکه فرزندم غواص بود و در عملیات کربلای 4 شهید شده است، افزود: پیکر فرزندم بعد از 15 سال وارد زنجان شد و تا آن زمان هر وقت زنگ منزل و یا تلفن به صدا درمی‌آمد، احساس می‌کردم که خبری از پسرم آورده‌اند.

وی گفت: جوانان امروزی نیز فرقی با فرزندان ما ندارند و مانند اولاد ما هستند و باید پیام‌رسان شهدا به مردم باشند.

جزءپناهی افزود: چادر دختران امروزی، رنگین‌تر از خون شهدا است.

در ادامه این مراسم، ماشاءالله شاهمرادی، بازیگر، نویسنده و یادگار دفاع مقدس نیز به بیان خاطراتی از بخش‌های طنز و شوخ‌طبعی دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی گفت: برخی‌ها احساس می‌کنند بیان این خاطرات، بد است در حالی که رهبر انقلاب فرمودند از فضای طنز و شوخی جبهه‌ها نیز خاطرات را بگویید.

شاهمرادی افزود: تمام جبهه، جنگ و کشتار نبود بلکه زمان‌هایی نیز مربوط به نشاط و شادابی بود.

به گزارش موج رسا؛ خوانندگی احسان کیان، مدیحه‌سرایی علی دولتی، اجرای تئاتر، قرعه‌کشی سفر زیارتی مشهد مقدسو تجلیل از تعدادی از خانوده‌های شهدای دانشجو نیز بخش‌های دیگر این مراسم بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر