logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۳۶۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

شهید و شهادت، جایگاه خاصی در پازل فرهنگی جامعه دانشگاهی دارد

شهید-و-شهادت،-جایگاه-خاصی-در-پازل-فرهنگی-جامعه-دانشگاهی-دارد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر امروز کنگره شهدای دانشجو به همت کمیته دانشگاهیان استان زنجان برگزار شده، معنا و مفهومش این است که شهید و شهادت در پازل و جورچین فرهنگی جامعه دانشگاهی، جایگاه خاص خود را دارد.

به گزارش موج رسا; محمدعلی زلفی‌گل، شامگاه پنج‌شنبه (29 مهر) در پیام ویدئویی به اجلاسیه دومین یادواره شهدای دانشجوی استان زنجان اظهار داشت: خداوند بزرگ را شکر می‌کنیم که کشور و هم‌میهنان ما ارزش ویژه‌ای برای شهدا و خانواده معظم و معزز شهدا، جانبازان و آزادگان قائل هستند.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که شهدای کشور ما متعلق به اقشار مختلف هستند و هیچگاه نگاه به شهدا یک نگاه سیاسی، قومیتی، فرهنگی، نژادی و زبانی نبوده و شهدا از هر قوم، زبان، نژاد و فرهنگی که باشند، عزیزان جامعه ما و سمبل و نماد گذشت و ایثار هستند.

زلفی‌گل افزود: امروز اگر دانشجویان عزیز بسیجی و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زحمت برگزاری کنگره شهدای دانشجویی را کشیدند به خاطر قدردانی از فرهنگ گذشت و ایثار و شهادت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یکی از راه‌های ارزشمند سرمایه‌گذاری برای آیندگان جامعه، ایجاد فرهنگ سالم است، گفت: فرهنگ جهاد، شهادت، گذشت و ایثار، فرهنگی است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود و نسل‌های آینده ما بدانند که چه کسانی از کیان و ناموس کشورمان در دوران دفاع مقدس، دفاع کردند و چه عزیزانی در حال حاضر هم جان عزیز خود را در طَبَق اخلاص گذاشته و از کیان، ناموس، دین و میهن ما دفاع می‌کنند.

وی اظهار داشت: شهدای حریم و حُرمت نیز در این راستا نقش‌آفرین بودند و شهید به هر عزیزی اتلاق می‌شود که جان عزیز خود را برای صیانت از کیان و ناموس کشورمان تقدیم میکند.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: شهدای آتش‌نشان نیز از این دسته هستند و شهدای سلامت که از بعد از شیوع ویروس کرونا جان عزیزشان را برای سلامت هم‌میهنان در طبق اخلاص قرار داده‌اند نیز در رسته و در طبقه شهدا قرار می‌گیرند.

این مسئول با بیان اینکه همه ما قدردان این عزیزان هستیم، افزود: ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار که عزیزان خود را بر اثر کرونا از دست دادند برای آن‌ها آرزوی سلامتی و صبر جمیل داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه استان و شهر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۵۰۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، گفت: این امر نشان می‌دهد که زنجان، استانی ولایتمدار، دین‌باور و هویت‌مدار است و مردم زنجان به عنوان مردمانی ولایی شناخته شده‌اند و هر جا که نیاز بوده، تمام‌قد در راستای دفاع از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند و دانشگاه‌های زنجان و دانشگاهیان فرهیخته نیز مستثنی از این قاعده نیستند.

وی اظهار داشت: خداوند بزرگ را شکر می‌کنیم که در فرهنگ دانشگاهی که متفاوت از سایر فرهنگ‌هاست، فرهنگ جهاد و گذشت و ایثار و شهادت جایگاه خاص خود را دارد و اگر امروز این کنگره به همت کمیته دانشگاهیان استان زنجان برگزار شده، معنا و مفهومش این است که شهید و شهادت در پازل و جورچین فرهنگی جامعه دانشگاهی، جایگاه خاص خود را دارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر