logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۳۶۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

پوتین روسیه را یک هفته تعطیل کرد

پوتین-روسیه-را-یک-هفته-تعطیل-کرد-
به دنبال اوج گیری کرونا در روسیه، رئیس جمهور این کشور در حکم حکومتی دستور تعطیلی یک هفته‌ای صادر کرد.

به گزارش موج رسا; رئیس جمهور روسیه دستور تعطیلی یک هفته‌ای در این کشور را به دنبال شدت گرفتن کشته‌های ناشی از کرونا اعلام کرد.

 
به گزارش خبرگزاری «تاس» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با امضای فرمانی از ۳۰ اکتبر تا ۷ نوامبر (شنبه 8 تا یکشنبه ۱۶ آبان) را تعطیل اعلام کرد. پوتین در نشستی با اعضای دولت، پیشنهاد کابینه را  در این زمینه تایید کرد. به گفته وی، اکنون مهار موج جدید شیوع کرونا «بسیار مهم» است.
 
در این فرمان آمده است: «من دستور می‌دهم تا از ۳۰ اکتبر تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱، یک هفته را با حفظ حقوق کارکنان تعطیل اعلام کنم تا از شیوع بیشتر ویروس جدید کرونا جلوگیری شود.»
 
با در نظر گرفتن وضعیت اپیدمیولوژیک و ویژگیهای خاص شیوع کرونا، به مقام‌های منطقه  و محلی اختیارات برای تعیین حضور کارمندان برای مشاغل ضروری داده شده است.
 
بر اساس این حکم دولت روسیه موظف است که نحوه عملکرد نهادهای فرهنگی و بهداشتی در روزهای تعطیل را تعیین کند. بر اساس این حکم از ۳۰ ماه اکتبر تا روز هفتم ماه نوامبر (۸ تا ۱۶ آبان ماه) روزهای غیرکاری اعلام می‌شود. فرمان ریاست جمهوری روسیه از روز انتشار رسمی آن لازم الاجرا می‌شود.
 
آمار مرگ  و میر ناشی از کرونا در روسیه از دو هفته پیش سیر صعودی گرفت و برای نخستین بار از مرز یک هزار نفر در روز فراتر رفت و این باعث نگرانی مسئولان این کشور شد. ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که در شبانه روز اخیر ۱۰۰۲۸ نفر  بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.  
 
در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ میزان همه گیری بیشتری اعلام شده است. تاکنون در روسیه کنون ۵۱ میلیون و ۱۸ هزار نفر که ۴۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد، یک دز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.
 
آمریکا همچنان در صدر تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا قرار دارد. مبتلایان به کرونا در آمریکا به حدود ۴۵ میلیون نفر رسیده و قربانیان این ویروس در آمریکا نیز از ۷۲۰ هزار نفر عبور کرده است.
 
بر اساس داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمریکایی‌های بیشتری در ۹ ماه اول ریاست‌جمهوری جو بایدن بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند تا ۹ ماه اول همه‌گیری تحت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر