logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۳۶۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با حضور معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

یادواره شهدای شهرستان ابهر برگزار شد

یادواره-شهدای-شهرستان-ابهر-برگزار-شد
یادواره 400 شهید شهرستان ابهر صبح امروز (چهارشنبه 28 مهر) با حضور سردار یدالله جوانی (معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان و جمعی از مدیران و مسئولان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; سرهنگ محسن احمدی‌تبار، فرمانده سپاه ناحیه ابهر امروز در اجلاسیه پایانی یادواره 400 شهید شهرستان ابهر که در راستای کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان و با حضور معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: یادواره شهدای شهرستان ابهر در راستای کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 15 جلسه هماهنگی در این راستا برگزار شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 50 جلسه نیز در کمیته‌های 16 گانه زیرمجموعه ستاد اجرایی برگزار شده است.

سرهنگ احمدی‌تبار افزود: فضاسازی شهری توسط شهرداری و شورای شهر، افتتاح موزه دفاع مقدس، تالیف بیش از 10 کتاب از یادگاری و خاطرات شهدا، احداث و مرمت خانه محرومین و برگزاری بیش از 70 مورد یادواره شهدا در قالب محلی و اقشار مختلف از جمله اقدامات در راستای کنگره 3535 شهید استان زنجان است که در شهرستان ابهر انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر گفت: راه‌اندازی استودیو بسیج در سپاه ناحیه برای ضبط و پخش خاطرات شهدا و رزمندگان، سرکشی به 200 خانواده شهید شهرستان و سرکشی و دیدار نزدیک از 400 رزمنده و ایثارگر شهرستان نیز بخش دیگری از اقدامات است.

وی با بیان اینکه شهرستان ابهر 400 شهید سرافراز را در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام کرده است، اظهار کرد: امروز افتخار شهرستان ابهر این است که شهید هادی طارمی در کنار سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید.

*‌ 100 درصد مزار شهدای شهرستان ابهر ساماندهی شده است

وجیه‌الله نوروزی، فرماندار ابهر نیز در این مراسم گفت: رویداد فرهنگی کنگره 3535 شهید استان و در ذیل آن یادواره 400 شهید شهرستان ابهر، فرصت مناسبی برای شهرستان بوده و تلاش بر این است که به نحو مطلوب از این فرصت استفاده شود.

وی اظهار داشت: رونمایی از 7 کتاب به عنوان اثر فرهنگی ماندگار، ساخت مستند 30 دقیقه‌ای از زندگی شهیدان و جمع‌آوری اسناد باقیمانده از خانواده شهدا بخشی از اقدامات در راستای کنگره شهدا است.

نوروزی با اشاره به ساماندهی مزار شهدای شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: 100 درصد مزار شهدای شهرستان ابهر در شهرها و روستاها ساماندهی شده است ضمن اینکه طراحی، ساخت و نصب 12 تندیس شهدای شاخص ابهر، برگزاری 5 یادواره شهدای بخش مرکزی نیز بخش دیگری از اقدامات است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ایثار و فداکاری شهدا در دوران دفاع مقدس در دفاع از خاک میهن گفت: از خداوند می‌خواهیم به همه ما توفیق دهد که تا عمر داریم با اخلاص، ایثار و ازخودگذشتگی در خدمت مردم باشیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم در پایان عمر خود به حق سیدالشهدا(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت عباس(ع) با شهادت این دنیا را به سمت خداوند متعال ترک کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر