logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۳۶۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
پس از پیگیری‌های فراوان محقق شد؛

موافقت سازمان راهداری با احداث روگذر دانشگاه زنجان با 28 میلیارد تومان اعتبار

موافقت-سازمان-راهداری-با-احداث-روگذر-دانشگاه-زنجان-با-28-میلیارد-تومان-اعتبار
تقاطع غیرهمسطح دانشگاه زنجان، یکی از پروژه‌های مهم استان زنجان برای رفع نقاط حادثه‌خیز بود که به دلیل محدودیت اعتباری تاکنون به تاخیر افتاده بود اما این پروژه با پیش‌بینی اعتبار 28 میلیارد تومانی که 8 میلیارد تومان ان امسال تخصیص می‌یابد، مورد موافقت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گرفته است.

به گزارش موج رسا; اوایل دی‌ماه سال 1399 بود که این پایگاه خبری – تحلیلی، گزارشی در خصوص علت تاخیر در اجرای پروژه روگذر دانشگاه زنجان منتشر کرد که علی‌رغم تصویب و تهیه نقشه و طرح آن بنا به دلیل کمبود اعتبار، متوقف شده و اجرای ان به تاخیر افتاده بود.

دانشگاه زنجان که در کیلومتر 6 جاده زنجان- تبریز قرار گرفته به عنوان دانشگاه جامع و معین استان زنجان، فعالیت خود را از مهرماه سال 1354 آغاز کرده و یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور به شمار می‌رود که سالانه نخبگان و متخصصان زیادی از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند.

به دلیل تردد روزانه 12 هزار نفر دانشجو، استاد و کارمند (در ایام غیرکرونایی) و همچنین تردد اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی، ورودی این دانشگاه به یکی از نقاط پرحادثه در استان تبدیل شده و همواره جان انسان‌ها را تهدید می‌کند و حتی چندین مورد حادثه رانندگی نیز تاکنون در این مسیر اتفاق افتاده است. احداث پل روگذر در ورودی دانشگاه زنجان به عنوان یک مطالبه از سوی این دانشگاه در سفر شهریورماه سال 98 وزیر علوم، تحقیقات و فناروی نیز مطرح شد که در حضور مسئولین استانی مقرر شد یک روگذر به عنوان طرح ملی در ورودی دانشگاه، احداث شود اما این موضوع تاکنون به تاخیر افتاده بود که علت اصلی آن نیز محدودیت اعتبارات عنوان می‌شد.

بهرام ملکي، معاون اداری- مالی دانشگاه زنجان در دی‌ماه سال 99 به خبرنگار موج رسا؛ گفته بود: احداث روگذر، مطالبه دانشگاه زنجان است و این طرح مربوط به خارج از محیط دانشگاه است اما با این وجود، دانشگاه با استفاده متخصصان خود مراحل مطالعه و طراحی را تقبل کرد و وظایف خود را به طور کامل انجام داده است.

وی با بیان اینکه طرح مربوطه تهیه و در مرکز هم به تصویب رسیده است، اظهار داشت: مشکل اصلی در تاخیر اجرای روگذر دانشگاه زنجان در حوزه منابع مالی است.

جواد یوسفی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان نیز همان زمان به خبرنگار موج رسا؛ گفت: پروژه لغو نشده بلکه مشروط به تامین اعتبار استانی و ملی است

وی با بیان اینکه اجرای پروژه روگذر دانشگاه زنجان لغو نشده است، افزود: این پروژه را سازمان راهداری فعلا مشروط کرده که در صورتی که 50 درصد اعتبار را استان تقبل کند 50 درصد بقیه را هم سازمان راهداری متقبل می‌شود تا اجرا شود.

یوسفی با بیان اینکه اجرای پروژه در تامین اعتبار به مشکل خورده است، اظهار داشت: مسئولان استان در پی مذاکره و رایزنی برای تامین اعتبار از مرکز هستند.

بیشتر بخوانید:

جان 12 هزار انسان در گرو 12 میلیارد تومان/ اجرای روگذر دانشگاه زنجان همچنان در بلاتکلیفی 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان ابراز کرد: روگذر دانشگاه زنجان جزء پروژه‌های رفع نقاط حادثه‌خیز است اما محدودیت منابع سبب عدم اجرای آن شده است.

مهرداد سلطانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز با بیان اینکه دلیل اصلی تاخیر در اجرای پروژه فقط تامین بودجه است به خبرنگار موج رسا؛ گفته بود: روگذر دانشگاه زنجان صرفاً معطل تامین بودجه از محل اعتبارات ملی و از سوی دستگاه ذی‌ربط است.

سلطانی با بیان اینکه پروژه فقط معطل تامین اعتبار و بودجه است، خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبار مربوطه تامین شود، استان زنجان آمادگی اجرای پروژه را دارد و حتی این آمادگی را داشتیم که در صورت تامین اعتبار با پیمانکاری که با کمترین تزریق اولیه، کار را پیش می‌برد، پروژه را اجرایی کنیم.

*‌ موافقت با اجرای پروژه و تخصیص اعتبار 283 میلیارد ریالی

پس از پیگیری‌های فراوان از سوی مدیران استانی و بیان اهمیت اجرای این پروژه و مورد تهدید بودن جان دانشجویان، اساتید، کارمندان و رانندگان، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی دانشگاه زنجان موافقت کرده و اعتبار مورد نیاز آن نیز 283 میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که 80 میلیارد ریال آن در سال جاری، تامین خواهد شد.

سیدمحسن نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با تایید موافقت سازمان راهداری با احداث تقاطع غیرهمسطح دانشگاه زنجان گفت: پیگیری‌های فراوانی در این رابطه صورت گرفت و از سال 98 مقرر بود که روگذر دانشگاه زنجان احداث شود اما تاکنون به تاخیر افتاده بود.

وی با بیان اینکه ورود دانشگاه زنجان به یکی از نقاط پرحادثه استان تبدیل شده است، اظهار داشت: روزانه به‌ویژه در شرایط غیرکرونایی بیش از 10 هزار نفر دانشجو، استاد و کارمند به این دانشگاه تردد می‌کنند که جان تک‌تک آن‌ها مورد تهدید قرار می‌گیرد.

نجفیان خاطرنشان کرد: تهیه طرح تقاطع غیرهمسطح دانشگاه زنجان توسط همین دانشگاه، تهیه شد و با وجود اینکه مورد تایید سازمان راهداری قرار نمی‌گرفت لذا چندین بار تغییرات لازم داده شد چرا که این طرح، یکی از مطالبات دانشگاه در راستای حفظ سلامتی مردم است.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه برای اجرای طرح، منتظر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هستیم، گفت: این پروژه هرچه زودتر اجرا شود بهتر است و با توجه به اینکه برای سال جاری 8 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است لذا از اداره کل راهداری استان انتظار داریم که اجرای پروژه را در دستور کار خود قرار دهد.

امیدواریم با احداث سریع پروژه تقاطع غیرهمسطح دانشگاه زنجان، مطالبه دیرینه این دانشگاه محقق شده و شاهد حوادث کمتری در این مسیر باشیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر