logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۳۶۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در نشست خبری کمیته دانشگاهیان کنگره 3535 شهید استان زنجان مطرح شد؛

یادواره شهدای دانشجوی استان زنجان با حضور وزیر علوم برگزار می‌شود

یادواره-شهدای-دانشجوی-استان-زنجان-با-حضور-وزیر-علوم-برگزار-می‌شود
نشست خبری کمیته دانشگاهیان کنگره 3535 شهید استان زنجان صبح امروز (سه‌شنبه 27 مهر) با حضور رئیس دانشگاه زنجان به عنوان رئیس کمیته و فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان به عنوان دبیر کمیته برگزار شد.

به گزارش موج رسا; سیدمحسن نجفیان، رئیس کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان امروز در نشست خبری این کمیته با بیان اینکه در آستانه برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان در 6 آبان با حضور ریاست‌جمهوری و سایر میهمانان هستیم، گفت: کنگره شهدای استان زنجان دارای 20 کمیته است.

وی با بیان اینکه کمیته دانشگاهیان کنگره، فعالیت خود را در بخش‌های مختلف با حضور تمام دانشگاه‌ها آغاز کرده و دبیرخانه این کمیته در ناحیه بسیج دانشجویی استان مستقر است، اظهار کرد: دبیرخانه کمیته به عنوان مرکز فرماندهی، هدایت و پیگیری برنامه‌ریزی‌ها تمام ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان را در جهت اجرای هرچه بهتر این کنگره به کار بسته است.

نجفیان با بیان اینکه فعالیت‌های متعددی در بیش از یک سال گذشته در این کمیته انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره، فعالیت‌های کمیته نیز به پایان نزدیک می‌شود و آخرین فعالیت و برنامه کمیته دانشگاهیان قبل از برگزاری کنگره، یادواره شهدای دانشجوی استان است که پنج‌شنبه (29 مهر) برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان گفت: اعتقاد بر این است که برنامه‌های کنگره در 6 آبان و با برگزاری اجلاسیه، توقف و خاتمه پیدا نمی‌کند و باید استمرار داشته باشد و به تبع آن فعالیت کمیته دانشگاهیان نیز تمام نمی‌شود.

وی اظهار داشت: اجلاسیه کنگره ملی شهدای زنجان، نقطه عطفی است که تبلور تمام فعالیت‌ها در طول بیش از یک سال گذشته در روز کنگره، دیده می‌شود اما گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواه در جامعه جاری و ساری است.

نجفیان تصریح کرد: ملت ما همواره یاد و نام، سیره، ایثارگری، فداکاری، گذشت و زندگی شهدای عزیز را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه هر اندازه که برای شهادت و شهدا کار شود باز هم کم است، خاطرنشان کرد: ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی شهدا آنقدر بوده که هر چه بخواهیم ترویج و تبیین کنیم باز هم نمی‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم لذا تمام امکانات و نیروهای در این زمینه باید به کار گرفته شوند چرا که خیر و مصلحت جامعه ما نیز در راه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است.

*‌ استان زنجان 33 شهید دانشجو دارد

حسین محمدی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی و دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه استان زنجان دارای 33 شهید دانشجو است، گفت: 7 شهید از دانشگاه فرهنگیان، 5 شهید از دانشگاه علوم پزشکی، 20 شهید از دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور و یک شهید نیز از دانشگاه آزاد اسلامی، تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است ضمن اینکه در کنار این عزیزان، بزرگداشت دانشمند هسته‌ای شهید دکتر مجید شهریاری و 8 شهیدی که در دانشگاه‌های زنجان آرمیده‌اند را نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره اجمالی به فعالیت‌هایی که در طول یک سال گذشته در این کمیته انجام شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیت‌ها جمع‌اوری آثار شهدای دانشجو بوده و تقریباً تمام آثار از قبیل عکس، فیلم، دست‌نوشته، وصیت‌نامه، کارت کتابخانه، برگه اعزام، برگه شهادت و... در قالب 700 قطعه سند، جمع‌آوری شده که آثار ماندگاری خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: مصاحبه کامل با خانواده و همرزمان شهدای دانشجوی استان صورت گرفته و بانک اطلاعاتی کاملی از شهدای دانشجوی استان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به تالیف 3 کتاب از آثار شهدای دانشجو افزود: یک کتاب در خصوص شهید ودود روغنی زنجانی (دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی)تالیف و چاپ شده و 2 کتاب دیگر نیز در دست اقدام است که شامل کتاب عکس مادران و پدران شهدا و کتاب شهید سیدعلیرضا ترابی (دانشجوی نخبه ریاضی که در دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد) است.

دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان با بیان اینکه در یک سال اخیر 12 یادواره شهدای دانشجو در سطح استان برگزار شده است، گفت: 2 جشنواره فرهنگی هنری با عناوین جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز و جشنواره ققنوس داشتیم که آثار خوبی واصل و داوری شد ضمن اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه رسانه‌ای انجام شده که فعالیت‌هایی نیز در دست اقدام است که منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به تهیه و تولید مستند خانه پدری که به مصاحبه با والدین شهدا می‌پردازد، اظهار داشت: برنامه چکه نیز به چکه‌ای از فضایل و ویژگی‌های شهدا پرداخته و مستند شهید سیدعلیرضا ترابی نیز به زودی منتشر خواهد شد.

محمدی با اشاره به برنامه‌های ورزشی، مسابقات، همایش‌های پیاده‌روی و کوهنوردی با حضور دانشجویان در طول یک سال گذشته خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان بسیجی به نیت شهدای دانشجو در اردوهای جهادی در مناطق محروم ماهنشان نیز یکی از اقدامات بسیار خوب در طول این مدت بود.

وی افزود: شناسنامه هوشمند برای تمام دانشجویان شهید استان تهیه و به خانواده‌شان تقدیم شد و شهید سیدعلیرضا ترابی (دانشجوی نخبه ریاضی که در دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد) نیز به عنوان مفاخر استان در سازمان ثبت احوال به ثبت رسید.

دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان گفت: تلاش بر این بوده که دانشجویان و عموم مردم را با شهدای دانشجوی استان آشنا کنیم و یادواره شهدای دانشجوی استان در روز پنج‌شنبه (29 مهر) با سخنرانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش‌های متعددی برای این یادواره برنامه‌ریزی شهد است، اظهار کرد: روایتگری ماشاءالله شاهمرادی (بازیگر سینما و تلویزیون)، خوانندگی احسان کیان (خواننده ارزشی کشور) خاطره‌گویی مادر شهید عباس منتخبی و تجلیل از خانواده شهدا از بخش‌های این یادواره است.// آ

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر