logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۳۶۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

بیش از 2 هزار سند دفاع مقدس از روحانیون شهید جمع‌آوری شده است

بیش-از-2-هزار-سند-دفاع-مقدس-از-روحانیون-شهید-جمع‌آوری-شده-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: نامگذاری حجره‌های حوزه‌های علمیه به نام شهدا، تهیه جهیزیه، تامین بسته‌های معیشتی، تجلیل از 783 نفر، مصاحبه با روحانیون رزمنده که آماده شده و بیش از ۲ هزار سند دفاع مقدس از روحانیون شهید و ایثارگر در راستای فعالیت‌های فرهنگی، جمع‌آوری و در اختیار کنگره قرار گرفته است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در یادواره شهدای طلاب و روحانیون استان زنجان که در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان در مصلای نماز جمعه زنجان برگزار شد، اظهار داشت:  ۳۹ طلبه از ۳۵۳۵ شهید استان، شهدای روحانی هستند که نسبت به جمعیت در کشور، بیشترین آمار شهدا را طلبه و روحانیون به خود اختصاص داده‌اند که بسی افتخار برای شاگردان مکتب امام صادق(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند این عنایت را به شاگردان مکتب امام صادق(ع) داشته که در میدان جهاد و مبارزه، میدان رزم در جنگ و دفاع مقدس، جنگ در قبل از انقلاب، میدان دفاع از حرم و همچنین در میدان مبارزه با کرونا، تغسیل اموات، بصیرت‌افزایی و قرارگاه معنویت و سلامت که روحانیت‌ پیشقدم و پیشرو بوده‌اند.

حجت‌الاسلام بیگدلی ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور میهمانان و تمام کسانی که در اجرای این محفل، همکاری داشتند، گفت: چند سرفصل در کمیته شهدای روحانی کنگره 3535 شهید استان زنجان انجام شده است.

وی اظهار داشت: استان زنجان ۳۹ شهید روحانی و طلبه دارد که طی ۲ مرحله در محضر خانواده آن‌ها بودیم و سرکشی و تجلیل از آن‌ها انجام شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه ۲۳ یادواره مختص شهدای روحانی در سطح استان برگزار شده و از محضر علما و بزرگان استفاده شده است، گفت: 4 جلد کتاب در راستای کنگره شهدای استان تدوین شده که امروز رونمایی می‌شود تا با طی مراحل قانونی به مرحله چاپ برسند.

وی خاطرنشان کرد: چهار مستند از شهدای روحانی استان نیز تهیه می‌شود که یکی از آن‌ها مربوط به شهید ناسوتی است که بناست از شبکه استانی و سراسری پخش شود.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: نامگذاری حجره‌های حوزه‌های علمیه به نام شهدا، تهیه جهیزیه، تامین بسته‌های معیشتی، تجلیل از 783 نفر، مصاحبه با روحانیون رزمنده که آماده شده و بیش از ۲ هزار سند دفاع مقدس از روحانیون شهید و ایثارگر در راستای فعالیت‌های فرهنگی، جمع‌آوری و در اختیار کنگره قرار گرفته است.

وی با اشاره به تهیه آلبوم شهدای روحانی  اظهار داشت: 472 نشست روشنگری صرفاً در جمع علما برگزار شده و بیش از ۱۰ هزار نشست روشنگری و بصیرتی به‌ویژه در ایام انتخابات برگزار شده که نتیجه آن حضور ۵۳ درصدی مردم در انتخابات 28 خرداد بود.

به گزارش موج رسا؛ پخش پیام آیت‌اله جوادی آملی به کنگره شهدای زنجان، رونمایی از 4 جلد کتاب، تجلیل از خانواده شهدای روحانی و شعرخوانی استاد کلامی زنجانی از بخش‌های مختلف این یادواره بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر