logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۳۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل توافقی دوسویه بوده

مذاکرات-ایران-و-اتحادیه-اروپا-در-بروکسل-توافقی-دوسویه-بوده
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل توافقی دوسویه بوده است و افزود:‌ ما هیچ وقت پیش شرطی را برای آمریکا تعیین نکردیم چون آمریکا عضو برجام نیست.

به گزارش موج رسا; «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

 
* توافق برای گفت‌وگوها در بروکسل دوسویه بوده
 
این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اظهارات جوزپ بورل درباره این که زمان برای بازگشت ایران به مذاکرات محدود است و دولت جدید ایران وقت کافی داشته که بررسی‌های خود را انجام دهد و فکر نمی‌کنم مذاکرات در بروکسل کاملا ضرورت داشته باشد، بیان کرد: گفت‌وگوهای پنجشنبه هفته گذشته خوب و سازنده بود و نکاتی که باید به انریکه مورا می‌گفت منتقل کرد و توافق شد در چند روز آینده در بروکسل این گفت‌وگوها ادامه یابد و این توافق دوسویه بوده و قطعا موضوعات، چالش‌ها و موانعی که شش دور مذاکرات در وین به نتیجه نرسید باید در حین این گفتگوهایی که انجام می‌شود مورد رایزنی قرار بگیرد.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: اجازه دهید در مسیری که گفت‌وگوها بین ایران و هماهنگ کننده برجام آغاز شده ادامه یابد. آقای باقری در اولین فرصت نکات و موضوعات مدنظر خود را بیان خواهد کرد.
 
* چهار دور گفت‌وگوهای ایران و عربستان در فضای مثبت و دوستانه‌
 
خطیب‌زاده در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره اظهارات وزیر خارجه عربستان مبنی بر این‌که مذاکرات با ایران پیشرفت ملموسی نداشته و این در حالی است که امیرعبداللهیان از توافقاتی در این زمینه سخن گفت نیز خاطرنشان کرد: چهار دور گفت‌وگوها در فضای مثبت و دوستانه‌ای بوده و در موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای پیگیری شده است.
 
وی گفت: یکسری نکات را به عنوان نکات قابل اهمیت بیان کردیم و تماس‌ها ادامه دارد. فکر می‌کنم واژه‌ای که به خوبی می‌تواند فضای گفت‌وگوها را بیان کند گفت‌وگوهای محترمانه است، البته به همان مقداری که محترمانه است، جدی بوده و جدی پیگیری شده است./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر