logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۳۶۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

سن طلایی «باروری» در زنان

سن-طلایی-«باروری»-در-زنان
استاد بیماری‌های زنان گفت:اوج سنین باروری در یک خانم در سنین 25 تا حداکثر30 سال است و بعد از 30 سالگی میزان باروری کاهش می‌کند و هرچه سن بالاتر می‌رود این میزان کاهش بیشتر می‌شود.

به گزارش موج رسا; مریم کاشانیان، استاد بیماری‌های زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «باروری و عواملی که می‌تواند افزایش و کاهش دهنده آن باشد»، بیان داشت:اوج سنین باروری در یک خانم در سنین 25 تا حداکثر30 سال است و بعد از 30 سالگی میزان باروری کاهش می‌کند و هرچه سن بالاتر می‌رود این میزان کاهش بیشتر می‌شود.

 
وی متذکر شد: به طوری که بعد از 40 سالگی میزان باروری خیلی کاهش و بالای 45 سال باز خیلی بیشتر است؛ بنابراین اوج سن باروری 25 سال است و باید خانمها به این اوج سن باروری توجه کرده و حداکثر استفاده را کنند.
 
استاد بیماری‌های زنان و زایمان گفت: شرایط برای بارداری باید از نظر اقتصادی و اجتماعی فراهم باشد تا بتوانند از این فرصت طلایی استفاده کنند تا بچه دار شوند. شاید یکی از مهمترین فاکتورهایی که در این خصوص وجود دارد بیماری زمینه‌ای است که می‌تواند تاثیر گذارد و این موضوع در اختیار خانم نباشد؛ بلکه بیماری است که در بدن به وجود می‌آید و تشخیص زودرس آنها و اقدامات لازم می‌تواند روی باروری تاثیر گذارد.
 
کاشانیان در پاسخ به این پرسش که «اکنون چند درصد ناباروری در ایران قابل درمان است؟»، افزود: واقعیت است که همه امکانات درمان ناباروری در ایران به خوبی فراهم است و تسهیلاتی نیز فراهم شده؛ بنابراین باید از این امکانات استفاده کنند اما وقتی خانمی برای بارداری اقدام می‌کند زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی مانعی می‌شود تا خانواده‌ها برای بچه دار شدن اقدام نکنند.
 
وی اضافه کرد:گاهی خود ناباروری آنقدر مهم نیست؛ خانم هیچ مشکلی ندارد، اما نمی‌خواهد به خاطر شرایط اجتماعی و اقتصادی باردار شود./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر