logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۳۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
گزارش مشروح موج رسا از اولین نشست خبری استاندار زنجان؛

سوابق مرکز لجستیک شدن زنجان باید بررسی شود/ دوتابعیتی نیستم/ شایستگان به‌کارگیری می‌شوند

سوابق-مرکز-لجستیک-شدن-زنجان-باید-بررسی-شود-دوتابعیتی-نیستم-شایستگان-به‌کارگیری-می‌شوند
استاندار زنجان گفت: سوابق مرکز لجستیک شدن زنجان باید بررسی شود چرا که لجستیک شدن، مجموعه‌ای از ارتباطات است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی شامگاه یک‌شنبه (25 مهر) در اولین نشست خبری خود بعد از انتصاب به عنوان استاندار زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه استان، وجه مشترک اهداف بنده و رسانه‌ها است، اظهار داشت: از اصحاب رسانه، انتظار می‌رود که با تقوا و انصاف در قبال بنده و مجموعه تیم همراه بنده، قضاوت و نقد کنند.

وی در خصوص دخالت نمایندگان مجلس در امور اجرایی استان خاطرنشان کرد: کل مجموعه مدیریت استان را یک تیم می‌بینم که طبق قانون حرکت می‌کنیم و از همدیگر مشورت می‌گیریم و به همدیگر کمک می‌کنیم.

افشارچی با تاکید بر اینکه هیچ عجله‌ای برای هیچ تغییر و انتصاب جدیدی ندارم، افزود: با این حال، ممکن است همین فردا یا پس‌فردا جایگاهی باشد که به دلایل مختلفی از جمله بازنشستگی یا عدم رضایت مردم، تغییر کند اما چنین چیری وجود ندارد که تغییرات به صورت دفعتی باشد.

استاندار زنجان در خصوص برخی وعده‌ها مانند اینکه زنجان به عنوان قطب آی‌تی، برق  والکترونیک و یا مرکز لجستیک کشور می‌شود، گفت: قطب آی‌تی، یک پروژه نیست بلکه یک شعار است و بنده سعی می‌کنم شعارهایم همراه با عدد و رقم، قابل احصا و اندازه‌گیری باشد.

وی با بیان اینکه ابتدا باید بدانیم منظور ما از قطب آی‌تی چیست، اظهار کرد: نمی‌دانم اقتصاد دیجیتال، چه بخشی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان را تشکیل می‌دهد اما میانگین کشوری آن 6.5 درصد است.

افشارچی تصریح کرد: اگر توانستیم سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی استان را به بیشتر از 6.5 درصد (میانگین کشوری) برسانیم، می‌توان گفت قطب آی‌تی می‌شویم اما شعار قطب آی‌تی شدن، شعار دقیق نیست.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به استفاده از تکنولوژی برای زندگی بهتر و توسعه استان، اهمیت زیادی قائل هستم.

*‌ نگاه ویژه به غرب استان زنجان

استاندار زنجان در خصوص نگاه عادلانه به شهرستان‌های استان گفت: باید تمام شهرستان‌ها نسبت به جمعیتی که دارند مورد رسیدگی قرار گیرند و قطعاً سفرهای اولیه را از شهرستان‌های غرب یا جنوب استان آغاز خواهم کرد.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ و متعددی در شرق استان، مستقر شده‌اند، اظهار کرد: در غرب و جنوب غربی زنجان، صنایع معدنی و پهنه‌های اکتشاف‌نشده‌ای وجود دارد که باید با لحاظ مسائل زیست‌محیطی به آن طرف برویم و برای جنوب استان نیز فکرهایی داریم که به سمت آن حرکت می‌کنیم.

افشارچی در خصوص انتصاب جوانان و بانوان در پست‌های مدیریتی خاطرنشان کرد: زنان را جدا از جامعه نمی‌بینم بلکه زنان و مردان در جامعه یکسان هستند اما هر فردی که شایسته است باید در مدیریت‌ها حضور داشته و به‌کارگیری شود و اعتقادی به سهمیه دادن نیستم.

*‌ سوابق مرکز لجستیک شدن زنجان باید بررسی شود

استاندار زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا مبنی بر عدم تحقق وعده‌هایی مانند قطب آی‌تی و مرکز لجستیک شدن زنجان در کشور گفت: سوابق مرکز لجستیک شدن زنجان باید بررسی شود.

وی اظهار داشت: لجستیک شدن، مجموعه‌ای از ارتباطات است و یکی از اولین برنامه‌های بنده، پیگیری دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین تا تهران است البته دوخطه کردن نه به معنای اینکه یک خط زاپاس داشته باشیم بلکه باید فاصله بین زنجان تا تهران کم شود.

افشارچی با بیان اینکه دوخطه کردن راه‌آهن، مساله حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: تمام توان خود را برای تحقق این مهم به کار خواهم بست و پیگیری خواهم کرد ضمن اینکه تا حد زیادی ارتباط جنوب و شمال استان و اتصال شرق به غرب و اتصال طارم به منجیل در دست اقدام است و سفت و سخت پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که مسائل مربوط به فرودگاه و بارانداز شدن زنجان در شمال‌غرب، حل نشود نمی‌توان از مرکز لجستیک شدن حرف زد.

*‌ شایستگان به‌کارگیری می‌شوند

استاندار زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا در خصوص احتمال سهم‌خواهی‌ها در زمان استانداری وی گفت: هر فردی که شایسته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد و نگاه جناحی و سیاسی نداریم.

وی افزود: حتی ممکن است فردی از لحاظ فکری، مخالف بنده باشد اما شایستگی به‌کارگیری در پست‌های مدیریتی را داشته باشد که استفاده می‌کنیم.

افشارچی در خصوص ناموفق بودن استانداران بومی اسبق زنجان و راهکارش برای تقویت نگاه موفق به مدیر بومی در استان اظهار داشت: وقتی رئیس دانشگاه زنجان بودم، تمام انرژی و توان خود را گذاشتم و بعد از بنده، رئیس غیربومی در دانشگاه زنجان منصوب نشد.

وی ابراز کرد: امیدوارم این اتفاق در استانداری زنجان هم بیفتد و حضور بنده، نقطه عطفی باشد تا دوستان علاقه‌مند شوند که از نیروهای بومی در استان استفاده کنند.

افشارچی خاطرنشان کرد: حمل‌ونقل، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری، مهمترین برنامه‌های بنده برای رشد و توسعه استان است.

وی افزود: مهمترین مخاطرات استان زنجان آب است و زنجان نیز مانند استان‌های دیگر با مشکل آب مواجه است.

*‌ تاکیدم در مسائل فرهنگی بر کارکردهای ایجابی است تا سلبی

استاندار زنجان با بیان اینکه نظرم در خصوص مسائل فرهنگی، کارکرد ایجابی است تا سلبی، گفت: علاوه بر دستگاه‌های فرهنگی، مراکز فرهنگی غیرانتفاعی در استان زنجان داریم که نمونه بارز آن هیئات مذهبی است و اگر بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، خروجی خیلی خوبی خواهیم داشت که نمونه آن در پیاده‌روی اربعین تا مزار شهدای گمنام ملاحظه شد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مند به همه هنرها هستیم، اظهار کرد: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی باید مسجدمحور باشد و برای ساختن جوانان باید از روحانیان جوان و پُرانرژی در مساجد استفاده کنیم.

افشارچی در خصوص اشتغال با بیان اینکه صنایع بزرگی در سال‌های گذشته در زنجان مستقر شده‌اند که افراد زیادی در آن‌ها شاغل هستند و ما نیز همان مسیر را ادامه خواهیم داد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 10 پروژه بزرگ صنعتی در حال اجرا است و مجوز چند مورد دیگر نیز در حال اخذ شدن است که ظرفبت اشتغال استان را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان از چند سال گذشته کاهش پیدا کرده است، افزود: تا چند سال آینده نیز نرخ بیکاری در استان زنجان کاهشی خواهد بود.

*‌ بنا بر حرکت بر مدار محبت است نه سیاسی‌بازی

استاندار زنجان در خصوص حفظ حرکت اصحاب رسانه گفت: همه را دوست دارم و بنا بر این است که با محبت حرکت کنم حتی اگر به ضررم باشد.

وی با بیان اینکه چنین آدمی نیستم که سیاسی‌بازی کنم و با سیاست، حرکت کنم، اظهار داشت: متاسفانه شبکه‌های اجتماعی، بیشتر کارکرد منفی در زندگی ما پیدا کرده  و هم ما را خیلی به خود مشغول کرده و هم بی‌تقوایی را رواج می‌دهند.

افشارچی ابراز کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهم هر خبری را بدون استناد، منتشر نکنند و این قول را می‌دهم که مطئمن باشید که خبرنگاران از من اذیت نخواهند دید.

استاندار زنجان در خصوص برنامه‌های خود در حوزه ورزش گفت: کارهای کلانی در ارتباط با ورزش استان داریم که یکی از آن‌ها تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری است.

وی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی متنوعی در استان داریم و باید کاری کنیم که مردم بتوانند از آن استفاده کنند، اظهار داشت: در ورزش قهرمانی نیز جزء استان‌های رده بالا نیستیم و به‌ویژه در ورزش قهرمانی برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا ورزشکاران زنجانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بدرخشند و ورزشکار المپیکی داشته باشیم.

افشارچی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری به زنجان خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه‌کاره، مخاطرات آب و همچنین پروژه‌های کوچک مرتبط با حوزه معاونت عمرانی و گره‌گشایی از کارخانه‌ها در این سفر مطرح خواهد شد.

*‌ تابعیت هیچ کشوری را ندارم

استاندار زنجان با بیان اینکه تابعیت هیچ کشوری را ندارم و هیچکدام از اعضای خانواده بنده نیز تابعیت کشور دیگر را ندارند، گفت: فقط یک دختر بنده، متولد خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه تا دلتان بخواهد به کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی سفر کرده‌ام، اظهار داشت: تمام این سفرها با پاسپورت ایرانی و اخذ ویزای کشورهای مقصد بوده و همیشه هم برای گرفتن ویزا مشکل داشته‌ام.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر