logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۳۵۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مشکلی بابت تامین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در زنجان نداریم

مشکلی-بابت-تامین-زمین-برای-اجرای-قانون-جهش-تولید-مسکن-در-زنجان-نداریم
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مشکلی بابت تامین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در زنجان نداریم.

سعید شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص اخرین وضعیت پروژه 70 هکتاری شمال الهیه زنجان در طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و اجرای آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه شمال الهیه در حال انجام مقدمات بوده و ساخت‌وساز آن نیز طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

شاهین‌فر در خصوص مبلغ تسهیلات این طرح افزود: فعلاً 150 میلیون تومان تسهیلات مسکن ملی مورد موافقت بانک قرار گرفته اما اعطای تسهیلات 250 میلیون تومانی در برنامه است که طی جلسات آتی به تصویب می‌رسد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از گردش مالی 7 هزار میلیارد تومانی اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: ۲۹ هزار و ۴۳۲ نفر در استان زنجان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده بودند که ۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر در شهر زنجان، یک هزار و ۴۱ نفر در ابهر و ۴ هزار و ۴۷۰ نفر در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر بود.

وی مجموع تاییدشدگان نهایی را 14 هزار و 64 نفر بیان کرد و اظهار داشت: تعداد تاییدشدگان نهایی در شهر زنجان ۱۲ هزار و ۵۱۳ نفر است.

شاهین‌فر، واریزی‌های استان به اجرای طرح اقدام ملی مسکن را ۱۲ هزار و ۳۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: در شهر زنجان ۱۲ هزار و ۴۹۷ نفر واریزی داشتند.

این مسئول تصریح کرد: تخصیص زمین برای 100 درصد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان زنجان انجام شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تعداد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در اجرای این طرح در استان از شروع تا خاتمه، نزدیک ۴۰ هزار نفر است و به عبارت دیگر به ازای هر واحد به طور متوسط برای ۲.۵ نفر در سال، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی در خصوص تامین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان زنجان اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای تامین این قانون در دستور کار قرار دارد.

شاهین‌فر با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت تامین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن را دارد، تصریح کرد: برای چند سال آینده نیز زمین آماده شده و کارهای آن در حال انجام است.

وی در خصوص ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در قالب قانون جهش تولید مسکن خاطرنشان کرد: ساخت واحدها در بافت فرسوده عمدتاً توسط خود مردم و با پرداخت تسهیلات بانکی خواهد بود.

شاهین‌فر افزود: زمین‌های بزرگ نیز طی تفاهم صورت‌گرفته از طریق بنیاد مستضعفان تامین خواهند شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر