logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۳۵۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
یک مسئول در اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مورد مثبتی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زنجان مشاهده نشده است

مورد-مثبتی-از-بیماری-طاعون-نشخوارکنندگان-کوچک-در-زنجان-مشاهده-نشده-است
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سرشماری آهوان مناطق حفاظت‌شده از اواخر مهرماه و یا اوایل آبان آغاز می‌شود.

پرویز رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان‌های اطراف اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوک و مثبتی از این بیماری در استان زنجان مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انتشار خبر شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک هم پایش‌ها افزایش پیدا کرده و هم ماموران و کارشناسان حفاظت محیط زیست در سراسر استان زنجان، مناطق را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهند.

رستمی با بیان اینکه تمام آبشخورها در سطح استان ضدعفونی شده‌اند، افزود: دوره آموزشی نیز در این زمینه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: واکسیناسیون دام‌ها توسط دامپزشکی مناطق در سطح استان انجام شده و خوشبختانه فعلاً مورد مثبتی از این بیماری در زنجان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به دلیل ویروسی بودن برای دام‌های روستایی نیز خطر دارد، خاطرنشان کرد: گاهی آبشخور دام‌های روستایی با حیات وحش، مشترک می‌شود و بالطبع خطراتی دارد اما با توجه به واکسینه شدن دام‌های روستایی این خطر کاهش یافته و حیات وحش را نیز دچار نمی‌کند.

رستمی در خصوص سرشماری آهوان نیز با بیان اینکه هم‌اکنون آخرین وضعیت منطق حفاظت‌شده در حال بررسی است، اظهار کرد: سرشماری آهوان از اواخر مهرماه و یا اوایل آبان آغاز می‌شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر