logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۳۵۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان خرمدره:

تلقی غلط از محرمانگی بودجه و عدم گزارش به مردم، اصلی‌ترین عامل فسادهای اقتصادی است

تلقی-غلط-از-محرمانگی-بودجه-و-عدم-گزارش-به-مردم،-اصلی‌ترین-عامل-فسادهای-اقتصادی-است
امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه متاسفانه در عرصه اقتصاد، همه وزارتخانه‌ها، ادارات، شهرداری‌ها و شرکت‌ها به وزارت اطلاعات تبدیل شده‌اند، گفت: تلقی غلط محرمانگی از بودجه و عدم گزارش به مردم، اصلی‌ترین عامل فساد‌های مالی و اقتصادی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره اظهار داشت: عدم خروج از برجام به معنی مفید بودن آن نیست بلکه با توجه به عملکرد دولت‌های قبل، برجام به یک واقعیت سیاسی تبدیل شده که باید مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم تعجیل دولت در آغاز مذاکرات و تلاش برای یافتن راه‌های جایگزین از جمله توسعه ارتباط با همسایگان و کشورهای آسیای شرقی و اروپای شرقی از تدابیر مطلوبی است که دولت سیزدهم تا به امروز از خود بروز داده و قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: تدابیر بدیل برجام به مرور زمان، فعالیت‌های ایذایی غرب را خنثی‌ کرده و غربی‌ها را در مسیر رقابت با شرق برای ارتباط با ایران وادار خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان خرمدره با اشاره به بررسی مشکلات اقتصادی اعم از بخش توزیع و تولید گفت: عمل به وعده‌ها به‌ویژه حمایت از تولید و افزایش اشتغال در کنار شفافیت مالی دستگاه‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی و غیردولتی، اصلی‌ترین راهکار سلامت اقتصادی و به تبع آن رفع معضلات اجتماعی مبتنی بر آن است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در عرصه اقتصاد، همه وزارتخانه‌ها، ادارات، شهرداری‌ها و شرکت‌ها به وزارت اطلاعات تبدیل شده‌اند، اظهار کرد: تلقی غلط محرمانگی از بودجه و عدم گزارش به مردم، اصلی‌ترین عامل فساد‌های مالی و اقتصادی است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: همه بخش‌های دولتی و خصوصی باید ملزم به ارائه گزارش و بیلان کار به مردم به‌ویژه در حوزه‌های مالی باشند.

امام جمعه شهرستان خرمدره ضمن بزرگداشت یاد شهدای نماز جمعه خان‌آباد افغانستان گفت: پذیرش مسئولیت جنایت هولناک نماز جمعه خان‌آباد، بیانگر آن است که آمریکا در صدد  تقویت داعش برای ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب است.

وی اظهار کرد: این اقدام آمریکا ضمن آنکه بار دیگر ذات پلید آمریکایی‌ها را به ساده‌لوحان نشان داد در عین حال حاکی از آن است که تقویت محور مقاومت و نقش‌آفرینی منطقی در کشورهای همسایه برای جلوگیری از حضور مجدد آمریکا در منطقه، یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به انتخابات اخیر عراق خاطرنشان کرد: کسب آرای قابل توجه از سوی محور مقاومت در عراق، نشان از شکست آمریکا در تضعیف محور مقاومت و سیطره بر پارلمان عراق بود.

امام جمعه شهرستان خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 24 مهر، مصادف با 9 ربیع‌الاول به عنوان روز پیوند اولیا و مربیان گفت: همکاری تنگاتنگ اولیا و مربیان با محوریت فرهنگ ایرانی، اسلامی و پرهیز از مظاهر فرهنگ غربی، یک ضرورت است.

وی ابراز کرد: متاسفانه برخی اولیاء با اتکا به حضور فرزندان در مدرسه، مسئولیت تربیت فرزندان را فراموش می‌کنند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش خاطرنشان کرد: افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در میادین جهانی و قاره‌ای، می‌تواند معرف استعداد‌ کم‌نظیر ایرانی به دنیا باشد.

وی افزود: وزرات ورزش و جوانان و دیگر مسئولان مرتبط باید با ترویج روحیه و اخلاق پهلوانی، عرصه ورزش را از آلودگی‌های ضد ارزشی از قبیل اختلاط زن و مرد، صیانت کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر