logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۳۵۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ایران نسبت به ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی هشدار داد

ایران-نسبت-به-ماجراجویی-احتمالی-نظامی-رژیم-صهیونیستی-هشدار-داد
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش موج رسا; مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک با ارسال نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ایش هشدار داد.

در نامه تخت روانچی خطاب به رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی آمده است: طی ماه‌های گذشته، تعداد و شدت تهدیدات تحریک آمیز و ماجراجویانه رژیم اسرائیل به طور مداوم افزایش یافته و به سطح هشدار دهنده‌ای رسیده است. آخرین مورد آن از سوی رئیس ستاد ارتش این رژیم صورت گرفته که تهدید کرده است «طرح‌های عملیاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران در حال گسترش است» و «عملیات برای از بین بردن توانایی‌های ایران در عرصه‌های مختلف و در هر زمان ادامه خواهد یافت.»
 
گفتنی است «آویو کوخاوی»رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در اظهاراتی تحریک آمیز مدعی شد که این رژیم باز هم ایران و از جمله برنامه هسته‌ای آن را هدف قرار می‌دهد و افزود: عملیات برای نابودی توانایی‌های ایران ادامه خواهد یافت و گسترده‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد.
 
نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این نامه ادامه داد: اعتراضات ما به تهدید‌های قبلی این رژیم در سال ۲۰۲۱ طی نامه‌های ۱ فوریه، ۱۲ آوریل، ۲۷ اوت و ۱۴ سپتامبر به شورای امنیت سازمان ملل منعکس شده است.
 
تخت روانچی در این نامه عنوان کرده است: چنین تهدید‌های سیستماتیک صریح و آشکار رژیم اسرائیل علیه یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد، نقض فاحش حقوق بین الملل، به ویژه ماده ۲ (۴) منشور ملل متحد است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر