logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۳۵۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

تعیین شرایط پذیرش در آزمون وکالت

تعیین-شرایط-پذیرش-در-آزمون-وکالت
نمایندگان مجلس، شرایط پذیرش در آزمون وکالت را مشخص کردند که براساس آن داوطلبانی که حداقل ۷۰ درصد میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند، در این آزمون پذیرفته خواهند شد.

به گزارش موج رسا; در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 21 مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار تعیین شرایط پذیرش در آزمون وکالت را تعیین کردند. 

 
در حالی نمایندگان با ماده 6 این طرح موافقت کردند که این مصوبه 172 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در صحن داشت. 
 
براساس ماده ماده 6 اصلاح شده این طرح؛ ‌تبصره ماده (1) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب 1376/1/17 به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (2) به آن اضافه می شود:
در تبصره 1 این ماده آمده است؛ ‌کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (70%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (1%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می‌گردند. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزیر دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند. سابقه قضاوت و وکالت مجلس جایگزین آزمون نخواهد بود./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر