logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۳۵۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

استفاده از گازمایع در خودروها غیرمجاز است

استفاده-از-گازمایع-در-خودروها-غیرمجاز-است
مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با بیان اینکه استفاده از گازمایع در خودروها غیرمجاز است گفت: تجهیزات ال‌پی‌جی به صورت غیر استاندارد برروی خودروها نصب می‌شود.

حمید حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به استفاده برخی از مردم از گاز مایع در خودروها اظهار کرد: اخیرا استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو در سطح کشور و همچنين استان زنجان افزایش یافته است.

وی دلیل افزایش استفاده از ال پی جی در خودروها را پایین بودن قیمت گاز مایع دانست و افزود: سوخت مایع برای خانوارهای روستایی که از نعمت گاز بی‌بهره هستند در نظر گرفته شده است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با تاکید براینکه استفاده از ال پی جی که به صورت غیراستاندارد بر روی خودروها نصب می‌شود بسیار خطرناک است ادامه داد: بسیاری از هم وطنان با انفجار کپسول‌های غیراستاندارد ال‌پی‌جی جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید براینکه استفاده از سیستم ال پی جی در خودروها مورد تایید شرکت فرآورده‌های نفتی و وزارتخانه‌های مرتبط مانند وزارت صمت و استاندارد نیست گفت: بسیاری از خانواده‌ها در اثر انفجار مخزن ال پی جی داغدار شده و خسارت‌های مالی زیادی هم متحمل شدند.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از عرضه گاز مایع در خارج از شبکه و اطمینان از اینکه گاز مایع به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد، طرحی توسط شرکت فرآورده‌های نفتی در حال اجرا است یادآور شد: طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در دستور کار قرار دارد و این شبکه امسال در استان زنجان فعال شده است.

وی با تاکید براینکه اگر طرح توزیع الکترونیک گاز مایع به صورت کامل عملیاتی شود گاز مایع به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد عنوان کرد:  همچنین با اجرای این طرح، دیگر استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو امکان پذیر نخواهد بود.

حبیبی با بیان اینکه این طرح در سطح کشور عملیاتی شده است افزود:  مصرف کنندگان واقعی گاز مایع در استان زنجان در حال شناسایی بوده و بعد از اینکه مصرف کنندگان واقعی شناسایی شدند این طرح ۱۰۰ درصدی اجرا می‌شود.

وی در ادامه نیز با اشاره به اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی در استان زنجان ابراز کرد: این طرح که شامل خودروهای مسافربری و باری عمومی بوده تقریبا به صورت ۱۰۰درصدی در استان زنجان اجرا شده است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای دوگانه سوز کردن خودروهای شخصی برنامه‌ای در نظر گرفته شده که در سال‌های آینده ابلاغ و اجرا خواهد شد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر