logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۳۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

همه دستگاه های فرهنگی به ترویج قرآن کمک کنند/ پرهیز از دروغ و ریا مصادیق زندگی قرآنی

همه-دستگاه-های-فرهنگی-به-ترویج-قرآن-کمک-کنند-پرهیز-از-دروغ-و-ریا-مصادیق-زندگی-قرآنی

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: دستگاه هایی  که بودجه فرهنگی دارند،باید در زمینه فعالیت های قرآنی فعال باشند.

به گزارش موج رسا; سید بیوک موسوی، در مراسم  اختتامیه جشنواره فرهنگی و قرآنی رمضان برضرورت برگزاری جشنواره های قرآنی تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری این جشنواره اقدام مهمی به منظور ترویج آموزه های قرآنی است. 

وی با بیان اینکه همه دستگاه های فرهنگی باید به ترویج قرآن کمک کنند، تصریح کرد: دستگاه هایی  که بودجه فرهنگی دارند،باید در زمینه فعالیت های قرآنی فعال باشند.

این مسئول برضرورت فعالیت جدی این دستگاه ها در زمینه قرآن تاکید کرد و گفت: به جای پرداختن فعالیت های غیر مرتبط،برنامه های قرآنی سرلوحه قرار گیرد. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه هر گاه صحبت از فعالیت های فرهنگی می شود همه نگاه ها متوجه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است،افزود: این در حالی است که این دستگاه تنها متولی فعالیت های قرآنی نیست. 

موسوی بر لزوم آشنایی کودکان با آموزه های قرآنی از سنین پایین تاکید کرد و گفت: در کنار آموزش قرآن باید اخلاق و رفتار قرآنی را در جامعه ترویج داد.

وی با اشاره به اینکه پرهیز از دروغ و ریا به عنوان مصادیق زندگی قرآنی محسوب می شود،ادامه داد: پرهیز از غیبت و تهمت موجب سعادت انسان می شود. 

"ناصر مقدم"، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم اظهار داشت: قرآن کریم معجزه جاویدان پیامبر گرامی اسلام است که درس زندگی بشر در آن گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به ارزش های دینی و اخلاقی است،ادامه داد:برای دفاع از وظیفه دینی باید به فضایل اخلاقی به درستی عمل شود. 

این مسئول یکی از راهکارهای توسعه فضایل اخلاقی را ترویج آموزه های دینی در بین مردم به ویژه جوانان عنوان کرد و افزود: جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان به منظور ترویج آموزه های قرآنی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره موجب شد تا عموم مردم بتوانند با قرآن ارتباط نزدیکتری برقرار کنند،افزود: 15 برنامه اصلی در قالب300 عنوان در این جشنواره اجرا شد.

مقدم به برگزاری 10 محفل قرآنی در 10 مسجد در این ایام اشاره کرد و گفت: کارگاه های تدبر در قرآن کریم هم از دیگر برنامه های این جشنواره قرآنی بود. 

گفتنی است،در ادامه از فعالان چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان با اهداء لوحی تقدیر شد.

برگزاری نمایشگاه آثار هنری و قرآنی، جلسات آشنایی با صحیفه سجادیه، عصر شعر رمضان، نمایش صحنه‌ای، مسابقه دعای ربنا، تعویض قرآن، کارگاه‌های تدبر در قرآن کریم از برنامه‌هایی بود که در قالب جشنواره قرآنی رمضان اجرایی شد.

برگزاری مسابقه بزرگ دعای ربنا و اجرای نمایش صحنه‌ای با عنوان « عاشق خورشید»  و طرح تعویض قرآن های فرسوده از دیگر برنامه های این جشنواره بود که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.//ن

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر