logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۳۵۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد؛

عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری در روزهای 16 و 17 مهر

عضویت-رایگان-کودکان-و-نوجوانان-در-کانون-پرورش-فکری-در-روزهای-16-و-17-مهر
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در کانون‌های پرورش فکری طی هفته ملی کودک خبر داد و گفت: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت در کانون می‌توانند در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر به صورت رایگان، عضو کانون شده و از فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون در سطح استان بهره‌مند شوند.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به 16 مهر، روز ملی کودک و آغاز هفته کودک اظهار داشت: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی برای هفته کودک، پیش‌بینی شده که با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته ملی کودک «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» است، خاطرنشان کرد: «کودک، صلح، بازی و نشاط» ، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، «کودک، خانواده و مهارت‌های زندگی»، «امنیت، بهداشت و سلامتی»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، « هویت، میراث طبیعی و فرهنگی»، «رسانه و فناوری‎های نوین»  نیز عناوین روزهای هفته کودک از 16 تا 22 مهر هستند.

نوری با بیان اینکه ۱۸ عنوان برنامه در ۱۷ مرکز کانون در سطح استان در هفته کودک اجرا می‌شود، افزود: نشست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی با مشارکت کارشناسان نیروی انتظامی برای مربیان و کارشناسان کانون، فراخوان چتری برای من در موضوع آسیب‌های اجتماعی و در قالب عکس، شعر، داستان، قطعه پادکست، حضور در صدا و سیما و تبیین برنامه‌های حوزه کودک، برگزاری مراسم بادبادک‌پَرانی و اجرای برنامه‌های نقاشی و اوریگامی، برگزاری کارگاه بادبادک‌سازی، حضور کتابرسان سیار در روستای دیرج، حضور کتابرسان سیار در مجتمع پردیسان و پخش انیمیشن‌های کانونی، برگزاری 52 کارگاه تخصصی، دیدار با فرزندان شهدای مدافع سلامت از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: همچنین 14 عنوان کتاب تالیف‌شده به همراه مستند و قطعه موسیقی تولید شده برای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان نیز در این هفته رونمایی خواهد شد.

*‌ عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در کانون طی روزهای 16 و 17 مهر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در کانون‌های پرورش فکری طی هفته ملی کودک خبر داد و گفت: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت در کانون می‌توانند در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر به صورت رایگان، عضو کانون شده و از فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون در سطح استان بهره‌مند شوند.

*‌ اهدای تندیس کودک به خانواده شهید لندی

نوری اظهار داشت: اهدای تندیس «آینده ساختنی است» به خانواده شهید لندی نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته ملی کودک است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته ملی کودک، برنامه هماهنگ ساعت کودکی در ساعت ۱۸ روز شنبه (17 مهر) در زنجان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: با توجه به اینکه معمولاً ساعت ۱۸ از شلوغ‌ترین ساعات حضور کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است، امسال به دلیل شرایط کرونایی، شانس برگزاری بسیاری از برنامه‌های ویژه کودکان به شکل حضوری وجود ندارد اما می‌توان از همین شلوغی و حجم حضور در فضای مجازی در این ساعت استفاده کرد و ترافیک دومین روز از هفته‌ ملی کودک را به نام کودکان تغییر داد.

وی با بیان اینکه ساعت کودکی، بهانه‌ای برای یک دعوت عمومی از دست‌اندرکاران وعلاقه‌مندان کودکان و نوجوانان از نویسندگان و اهالی تئاتر تا مربیان و معلمان از اعضای نهادهای سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر تا فعالان رسانه‌ای است، تصریح کرد: در همین راستا از نویسندگان، مترجمان و شاعران، تصویرگران کتاب کودک و نوجوان دعوت می‌کنیم تا در این ساعت با اجرای برنامه‌ای زنده با مخاطبان صفحات خود درباره کودکی، سخن بگویند.

نوری ابراز کرد: از همه فرهیختگان دعوت می‌کنیم درباره‌ آثار خود حرف بزنند، کتاب کودک معرفی کنند و یک ساعت را به نام و یاد مخاطبان خویش اختصاص دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: از مربیان کودک، معلمان و آموزش‌دهندگان این گروه سنی دعوت می‌شود که در ساعت ۱۸ روز شنبه با اجرای برنامه‌ای زنده با توجه به موضوع مورد علاقه و نیز تخصص خود، ساعتی را به گفت‌وگو با والدین بچه‌های ایرانی بگذرانند.

وی خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی دعوت نیز دعوت می‌شود با پیوستن به ساعت کودکی و معرفی هشتگ #ساعت_کودکی به مخاطبان خویش، آنان را به حضور در این برنامه‌های پخش زنده (live) که اخبار آن در اغلب صفحات کانون پرورش فکری استانی و نیز صفحات شخصی درج می‌شود، ترغیب کرده و در اطلاع‌رسانی این حرکت همراهی کنند.

نوری تصریح کرد: پرسش و پاسخ با عموم مخاطبان با محوریت کودکان، قصه‌گویی و نقالی، آموزش روش‌های ساده قصه‌گویی و نقالی برای والدین، معرفی کتاب، داستان‌خوانی و شعرخوانی از موضوعات محوری پیشنهادی برای طرح در ساعت کودکی است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر